Psykel
Pandion
Om du ska sälja är jag sugen... Och de kan inte vara värda speciellt mycket
Deala vidare i PM.Visst! Pris?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du ska sälja är jag sugen... Och de kan inte vara värda speciellt mycket
Deala vidare i PM.Visst! Pris?
Sorry! Det var klantigt av migDeala vidare i PM.
Lätt hänt! Fredagsgroggen kommer fram tidigt ibland!Sorry! Det var klantigt av mig
Ledsen, blev lite överexalterad....Deala vidare i PM.
Behåll glaset med torrsprickor, ger karaktär!
Synd på torrsprickor i glaset, men nice i övrigt med sektortavla och blånade visare
Funderar på att sälja dock, men har den ngt värde alls? (Håller tiden ok)
Tack! Ska säga det till @ittamBehåll glaset med torrsprickor, ger karaktär!
Underbar tavla på den där, kul att den är i gång!Fick fart på denna.
Mja, det är inte en komplikation i sig. Men det betyder att klockan är tillverkad och justerad till högsta möjliga precision, samt genomgått tester för att bli certifierad kronometer. Exempelvis Rolex samtliga modeller nuförtiden är kronometercertifierade, i jämförelse.Impulsköpte den här idag! Någon som kan berätta något om den? Den känns rejäl för att vara en postorderklocka må jag säga. Undrar lite ang Chronometer-märkningen, innebär den att klockan har en komplikation som gör tidshållningen mer exakt eller har jag missuppfattat det?
Helt klart lite extra kul med Chronometer märkning. Här är en annons från 1966Impulsköpte den här idag! Någon som kan berätta något om den? Den känns rejäl för att vara en postorderklocka må jag säga. Undrar lite ang Chronometer-märkningen, innebär den att klockan har en komplikation som gör tidshållningen mer exakt eller har jag missuppfattat det?
Mja, det är inte en komplikation i sig. Men det betyder att klockan är tillverkad och justerad till högsta möjliga precision, samt genomgått tester för att bli certifierad kronometer. Exempelvis Rolex samtliga modeller nuförtiden är kronometercertifierade, i jämförelse.
Grattis till en riktigt fin klocka! Misstänker att det var den dyraste modellen i utbudet back in the day.
Helt klart lite extra kul med Chronometer märkning. Här är en annons från 1966
En tusenlapp, kanske två beroende på skick? Osäker, dålig på Lagonda. Men det är väl upp till dig om du tycker att den är värd vad du gav.Tack för svar! Fantastisk annons verkligen, man blir ju glad och känner sig stolt som ägare!
Skäms lite för att fråga men jag funderar lite på hur korkat mitt impulsagerande var egentligen. Vad vore egentligen rimligt att betala för en sån här..?
En tusenlapp, kanske två beroende på skick? Osäker, dålig på Lagonda. Men det är väl upp till dig om du tycker att den är värd vad du gav.
Dåså, det är väl huvudsaken?Okej!
Jag betalade mindre än vad jag tycker en sånhär fin klocka är värd om jag ska vara helt ärlig, det känns som väldigt mycket kvalitet för pengarna.
Det handlar mer om att jag inte vill ta korkade/ekonomiskt irrationella beslut och känna mig dum i efterhand
Kan inte annat än att hålla med. Mycket vackrare än så blir det inte!Kan inte se mig trött på denna taveldesign...
Som en bättre version av forumfavoritens Day-Date!
Sjukt kul med annonser från tiden det begav sig! Vilka sköna formuleringar: "Tänkande schweizerur", "Berylliumbalans och nivaroxsprial" (hade jag vetat att det fanns någonting som hette "Berylliumbalans" hade jag f-n krävt det i varje klocka jag köpt!), "Mikroskopisk tillverkningskontroll", "Bruksanvisning medföljer för ändring av dag vid t ex 31 dagar pr månad", "Vibrografkontrollerat i flera olika lägen" etc, etc. Tycker att dagens klocktillverkare har mycket att lära här!
Ingen fara, jag kollar knappt säljannonser längre...Kan inte annat än att hålla med. Mycket vackrare än så blir det inte!
(Håller jag på att få en konkurrent om titeln "världens största samling av just den klockan" (4st)?)
Ascool!Bildspam av nyinkommen Lagonda electric. Gillar särskilt sekundvisaren . Någon som vet årtal?
Tack!Ascool!
Fint sportur! Möjligtvis sent 30-tal eller 40-tal. Nån militär koppling har den förmodligen inte. Mycket trevlig ändå!Hittade den här godingen på en loppis. Sjukt nyfiken på när den tillverkades och ifall den kan ha någon militär koppling. Jag har kollat igenom Internet men inte lyckats hitta någon liknande modell. Jag vet heller inte vad det är för urverk så om någon känner igen det berätta gärna (kanske inte är orginalverk). Den mäter 29,5cm och är i helstål. Jag tycker att den känns som sent 30-tal med tanke på blånerade visare och den lilla boetten. Gör mig klokare tack!