Martin Lovasz
Guld
Serienumret daterar urverket till ca 1935 men boetten har ett lite högre serienummer som daterar klockan till ca 1936/37 och det är normalt för Tissot att boetten har ett lite högre serienummer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Serienumret daterar urverket till ca 1935 men boetten har ett lite högre serienummer som daterar klockan till ca 1936/37 och det är normalt för Tissot att boetten har ett lite högre serienummer.
Jag tycker de är svåra att hitta fler stunden, alternativt att jag letar på fel ställen.Blev precis påmind om att jag har en ny Antimagnetique på ingång! Trevligt!
Ja riktigt cool!En stor liten möglig tank landade idag.
Riktigt mysig!
Nice!
+1Nice!
Ny? Berätta mer
Dra mig baklänges!@Hr_Proos @ANALOGUE
Haft den ett tag men den har behövt lite omtanke . Precis tillbaka från @rogart-63
Kan bytas rakt av mot Tissot World Time eller TudorDra mig baklänges!
Hör gärna av dig om du får fnatt och vill flippa !
Inget dåligt byte isf! (För dig )Kan bytas rakt av mot Tissot World Time eller Tudor
Riktigt, riktigt fin! 2018 är det Tissot som gäller!@Hr_Proos @ANALOGUE
Haft den ett tag men den har behövt lite omtanke . Precis tillbaka från @rogart-63
Nice, grattis!!!Korspostar från dagens vintageur, jag är så himla nöjd med denna.
Tack! Förstår det, suger när det segar med fraktNice, grattis!!!
Längtar efter min. Auctionet måste vara slöast i världen på frakt.
Håller med! Har en Antimagnetique från sent 30-tal på ingång från Auctionet. Auktionen avslutades 23/12 och den har fortfarande inte skickats. Tar dock upp till tio arbetsdagar, tror jag dom sa. Och det har bara gått sju sen dess.Nice, grattis!!!
Lægger lige et par billeder ud af en omgang perfekt Art Deco fra trediverne - uret er produceret i 1933, mens boetten nok er fra 1935. De fantastiske Art Deco bakelit-æsker er fra omkring 1938-1940, og produceret af finske Jousi Turku:
Min mögel-tank gemmer sig i den anden æske
Tack! Förstår det, suger när det segar med frakt
Idag skickade jag ett väl menat mail om att de borde rycka upp sig...Håller med! Har en Antimagnetique från sent 30-tal på ingång från Auctionet. Auktionen avslutades 23/12 och den har fortfarande inte skickats. Tar dock upp till tio arbetsdagar, tror jag dom sa. Och det har bara gått sju sen dess.
Ska bli intressant att se deras svar.Idag skickade jag ett väl menat mail om att de borde rycka upp sig...
Hej,
Tyvärr måste jag bara framföra att jag tycker ni sköter transporter av vunna objekt på ett för långsamt vis.
Som ett exempel för att belysa hur långsamma ni faktiskt är:
23/12 vann jag ett objekt på auktion, betalade direkt och beställde leverans.
25/12 vann jag ett annat objekt på pantbanken.
Idag 9/1: klockan jag vann på pantbanken kom hem ett par dagar efter vunnen auktion. Jag använde den ett par dagar, skickade den till annan stad för service och den har nu kommit tillbaka. Klockan jag vann hos er har fortfarande inte ens skickats från distributionscentralen.
Nog för att ni säkert vill samla upp många objekt och skicka i bulk, eller vad nu orsaken är, men ska ni på allvar leverera en så kass transportservice? Jag har tidigare funderat på att be auktionshuset skicka objektet direkt men tänkte att det ändå var lättast att beställa er frakt. Hoppas dock jag slipper det i framtiden och istället kan låta auktionshuset skicka med REK eller VÄRDE beroende på objekt...
Med vänlig hälsning,
Ja, jag kanske var väl dryg vilket aldrig är bra, men hur de kan ha 3 veckors leveranstid är faktiskt helt sjukt imho...Ska bli intressant att se deras svar.
Men ibland går det liksom inte att hålla emot...då kan breven bli lite syrliga.Ja, jag kanske var väl dryg vilket aldrig är bra, men hur de kan ha 3 veckors leveranstid är faktiskt helt sjukt imho...
Nice, grattis!!!
Jag är beredd att hålla med, har en vän som fick vänta nästan en månad på att få hem sin klocka. Verkar som det beror lite på vilket auktionshus det är som skickar klockan. Jag har fått hem klockor på ett par dagar från vissa.Håller med! Har en Antimagnetique från sent 30-tal på ingång från Auctionet. Auktionen avslutades 23/12 och den har fortfarande inte skickats. Tar dock upp till tio arbetsdagar, tror jag dom sa. Och det har bara gått sju sen dess.
Jag vet inte. Min klocka skickades frän auktionshuset 2/1...Jag är beredd att hålla med, har en vän som fick vänta nästan en månad på att få hem sin klocka. Verkar som det beror lite på vilket auktionshus det är som skickar klockan. Jag har fått hem klockor på ett par dagar från vissa.
Segt att den skickats och dröjer. Loggade in på auctionet och ser nu att min lämnades in hos dhl igår. Hoppas det inte dröjer jättelänge!Jag vet inte. Min klocka skickades frän auktionshuset 2/1...