Haha sjuk du e.. jag vet knappt när jag själv är född osvVill minnas typ feb/mars?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha sjuk du e.. jag vet knappt när jag själv är född osvVill minnas typ feb/mars?
Har för mig vi diskuterade den men kan ju vara någon annan av dina tre miljoner klockorHaha sjuk du e.. jag vet knappt när jag själv är född osv
Den röda tavlan hade ju inte gjort bort sig i den solida guldboetten @Strindberg äger(ägde?).Här är ett PR 516 GL projekt.
Boett, tavla och krona till vänster och donator för visarna till höger. Nu gäller det att plocka fram rätt urverk till den och polera glaset som har en del märken (så inte tavlan som är skadad).
Den satt i en ful nedlsliten guldpläterad boett så guld stämmer bra.Den röda tavlan hade ju inte gjort bort sig i den solida guldboetten @Strindberg äger(ägde?).
@Jerico är väl du som har strindbergs gamla? Slå till på en porrbelysningsröd tavla vetja!Den satt i en ful nedlsliten guldpläterad boett så guld stämmer bra.
Hade nog rätt ändå, är denna. Ringer går mer i guld än de i stål där den är vit.@Jerico är väl du som har strindbergs gamla? Slå till på en porrbelysningsröd tavla vetja!
Skaru sälja tavlan?Den röda tavlan hade ju inte gjort bort sig i den solida guldboetten @Strindberg äger(ägde?).
Den till höger sitter på ett kaliber 794. Försöker hitta boetten till den för det sitter en ring innanför glaset som tavlan sitter mot så din måste ha en sådan.Skaru sälja tavlan?
KollarDen till höger sitter på ett kaliber 794. Försöker hitta boetten till den för det sitter en ring innanför glaset som tavlan sitter mot så din måste ha en sådan.
Coolt!!Här är ett PR 516 GL projekt.
Boett, tavla och krona till vänster och donator för visarna till höger. Nu gäller det att plocka fram rätt urverk till den och polera glaset som har en del märken (så inte tavlan som är skadad).
Ingen har väl sagt något om ringen?Hade nog rätt ändå, är denna. Ringer går mer i guld än de i stål där den är vit.
Tror den är reko men svårt att vara säker utan att se irl. Toppex isf!Har precis fått hem denna, vad tror ni om tavlan?
Känns lite för bra för att vara sant men ser heller inga tydliga tells på att den skulle vara renoverad?
Kan jag ha gjort ett fynd för en gångs skull
Jag tycker strukturen på ytan antyder en omålning tbh men ´kan ju ha blivit så oxå. Men isf så ska ju någon ha orkat tvätta tavlan, måla den vit, ballongtryckt minutmarkeringar osv och sedan satt blånerade nos-visare, relumat men rätt nyans osv osv. Känns som en del jobb ch osannolikt.Tror den är reko men svårt att vara säker utan att se irl. Toppex isf!
Precis. Tycker det knottriga är lustigt men inte så insatt i modellen... Helheten talar dock för klockan tycker jag. Allt är toppskick så varför skulle tavlan varit skruttig innan ommålning? Eventuell ommålning är också av mkt hög nivå och skulle ha kostat strömming, vilket känns osannolikt på en relativt billig klocka. Det enda som talar för redial är enligt mig strukturen på tavlan, men allt annat talar för original?Jag tycker strukturen på ytan antyder en omålning tbh men ´kan ju ha blivit så oxå. Men isf så ska ju någon ha orkat tvätta tavlan, måla den vit, ballongtryckt minutmarkeringar osv och sedan satt blånerade nos-visare, relumat men rätt nyans osv osv. Känns som en del jobb ch osannolikt.
Roligt att höra speciellt från dig som har så pass bra koll på Tissot. Förstår att det är svårt att sitta och bedöma genom bild bara men min magkänslan säger att den är originalTror den är reko men svårt att vara säker utan att se irl. Toppex isf!
Hehe ja lite så jag tänker också, om någon har fått till det såhär pass bra genom en ommålning är jag uppriktigt imponerad och då kan jag leva med detJag tycker strukturen på ytan antyder en omålning tbh men ´kan ju ha blivit så oxå. Men isf så ska ju någon ha orkat tvätta tavlan, måla den vit, ballongtryckt minutmarkeringar osv och sedan satt blånerade nos-visare, relumat men rätt nyans osv osv. Känns som en del jobb ch osannolikt.
Har inte så bra koll på tavelstrukturer då jag inte sett så många från denna tid med bra macrobilder så kan varken säga bu eller bä.Precis. Tycker det knottriga är lustigt men inte så insatt i modellen... Helheten talar dock för klockan tycker jag. Allt är toppskick så varför skulle tavlan varit skruttig innan ommålning? Eventuell ommålning är också av mkt hög nivå och skulle ha kostat strömming, vilket känns osannolikt på en relativt billig klocka. Det enda som talar för redial är enligt mig strukturen på tavlan, men allt annat talar för original?
Jättefin! They don't make em like they used to !Ny T-12:a i lådan.
Big like!Tissot Tisdag
Men wow Martin vilket skick och kap, grattis! Gj!Sitter i sommarmörkret (svårt att ta bra bilder) och har jobbat lite på GL projekt.
Bommen måste kapas till rätt längd men då dessa har snabbväxling för datumet genom att trycka in kronan måste man verkligen inte göra fel. Visarna är det stora problemet men har en uppsättning, de sitter dock på en skrotklocka jag inte får upp, hur mycket superlimmande jag försökt men skall inte ge mig.
De som designade PR 516 GL klockorna för Tissot måste ha haft mycket skoj när de beslöt att använd kortare visare än på de vanliga mindre PR 516...
Visarna beror väl på att de ska passa den lite mer arbetade tavlan i olika nivåer?Sitter i sommarmörkret (svårt att ta bra bilder) och har jobbat lite på GL projekt.
Bommen måste kapas till rätt längd men då dessa har snabbväxling för datumet genom att trycka in kronan måste man verkligen inte göra fel. Visarna är det stora problemet men har en uppsättning, de sitter dock på en skrotklocka jag inte får upp, hur mycket superlimmande jag försökt men skall inte ge mig.
De som designade PR 516 GL klockorna för Tissot måste ha haft mycket skoj när de beslöt att använd kortare visare än på de vanliga mindre PR 516...