rogart-63
Pandion
Den vita var grymt snygg.Slänger in en bild på två syskon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den vita var grymt snygg.Slänger in en bild på två syskon
Man tackar! Den är i löjligt bra skick för att vara i min mögliga samlingDen vita var grymt snygg.
Tack! Ska öppna och kolla ikväll! Var kan man få tag på rätt krona och hur ska den se ut?Mitten av 60-talet och det finns ett serienummer på urverket som kan säger mer noggrant. Du behöver hitta en ny krona till klockan bara så kommer den se perfekt ut.
Oj, man hade ett antal olika modeller på kronor men om du tittar på din boett så är raka linjer något som man lagt ner sin energi på så en kantig kronan är vad du skall ha.Tack! Ska öppna och kolla ikväll! Var kan man få tag på rätt krona och hur ska den se ut?
Ska hålla utkik. Försökte öppna boetten nu men utan att lyckas. Hade varit kul att fått reda på lite meraOj, man hade ett antal olika modeller på kronor men om du tittar på din boett så är raka linjer något som man lagt ner sin energi på så en kantig kronan är vad du skall ha.
Som denna där man fortfarande har en aning utbuktning. Nu är det sälla så lätt som att bara köpa en krona då även boetten har ett rör som måst passa kronan.
eBay är där man hittar saker som kronor.
-42, det var tidigt och snygg är den!
Tycker denna är värd en bild även här! Dagens vintageklocka, från-42.
De locken är lite svåra att få upp och jag önskar jag hade en fast nyckel som passar de locken men bland de ca 100 jag har är det ingen som passar...Ska hålla utkik. Försökte öppna boetten nu men utan att lyckas. Hade varit kul att fått reda på lite mera
Tack! Och enligt serienumret ska det stämma...-42, det var tidigt och snygg är den!
kul!Tack! Och enligt serienumret ska det stämma...
Underskattade klockor, dom där! Borde få ordning på en jag har från 37-38... Den tickar, men timvisaren rör sig inte. Den är lite speciell, eftersom den är något oversize för sin tid. 33-34 mm med 18 mm luggar. Ska se om jag har ett foto nånstans...
Tycker denna är värd en bild även här! Dagens vintageklocka, från-42.
Klart du måste fixa den snyggingen!! Och Omega'n är inte dålig den heller, riktigt trevlig modellUnderskattade klockor, dom där! Borde få ordning på en jag har från 37-38... Den tickar, men timvisaren rör sig inte. Den är lite speciell, eftersom den är något oversize för sin tid. 33-34 mm med 18 mm luggar. Ska se om jag har ett foto nånstans...
Edit: Hittade! Här tillsammans med jämnårig Omega.
Omegan är en bra helgklocka. Den tappar lite för mycket, men på några timmar är det inga problem.Klart du måste fixa den snyggingen!! Och Omega'n är inte dålig den heller, riktigt trevlig modell
Haha jag trodde vi gått igenom den hajpen strax innan DS men är helt klart värd ett nytt go!! Schyssta bananer, har varit avis på den där länken en heel dag nu!Trådbump, den måste upp på förstasidan! Tissot är det nya svarta! Glöm DS-hypen nu det är Tissot som gäller.
Tissot ref. 51003 54004-1, cal. 27B-1, 34,5 mm från -56 på Gay Frères länk.
Ja länken är bra. Blir helt enkelt Glad av den.Haha jag trodde vi gått igenom den hajpen strax innan DS men är helt klart värd ett nytt go!! Schyssta bananer, har varit avis på den där länken en heel dag nu!
Glöm DS-hypen? Truten på dig! Drämmer in DS på Tissotlänk GF såklart.Trådbump, den måste upp på förstasidan! Tissot är det nya svarta! Glöm DS-hypen nu det är Tissot som gäller.
Nej ingen Tissothype ännu...Trådbump, den måste upp på förstasidan! Tissot är det nya svarta! Glöm DS-hypen nu det är Tissot som gäller.
Såja! En bra början på hypeen! Fortsätt så.Nej ingen Tissothype ännu...
Vill köpa fler först...
Sjukt trevliga!Nej ingen Tissothype ännu...
Vill köpa fler först...
Bra, mycket bra! Fortsätt så!!!Tissothajp!!
Den där Sonorusen...Tissot har inte gjort något kul alls. Kommer bara ge er bekymmer...
Damn!Tissot har inte gjort något kul alls. Kommer bara ge er bekymmer...
Såja! Nu är det bra rull i tråden! Nu måste jag hem och byta till en Tissot jag också!Tissot har inte gjort något kul alls. Kommer bara ge er bekymmer...
Den där alarmaren vet du vem som paxat...Tissot har inte gjort något kul alls. Kommer bara ge er bekymmer...