Fick en stor kista från Auctionet på 8 dagar. Borde ju gå fortare med en klocka...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig!Dåså! Tissot Antimagnetique från 1937-38! Riktigt trevlig på 32mm och 18mm luggar, vilket är lite ovanligt! Får se hur tidshållningen är, men den verkar inte rusa nåt galet iallafall!
Tack! Tyvärr verkar inte tim- och minutvisaren vilja hänga med riktigt... Oh well, den hamnar i fixhögen!Trevlig!
En glasputs och bandbyte senare...
Tack! Synd bara att den måste fixas som jag skrev ovan. Men den är iallafall fin att titta på!Bravo, virkeligt fed!
Fan så cool!!! Jag är nästan lika glad som du att du köpte den!Så glad att jag köpte denna
Ngn som vet hur ett originalspänne såg ut på dessa? Letat utan framgång...
Kanske kan funka att bara ta ett med samma typsnitt...
Haha tack!Fan så cool!!! Jag är nästan lika glad som du att du köpte den!
Galet fin!Så glad att jag köpte denna
Den borde kunna dateras rätt exakt med serienumret på urverket.Hej, är det någon som vet vilka år denna modell tillverkades, är nyfiken för den kommer från morfar (dog när jag var runt 6 år). Han bodde i eller nära Bergkvara under sitt liv. Nu har jag köpt ett gammalt hus där själv och har fått veta att huset även var klockaffär till ca 1948. Jag fick klockan av farsan typ 35år efter morfars bortgång (legat orörd i en låda, men nu servade o fin) Om den tillverkades 1948 eller tidigare är den troligen köpt i mitt hus, vilket vore en kul bonus.
Har tyvärr ingen sån pryl att öppna med. Urmakaren de som servade den trodde 50-60tal, men vad jag har hittat på nätet talar mer för 40-tal. Nybörjare på det här, så ingen koll om inte Google kan hjälpa mig redanDen borde kunna dateras rätt exakt med serienumret på urverket.
60-tal är det iallafall inte. Får för mig att dom jag sett varit från sent 40-tal till tidigt 50-tal. Misstänker att modellen ersattes av Visodate när den kom ca 1954.Har tyvärr ingen sån pryl att öppna med. Urmakaren de som servade den trodde 50-60tal, men vad jag har hittat på nätet talar mer för 40-tal. Nybörjare på det här, så ingen koll om inte Google kan hjälpa mig redan
Så glad att jag köpte denna
Tack! Intressant med den loggan?Ingen aning om allt hör ihop här - men denna guldis har tissotspänne och box iaf?
https://www.chrono24.com/tissot/world-time-18k-gold--id7346028.htm
Tycker jag också, därför jag påtalade att jag inte vet om allt hör ihop, hehe.Tack! Intressant med den loggan?
Jäklar vad finKöpte denna skönhet för ett år sen.
38mm och fungerar mkt bra med lång gångreserv.
Imponerande med tanke på ålder (40-tal?)..
Vilken pärla!Så glad att jag köpte denna