• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

CFDE1B4F-48B5-4B44-A912-6FF6A516CB8A.jpeg
E069060C-236C-404A-A16D-CDAA3B1A69AF.jpeg
Eft två år så vart man äntligen klar.

Hade min andra sittning här om dagen på 2,5 timme och den var betydligt tyngre än den första på drygt 3 timmar.
Att skugga fjällen på koi-fisken, vågorna och diverse blommor var ingen lek och jag bad ett par stilla böner om att tatueraren skulle säga "Så där, nu får det räcka för idag" 1 timme tidigare :D
Där och då tänkte jag att det inte blir några fler tatueringar och att blomman på insidan av överarmen ser rätt bra ut utan skuggning :rolleyes:

Lägger ut lite bilder när allt är klart, en sittning kvar.

Bra tips. Måste eventuellt tänka över motivet. Har velat skaffa en till i flera år men hittar inte riktigt rätt. Vet att träd är allmänt knepiga som tatueringar men som sagt så vet jag inte riktigt var jag skall börja. Får dra ett DM till honom sen och kolla läget.
Gjorde precis en coverup av en 20 år gammal viking hos Inknation i Södertälje. Har gått och funderat på denna coverup i många år men aldrig hittat nån riktigt som kännts som dom vill göra det. Vilket jag kan förstå.
Tre sittningar, tatueraren gjorde motivet till mig under första sittningen. Det vart lite dyrt men lätt värt det! Börjar redan fundera på vad man vill göra härnäst,. :D
tatoo.jpg

Gjorde precis en coverup av en 20 år gammal viking hos Inknation i Södertälje. Har gått och funderat på denna coverup i många år men aldrig hittat nån riktigt som kännts som dom vill göra det. Vilket jag kan förstå.
Tre sittningar, tatueraren gjorde motivet till mig under första sittningen. Det vart lite dyrt men lätt värt det! Börjar redan fundera på vad man vill göra härnäst,. :D
tatoo.jpg
Din arm? Lägg ut en oredigerad läkt bild om du har lust. Hade velat se! :)

Kikar och funderar på nästa projekt. Om man ska köra nåt litet endags eller om man lika gärna ska bränna av hela andra armen när man ändå är igång.

Kollat in en tatuerare i Uppsala på insta som jag är lite nyfiken på. Någon som har någon erfarenhet av Dennis Wilde?

https://instagram.com/denniswildetattoo?igshid=1kzophdlnwykhttps://instagram.com/denniswildetattoo?igshid=1kzophdlnwyk
Dennis är duktig. Han har gästjobbat på mitt förra jobb. Långsam som satan var han back then iallafall.

Hexagon gör ju riktigt schyssta japanesiska tatueringar. Vem skulle ni säga är bäst i Sverige på japanska motiv?
Beror på. Lite exempel:
Traditionellt (vissa mer lekfulla än andra)
Max stålhammar, Iain mullen, Chrille Wagner, Kalle på Reb, Joel madberg.

Modernare touch: Johan Svahn, King Carlos, farbror Erik.

Lite internationella jag uppskattar är tex: tententattoo, alex renke, ichibay, kojiichimaru osv osv osv

Senast ändrad:
Nu har man bokat ny tid i Januari för att köra insidan på överarmen också så det blir en halv sleeve. Tycker att det blir lite väl skarpa kanter som den är just nu. Så nu sitter man och kollar på motivförslag till tatueraren. :)

Beror på. Lite exempel:
Traditionellt (vissa mer lekfulla än andra)
Max stålhammar, Iain mullen, Chrille Wagner, Kalle på Reb, Joel madberg.

Modernare touch: Johan Svahn, King Carlos, farbror Erik.

Lite internationella jag uppskattar är tex: tententattoo, alex renke, ichibay, kojiichimaru osv osv osv

Max är en duktig tatuerare, han är sämre på att ta människor dock. Och den delen är ju minst lika viktig, i alla fall för kunderna.

Planerna börjar klarna för nästa arm, efter vintern som brukar vara högsäsong på jobbet och alltså fel tid att planera projekt. Michelangelos Davidsstaty. Klassisk konst, men han är ju rätt naken, kraken. Jag känner att jag inte har några stora problem med en liten marmorpenis synlig på armen, vad tror ni? Kan tänkas att jag är lite väl modern och öppensinnad där, är det något som kan väcka anstöt? Tanken är att inte gå nedanför typ halva underarmen här också, så en skjorta kommer täcka bra när det behövs, men i t-shirt som jag går runt i typ jämt kommer det synas.

BF2DCE17-0E6A-4CE0-93C5-5D6B9BA57C9F.jpeg

Planerna börjar klarna för nästa arm, efter vintern som brukar vara högsäsong på jobbet och alltså fel tid att planera projekt. Michelangelos Davidsstaty. Klassisk konst, men han är ju rätt naken, kraken. Jag känner att jag inte har några stora problem med en liten marmorpenis synlig på armen, vad tror ni? Kan tänkas att jag är lite väl modern och öppensinnad där, är det något som kan väcka anstöt? Tanken är att inte gå nedanför typ halva underarmen här också, så en skjorta kommer täcka bra när det behövs, men i t-shirt som jag går runt i typ jämt kommer det synas.

Det är klart att man kan ha en liten marmorpenis i ett konstverk på armen. Men... just i detta konstverk har jag andra proportioner som skaver. Visst, det är konst, ta det för vad det är. Leonardo da Vinci (23 år äldre) gjorde ju den berömda bilden på en man i en cirkel där alla lemmarnas proportioner är tydligt framhållna. Den vitruvianske mannen.
375px-Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg

Penisen är visserligen inte i några större avvikande proportioner mellan konstnärerna, men armarna på Michelangelos "David", och händerna är ju alldeles för långa och stora.
Med det sagt, det är ju fortfarande ett klassisk konstverk som borde avbildas så exakt som möjligt, personligen lider jag som sagt mer av proportionerna på armarna än könet (och ja, jag lider av liknande detaljer även när det gäller klockor :p)

Det är klart att man kan ha en liten marmorpenis i ett konstverk på armen. Men... just i detta konstverk har jag andra proportioner som skaver. Visst, det är konst, ta det för vad det är. Leonardo da Vinci (23 år äldre) gjorde ju den berömda bilden på en man i en cirkel där alla lemmarnas proportioner är tydligt framhållna. Den vitruvianske mannen.
375px-Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg

Penisen är visserligen inte i några större avvikande proportioner mellan konstnärerna, men armarna på Michelangelos "David", och händerna är ju alldeles för långa och stora.
Med det sagt, det är ju fortfarande ett klassisk konstverk som borde avbildas så exakt som möjligt, personligen lider jag som sagt mer av proportionerna på armarna än könet (och ja, jag lider av liknande detaljer även när det gäller klockor :p)

Ja, faktiskt tittat endel på det också. Davids posegame kanske inte är helt optimalt, men det var ju rätt långt innan Instagram. Han hänger ju ganska ordentligt på höften, på ett sätt som en annan som närmar sig 40 inte kan göra ostraffat. Tänker att det kan få armen att se visuellt längre ut än vad den är iom att den når längre ner på benet.

David känns rätt given, vi är namnar. Han är ju rätt twunkig dessutom :D Tänker man motivmässigt så känns den vitruvianske mannen ganska gjord. Det är väl mest att han kan få ett fikonlöv eller en censurruta om man riskerar att orsaka moralpanik, men för min egen del känns det lite fel.

Dra på honom ett par badbyxor vetja!

Tillbaka
Topp