• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Psykel

Patek
Nä såldes på forumet så det blev nog rätt billigt. 1k för båda Visodates (behöver service) och 7600 för de båda Pointer dates. Tror det ät ganska billigt, men inte orimligt billigt....?

Edit 1:
Men ja, det går till ngt roligare. Jag har sålt av mer än halva samlingen, och bara sparat de som är (för mig) perfekta. Sedan är jag mer laddad inför vårens auktioner. Är inne på första gen DS, Transformed Ranchero, Eterna-Matic Kontiki eller en EP-Kronograf med tritiumvisare. Endast riktigt bra ex överväges :)

Så jag minskar men förfinar samlingen helt enkelt :)

Edit 2: Kommer nog ha en Pointerdate igen, men då ska den vara i det närmaste perfekt :)
Alright, låter ju som helt okej forumpriser ändå. Kan gå för mer på tratten, men kan även gå för mindre. Fick exempelvis min Visodate, som fungerar utmärkt och är i grymt skick bortsett från glaset, för 220kr.
Låter som du har lite samma inställning som jag. Jag har inte kommit så långt att jag börjat sälja av än bara! Måste inventera samlingen och lägga det som ska säljas i en egen hög tror jag. Får bli till påsk om inte tidigare! Då borde jag ha både tid och energi för det! :D
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Alright, låter ju som helt okej forumpriser ändå. Kan gå för mer på tratten, men kan även gå för mindre. Fick exempelvis min Visodate, som fungerar utmärkt och är i grymt skick bortsett från glaset, för 220kr.
Låter som du har lite samma inställning som jag. Jag har inte kommit så långt att jag börjat sälja av än bara! Måste inventera samlingen och lägga det som ska säljas i en egen hög tror jag. Får bli till påsk om inte tidigare! Då borde jag ha både tid och energi för det! :D
Precis så gjorde jag. Nu är det bara dykarkronon som ska ut, sedan säljer jag Tudorn om ngn betalar för skicket (annars behåller jag), samt troligen en Atlantic med PR-indikator. I övrigt har jag sålt klart :)
Inväntar btw en stor svarttavlad Tissot som är på service - den kommer upp här sen. Bjuder också på en ljus som jag nog tänker vinna ;)
 

MrBeam

Cartier
Postade den här frågan i en annan tråd, så jag ber om ursäkt för dubbelpost. Tror det här är rätt tråd att fråga i.
Men jag höll på att buda på denna men slutade då jag blev tveksam på visarna. Dessa kan inte vara original?
Screenshot_20180311-084237.png
 

Psykel

Patek
Postade den här frågan i en annan tråd, så jag ber om ursäkt för dubbelpost. Tror det här är rätt tråd att fråga i.
Men jag höll på att buda på denna men slutade då jag blev tveksam på visarna. Dessa kan inte vara original?
Screenshot_20180311-084237.png
Har nog sett dom visarna på Tissot förut. Jag skulle inte oroa mig iallafall.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tycker verkligen att den är helt fantastisk med sin röda färd, orginallänk och regattafunktion :heart: Hade gärna sett en vart datumvisning bara

+ Att den är till salu
- Att säljaren vill ha ca 25´

Skärmavbild 2018-03-23 kl. 21.55.07.png
 
Topp