• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Slänger in en bild på två syskon

IMG_20180414_120018_027.jpg
Den vita var grymt snygg.

Mitten av 60-talet och det finns ett serienummer på urverket som kan säger mer noggrant. Du behöver hitta en ny krona till klockan bara så kommer den se perfekt ut.

Tack! Ska öppna och kolla ikväll! Var kan man få tag på rätt krona och hur ska den se ut?
Oj, man hade ett antal olika modeller på kronor men om du tittar på din boett så är raka linjer något som man lagt ner sin energi på så en kantig kronan är vad du skall ha.
1000470.jpg

Som denna där man fortfarande har en aning utbuktning. Nu är det sälla så lätt som att bara köpa en krona då även boetten har ett rör som måst passa kronan.

eBay är där man hittar saker som kronor.

Oj, man hade ett antal olika modeller på kronor men om du tittar på din boett så är raka linjer något som man lagt ner sin energi på så en kantig kronan är vad du skall ha.
1000470.jpg

Som denna där man fortfarande har en aning utbuktning. Nu är det sälla så lätt som att bara köpa en krona då även boetten har ett rör som måst passa kronan.

eBay är där man hittar saker som kronor.
Ska hålla utkik. Försökte öppna boetten nu men utan att lyckas. Hade varit kul att fått reda på lite mera :)

IMG_4877.JPG

Tycker denna är värd en bild även här! Dagens vintageklocka, från-42.
Underskattade klockor, dom där! Borde få ordning på en jag har från 37-38... Den tickar, men timvisaren rör sig inte. Den är lite speciell, eftersom den är något oversize för sin tid. 33-34 mm med 18 mm luggar. Ska se om jag har ett foto nånstans...
Edit: Hittade! Här tillsammans med jämnårig Omega.
36BCC791-3F6F-4DBF-877F-4F2289BD2ED3.jpeg

Underskattade klockor, dom där! Borde få ordning på en jag har från 37-38... Den tickar, men timvisaren rör sig inte. Den är lite speciell, eftersom den är något oversize för sin tid. 33-34 mm med 18 mm luggar. Ska se om jag har ett foto nånstans...
Edit: Hittade! Här tillsammans med jämnårig Omega.
36BCC791-3F6F-4DBF-877F-4F2289BD2ED3.jpeg
Klart du måste fixa den snyggingen!! Och Omega'n är inte dålig den heller, riktigt trevlig modell:)

Klart du måste fixa den snyggingen!! Och Omega'n är inte dålig den heller, riktigt trevlig modell:)
Omegan är en bra helgklocka. Den tappar lite för mycket, men på några timmar är det inga problem. :D
Förhoppningsvis är det en enkel fix att få till Tissoten. Tycker den påminner något om moderna Nomos, med den runda boetten och smala, raka luggar.

Trådbump, den måste upp på förstasidan! Tissot är det nya svarta! Glöm DS-hypen nu det är Tissot som gäller. :)
Tissot ref. 51003 54004-1, cal. 27B-1, 34,5 mm från -56 på Gay Frères länk.
3b4e5330-9f02-4d54-9a56-a6ecd59060d1-jpeg.822986

423f089a-c22e-4747-a963-ba653eaf3ee2-jpeg.822990

2861b764-1acc-43e7-bf10-000a0431f324-jpeg.822994
Haha jag trodde vi gått igenom den hajpen strax innan DS men är helt klart värd ett nytt go!! Schyssta bananer, har varit avis på den där länken en heel dag nu! :)

Tillbaka
Topp