• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Jag har ganska mkt bläck. Hela bröstet och i stort sett 2 sleeves. Är riktigt sugen på tatuera ovansidan handen. Däremot känns det som ett stort steg då man inte kan dölja det direkt. Ni som kört handen hur tänkte ni?

Jag har själv inte tatuerat mina händer (än), men jag tror det har att göra med helhetsintrycket beroende på vilket jobb du har. Jag dyker inte upp på jobbet i t-shirt och slitna jeans, vilket skulle få mig att se mer "ruffig" ut än vad jag egentligen är. Visst, någon dörr kanske det stänger på arbetsmarknaden i dagsläget men synen på tatueringar ändras snabbt i takt med att en större och större del av befolkningen ändå väljer att ha något bläck på kroppen.

Ställer mig bra mycket mer skeptisk till att tatuera halsen, och ansiktet/huvudet går helt bort för mig. I dagsläget, såklart.

Rip Kirby fick en kompis efter dagens sittning.

WP_20160118_19_58_47_Pro.jpg

Börjar bli dags att fylla på lite inför sommaren nu känner jag, ingen tvekan om att jag hör av mig till Pastilliam om lite påfyllning!
Riktigt nöjd med min senaste han gjorde! :)

Här är merparten av mina:

Har en grön drake med moln och grejer på vänster överarm som inte är med på bild, fyllde sedan på underarmen, vägrade ha en koifisk så jag och tatuererskan kläckte den briljanta iden med en sjöhäst :) Tillsammans med lite pärlor, smaragd osv osv...

Höger underarm är full med grejer med personlig anknytning. Löjtnantshjärta var mammas favoritblomma när hon levde, heter bleeding heart på engelska, passande med tanke på omständigheterna :-(

Renen och pippifågeln har med mitt namn att göra :)

Med vänlig hälsning Robin
rob.jpg
rob.jpg
rob.jpg
rob1.jpg
rob2.jpg
rob3.jpg
rob4.jpg

Åh, omegan på bilden är inte kvar i min ägo, saknar den faktiskt lite... Såg att det ligger en på K&S..... Hm. Aja ursäkta för OT :)

Med vänlig hälsning Robin

Snart 20 år sedan första gaddningen. Är sugen som fan på en sleeve men kan aldrig bestämma mig för något tema. Vore kul med något klockrelaterat :cool:

Prova hos Pastilliam om du vill snacka klockor! ;)

Han kände igen min gamla Tuxedo från forumet och efter det har han gjort sex tatueringar och fler ska det bli.

image.jpeg

Vi snackar klockor under hela sittningarna. Riktigt duktig, varmhjärtad som bara den och har en egen stil. Det går att se vilka han har gjort. Han kör inte typiska (i brist på bättre ord) "fotbollssleeves", utan mer egna bilder som får tala för sig själv.

Lite kul kuriosa: var på en fest förra helgen, träffade en tjej och hon frågade "Pastilliam?" och pekade på armarna.

Hans Instagram: http://instagram.com/pastilliam

Gillar verkligen hans stil påminner lite seanfromtexas (IG)

Man blir bra sugen på lite bläck när man går igenom tråden.
Det kommer bli grymt @Ernesto om du fortsätter fylla på i det tempot :)
Kör du båda armarna?

Tillbaka
Topp