• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Martin Lovasz

Audemars
1000380.jpg

Serienumret daterar urverket till ca 1935 men boetten har ett lite högre serienummer som daterar klockan till ca 1936/37 och det är normalt för Tissot att boetten har ett lite högre serienummer.
 

ConElPueblo

Panerai
Lægger lige et par billeder ud af en omgang perfekt Art Deco fra trediverne - uret er produceret i 1933, mens boetten nok er fra 1935. De fantastiske Art Deco bakelit-æsker er fra omkring 1938-1940, og produceret af finske Jousi Turku:

WP_20180106_13_06_56_Pro.jpg



WP_20180106_12_42_47_Pro.jpg



Min mögel-tank gemmer sig i den anden æske :D
 

Psykel

Patek
Nice, grattis!!! :)
Längtar efter min. Auctionet måste vara slöast i världen på frakt.
Håller med! Har en Antimagnetique från sent 30-tal på ingång från Auctionet. Auktionen avslutades 23/12 och den har fortfarande inte skickats. Tar dock upp till tio arbetsdagar, tror jag dom sa. Och det har bara gått sju sen dess.
 

Salesmayne

Panerai
Lægger lige et par billeder ud af en omgang perfekt Art Deco fra trediverne - uret er produceret i 1933, mens boetten nok er fra 1935. De fantastiske Art Deco bakelit-æsker er fra omkring 1938-1940, og produceret af finske Jousi Turku:

WP_20180106_13_06_56_Pro.jpg



WP_20180106_12_42_47_Pro.jpg



Min mögel-tank gemmer sig i den anden æske :D

Fresssssh! Riktigt härligt att se originalasken i bakelit.
 

Feffe

Cartier
Rackarns alltså, min Tissot fick sig en smäll och nu går den flera minuter snabbt om dygnet :shifty: Charmen med ett oservat mekaniskt ur från förra århundrandet :D
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tack! :) Förstår det, suger när det segar med frakt :(

Håller med! Har en Antimagnetique från sent 30-tal på ingång från Auctionet. Auktionen avslutades 23/12 och den har fortfarande inte skickats. Tar dock upp till tio arbetsdagar, tror jag dom sa. Och det har bara gått sju sen dess.
Idag skickade jag ett väl menat mail om att de borde rycka upp sig...

Hej,

Tyvärr måste jag bara framföra att jag tycker ni sköter transporter av vunna objekt på ett för långsamt vis.

Som ett exempel för att belysa hur långsamma ni faktiskt är:

23/12 vann jag ett objekt på auktion, betalade direkt och beställde leverans.

25/12 vann jag ett annat objekt på pantbanken.

Idag 9/1: klockan jag vann på pantbanken kom hem ett par dagar efter vunnen auktion. Jag använde den ett par dagar, skickade den till annan stad för service och den har nu kommit tillbaka. Klockan jag vann hos er har fortfarande inte ens skickats från distributionscentralen.

Nog för att ni säkert vill samla upp många objekt och skicka i bulk, eller vad nu orsaken är, men ska ni på allvar leverera en så kass transportservice? Jag har tidigare funderat på att be auktionshuset skicka objektet direkt men tänkte att det ändå var lättast att beställa er frakt. Hoppas dock jag slipper det i framtiden och istället kan låta auktionshuset skicka med REK eller VÄRDE beroende på objekt...

Med vänlig hälsning,
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Idag skickade jag ett väl menat mail om att de borde rycka upp sig...

Hej,

Tyvärr måste jag bara framföra att jag tycker ni sköter transporter av vunna objekt på ett för långsamt vis.

Som ett exempel för att belysa hur långsamma ni faktiskt är:

23/12 vann jag ett objekt på auktion, betalade direkt och beställde leverans.

25/12 vann jag ett annat objekt på pantbanken.

Idag 9/1: klockan jag vann på pantbanken kom hem ett par dagar efter vunnen auktion. Jag använde den ett par dagar, skickade den till annan stad för service och den har nu kommit tillbaka. Klockan jag vann hos er har fortfarande inte ens skickats från distributionscentralen.

Nog för att ni säkert vill samla upp många objekt och skicka i bulk, eller vad nu orsaken är, men ska ni på allvar leverera en så kass transportservice? Jag har tidigare funderat på att be auktionshuset skicka objektet direkt men tänkte att det ändå var lättast att beställa er frakt. Hoppas dock jag slipper det i framtiden och istället kan låta auktionshuset skicka med REK eller VÄRDE beroende på objekt...

Med vänlig hälsning,
Ska bli intressant att se deras svar.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Nice, grattis!!! :)
Längtar efter min. Auctionet måste vara slöast i världen på frakt.

Håller med! Har en Antimagnetique från sent 30-tal på ingång från Auctionet. Auktionen avslutades 23/12 och den har fortfarande inte skickats. Tar dock upp till tio arbetsdagar, tror jag dom sa. Och det har bara gått sju sen dess.
Jag är beredd att hålla med, har en vän som fick vänta nästan en månad på att få hem sin klocka. Verkar som det beror lite på vilket auktionshus det är som skickar klockan. Jag har fått hem klockor på ett par dagar från vissa.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag är beredd att hålla med, har en vän som fick vänta nästan en månad på att få hem sin klocka. Verkar som det beror lite på vilket auktionshus det är som skickar klockan. Jag har fått hem klockor på ett par dagar från vissa.
Jag vet inte. Min klocka skickades frän auktionshuset 2/1...
 

Psykel

Patek
Fick precis sms om att den finns att hämta ut nu, så var hyfsat snabba ryck. Postar i tråden när jag kommer hem!
 
Topp