• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Härligt! jag har en 3/4 sleeve från Calle på King Carlos. En sittning kvar. Synd att kalle inte gillar klockor, hade varit lättare att genomlida smärtan om jag fick prata klockor under tiden :D

Vilken stil kör du?

Prova hos Pastilliam om du vill snacka klockor! ;)

Han kände igen min gamla Tuxedo från forumet och efter det har han gjort sex tatueringar och fler ska det bli.

image.jpeg

Vi snackar klockor under hela sittningarna. Riktigt duktig, varmhjärtad som bara den och har en egen stil. Det går att se vilka han har gjort. Han kör inte typiska (i brist på bättre ord) "fotbollssleeves", utan mer egna bilder som får tala för sig själv.

Lite kul kuriosa: var på en fest förra helgen, träffade en tjej och hon frågade "Pastilliam?" och pekade på armarna.

Hans Instagram: http://instagram.com/pastilliam

Härligt! jag har en 3/4 sleeve från Calle på King Carlos. En sittning kvar. Synd att kalle inte gillar klockor, hade varit lättare att genomlida smärtan om jag fick prata klockor under tiden :D

Vilken stil kör du?

Coolt! Calle är fruktansvärt bra. Väldigt fina grejer. Jag gör lite diverse faktiskt. Pysslade mest med Oldschool förut, men nu varierar jag så mycket jag känner att jag kan och behärskar. Blir roligast så tycker jag. Variation är gött!

Prova hos Pastilliam om du vill snacka klockor! ;)

Han kände igen min gamla Tuxedo från forumet och efter det har han gjort sex tatueringar och fler ska det bli.

image.jpeg

Vi snackar klockor under hela sittningarna. Riktigt duktig, varmhjärtad som bara den och har en egen stil. Det går att se vilka han har gjort. Han kör inte typiska (i brist på bättre ord) "fotbollssleeves", utan mer egna bilder som får tala för sig själv.

Lite kul kuriosa: var på en fest förra helgen, träffade en tjej och hon frågade "Pastilliam?" och pekade på armarna.

Hans Instagram: http://instagram.com/pastilliam
Skön snubbe som varit och gaddat även nere på Zoi i Malmö - är lite sugen själv. Han har helt klart en egen stil och kan verkligen förmedla en känsla i sina verk :). Hade det inte varit för att jag var en inbiten traditional-snubbe så hade jag nog redan gått till honom någon gång.

Coolt! Calle är fruktansvärt bra. Väldigt fina grejer. Jag gör lite diverse faktiskt. Pysslade mest med Oldschool förut, men nu varierar jag så mycket jag känner att jag kan och behärskar. Blir roligast så tycker jag. Variation är gött!

Ja, han e grym.
Ska ge mig på andra armen när jag är klar med denna. Men så jäkla mycket annat som kommer i vägen, lägenhetsköp, och semestrar och fan o hans moster. Kanske tur det, annars hade jag varit helt täckt av ogenomtänkt bläck :D

Har aldrig gillat sk fotbollssleeves. Förutom på andra då. Nick Wooster och japanska maffian har feta grejer... Jag föredrar bilder utspridda. @Marckus kallade det för hipstertatueringar på Snapchat vill jag minnas...

Imorn är det dags att fylla på. Fria händer. Undrar vad det blir, hehe...

Pastilliam kör inte det "perfekta" med superraka streck hit och dit. Utan förmedlar en känsla. En unik stil. Det syns när han har gjort en tatuering.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tänker mig att du har lite koll @Hexagon, då du är i branschen. Vilka (riktigt) bra ställen för att gadda sig finns det i mellersta Sverige (framförallt Stockholmsområdet)? Du blir ju självklart lite biased eftersom du själv är tatuerare, men länge varit smått sugen på en gadd men aldrig riktigt vågat med tanke på alla galna och misslyckade gaddningar man har sett folk göra.

Jag har ganska mkt bläck. Hela bröstet och i stort sett 2 sleeves. Är riktigt sugen på tatuera ovansidan handen. Däremot känns det som ett stort steg då man inte kan dölja det direkt. Ni som kört handen hur tänkte ni?

Funderade ganska länge på min handtatuering.

Men kom underfund med att jag har mitt på det "torra"
alltså att jag vet vad jag kommer jobba med i framtiden osv., samt är klar med utbildning osv... ( som jag känner just nu i livet iallafall)
tanken slog mig flera gånger om hur folk kommer se på mig, men kom bara på att om någon dömer mig för en tatuering på handen, då är dom ändå inget att ha!

så jag säger, så länge du vet vad du ska göra i framtiden..

go for it!

Funderade ganska länge på min handtatuering.

Men kom underfund med att jag har mitt på det "torra"
alltså att jag vet vad jag kommer jobba med i framtiden osv., samt är klar med utbildning osv... ( som jag känner just nu i livet iallafall)
tanken slog mig flera gånger om hur folk kommer se på mig, men kom bara på att om någon dömer mig för en tatuering på handen, då är dom ändå inget att ha!

så jag säger, så länge du vet vad du ska göra i framtiden..

go for it!
Tack för din input. Hur f*n vet man vad man ska göra i framtiden? :)

Nä jag har förmodligen också mitt på det "torra" och rent generellt så är det ju ingen ögonbrynshöjare att ha händerna tatuerad i dagens samhälle. Jag ska fan göra det :)

Tillbaka
Topp