Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så coooolt!31mm Tissot anitmagnetic med Tissot pansarskydd.
Riktigt grym!31mm Tissot anitmagnetic med Tissot pansarskydd.
Fantastiskt häftigt och snyggt!31mm Tissot anitmagnetic med Tissot pansarskydd.
31mm Tissot anitmagnetic med Tissot pansarskydd.
Här springer "hårdingarna" omkring med jätteklockor, och så är den, med god marginal, hårdaste klockan bara 31 mm.31mm Tissot anitmagnetic med Tissot pansarskydd.
Fantastiskt skick och tuff boett!En ny till Antimagnetiquegänget Min äldsta och första med denna boett, från -37. Nu saknas bara en ”raggarlänk”.
Tack! Ock kan inte annat än hålla med dig. Har googlat efter likadana, och har endast hittat tre. Kan dock inte påstå att jag är någon "mästergooglare"!!Fantastiskt skick och tuff boett!
Jag har nog ngn raggarlänk du kan få som jag inte använder!En ny till Antimagnetiquegänget Min äldsta och första med denna boett, från -37. Nu saknas bara en ”raggarlänk”.
Varför blir jag inte förvånad? Jo, för denna avdelnings folk , som de yngre uttrycker sig, "äger". Skickar PM min vän!Jag har nog ngn raggarlänk du kan få som jag inte använder!
En 16mm svensktillverkad raggare på G till herrn!Varför blir jag inte förvånad? Jo, för denna avdelnings folk , som de yngre uttrycker sig, "äger". Skickar PM min vän!
Då bugar och bockar herrn så mycket! Mycket trevlig är mitt omdöme gällande både länk och avsändareEn 16mm svensktillverkad raggare på G till herrn!
Ska man lita på att boett och boettlocks nummer stämmer överens med verket ska den vara från -40, men inte alltid att lita på. Och verket är någon variant av "Tissot 27" Trevliga index på den därKöpte denna fining idag och jag undrar om det finns någon här som vet hur/ om man kan få reda på vilket årtal det är på denna klocka Även verk hade varit intressant att veta, men då kanske man behöver öppna upp den? All hjälp uppskattas!
Tack så mycket för hjälpen! Detta kanske är en väldigt dum fråga , men hur är det man kan se från vilket år den är ifrån med hjälp av boettlocks-numret? Hade varit kul att kunna se sånt om man surfar runt på tradera och liknandeSka man lita på att boett och boettlocks nummer stämmer överens med verket ska den vara från -40, men inte alltid att lita på. Och verket är någon variant av "Tissot 27" Trevliga index på den där
Blev ju superbra! Stenhårt!
http://www.elitetimepieces.com/tissotref.htmlTack så mycket för hjälpen! Detta kanske är en väldigt dum fråga , men hur är det man kan se från vilket år den är ifrån med hjälp av boettlocks-numret? Hade varit kul att kunna se sånt om man surfar runt på tradera och liknande
Tack, och tack!!!Blev ju superbra! Stenhårt!
Är 30/31mm intressant eller för smått?Okej.. jag BEHÖVER en Tissot. Visodate, Antimagnetique, Jubileum.. Är inte superkräsen men vill gärna ha svart tavla med guld hour markers. Kan även tänka mig zontavla. Okej jag tänka mig nästan vad som helst . Är det någon säljer nån gammal pudding?? Det är orättvist att hålla på en going som bara ligger i klocklådan, det vet alla.
Är 30/31mm intressant eller för smått?
Har 18,5 och rockar regelbundet 29-31mm, inte Tissoter förstås, men ändock den storleksordningen. Kör! En vanesak bara.Aldrig testat 31mm så svårt att säga. Men jag har ganska smala handleder - runt 16,6 cm. Kanske skulle fungera? Ser gärna lite bilder om du har!
Gud så smart! Tackar
Inte alla som hade gillat det dock.Har 18,5 och rockar regelbundet 29-31mm, inte Tissoter förstås, men ändock den storleksordningen. Kör! En vanesak bara.
Inte alla som hade gillat det dock.
Jag har testat 31mm och tycker inte det flyger. Tycker även 33mm är lite för litet. Funkar men känner varje gång "fan vad denna hade varit perfekt i 35mm" och alltså aldrig riktigt nöjd. Min sweet spot är 34-36mm
Vad har @Ehrnholm använt innan?
Har kanske en 35mm till salu men inte hundra än.
Inte alla som hade gillat det dock.
Jag har testat 31mm och tycker inte det flyger. Tycker även 33mm är lite för litet. Funkar men känner varje gång "fan vad denna hade varit perfekt i 35mm" och alltså aldrig riktigt nöjd. Min sweet spot är 34-36mm
Vad har @Ehrnholm använt innan?
Har kanske en 35mm till salu men inte hundra än.