• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

yes. Fick utskick i veckan. Givetvis har de berörda svenska myndigheterna typ ingen aning. Skräll.

Enligt något färgmärke ska de kunna leverera godkänd till 4e januari när förbudet infaller men har verkligen svårt att se att de kommer lyckas.
Nej dom hade ju ingen större koll på förra färglagstiftningen heller. Så det ska bli intressant att se hur vi blir behandlade denna gången.

Svullna tassar och besvikna föräldrar, visst var det utsett till årets julklapp?

8DA1C499-B8E8-41E8-9803-AA089F85FDFB.jpeg
E930CFC9-3795-4616-B95B-1D94163F9757.jpeg
C499DA19-8DB2-45B2-833A-A73EF1CE90A4.jpeg
43A45FFB-F9DB-4B04-B533-D33094214036.jpeg

Ni som tatuerar. Hur kommer detta påverka er bizniz i praktiken?
Från och med slutet av vecka finns det inte längre någon godkänd färg att använda. 2500 svenska tatuerare blir således (tillfälligt) arbetslösa. 200k tatuerare i Europa.

Ny färg är ”på gång” men ärligt, använda obeprövad färg känns väl lite sådär. Ingen aning om du den är, eller hur den teer sig i kroppen/som tatuering. Datum för när ny färg kan tänkas komma finns inte riktigt heller, svårt att lita på det tillverkarna säger just nu, eftersom -snabbast vinner-. Den som först har en godkänd färg får ju riiiiktigt många kunder. Kan ju således vara allt ifrån ett par dagar till månader. Och bara för att färgen klarar hälsotester, blir godkänd och får säljas.. betyder det då att det är en bra färg? Nej Fyfan.

Också ironiskt att branschorganisationen verkar kluven. Ena styrelsemedlemmen säger i princip ”det blir nog bra, jag är inte orolig” med bara dagar kvar.

Från och med slutet av vecka finns det inte längre någon godkänd färg att använda. 2500 svenska tatuerare blir således (tillfälligt) arbetslösa. 200k tatuerare i Europa.

Ny färg är ”på gång” men ärligt, använda obeprövad färg känns väl lite sådär. Ingen aning om du den är, eller hur den teer sig i kroppen/som tatuering. Datum för när ny färg kan tänkas komma finns inte riktigt heller, svårt att lita på det tillverkarna säger just nu, eftersom -snabbast vinner-. Den som först har en godkänd färg får ju riiiiktigt många kunder. Kan ju således vara allt ifrån ett par dagar till månader. Och bara för att färgen klarar hälsotester, blir godkänd och får säljas.. betyder det då att det är en bra färg? Nej Fyfan.

Också ironiskt att branschorganisationen verkar kluven. Ena styrelsemedlemmen säger i princip ”det blir nog bra, jag är inte orolig” med bara dagar kvar.
Tack för bra sammanställning!

S

Syns den inget igenom nu när den är läkt heller?

Om man vet att den finns under så syns det en liten skugga vid svärdet. Men det är det enda och det smälter in i svärdsdesignen. Men vi ska fixa lite där när jag gör fortsättningen. Nästa steg blir att binda ihop över och underarm och slutligen insida överarm.

Så kanske fel av mig, jag kan ana tribalen men för den oinvigde så syns den inte alls. 😅

Jahaja, fortsättning följer på torsdag. Nu ska vi få ihop under och överarm med ngt mönster. Känner mig lite osugen på armveck och resten av armbågen dock. 😅

Men jag ser ljuset i slutet av tunneln. Nu är det snart helt klart

Ingen som har lite roligt på gång, alltid kul att se/höra?
Själv väntar jag att att min tatuerare ska ha sin bokningsdag, ska försöka boka in mitt största projekt än så länge.
Då blir det hela armen, realism, japanskt tema :)

Det går inte längre. Måste göra benet… nu har jag gjort så många och är gammal så jag har rätt till att använda bedövning. Vad är det man ska köpa?

Jag har funderat på att fortsätta nu också efter pandemiuppehåll men hur är läget med färgerna? Får man ställa sig i kö lika som vid Rolexköp numer om man ska få tilldelning av EU godkända färger?

Ny blev du nyfiken va :D

Jag tar det med berörd och inte på forumet då det är lite känsligt, och jag vill hålla mig till reglerna på forumet. Som du vet säljs inte dessa produkter i Sverige. Jag tar hem och säljer till lite studios här omkring. Är det så att du är intresserad så sänd mig ett PM så kan vi ta det där 👍

Senast ändrad:
Ny blev du nyfiken va :D

Jag tar det med berörd och inte på forumet då det är lite känsligt, och jag vill hålla mig till reglerna på forumet. Som du vet säljs inte dessa produkter i Sverige. Jag tar hem och säljer till lite studios här omkring. Är det så att du är intresserad så sänd mig ett PM så kan vi ta det där 👍
Finns en anledning att den enda bra krämen nu försvinner. Var försiktig :) Har för mig att du redan nämnt vilken du säljer någon gång.

Tillbaka
Topp