Martin Lovasz
Guld
Skulle tro att detta var den sista boetten för GL där man la till en vad som ser ut som en glasring men som inte är det och det lyfter utseendet.Men wow Martin vilket skick och kap, grattis! Gj!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle tro att detta var den sista boetten för GL där man la till en vad som ser ut som en glasring men som inte är det och det lyfter utseendet.Men wow Martin vilket skick och kap, grattis! Gj!
Visst är det så för de har höga markörer. Tycker bara att det är lite skoj.Visarna beror väl på att de ska passa den lite mer arbetade tavlan i olika nivåer?
Älskar de där 70-talstavlorna från Tissot, känns lite mer påkostade.Visst är det så för de har höga markörer. Tycker bara att det är lite skoj.
Läcker som skam!Älskar de där 70-talstavlorna från Tissot, känns lite mer påkostade.
Min från en annan modellinje men med liknande design...
Helt plötsligt vaknade habegäret till liv. Riktigt snygg!!Sitter i sommarmörkret (svårt att ta bra bilder) och har jobbat lite på GL projekt.
Bommen måste kapas till rätt längd men då dessa har snabbväxling för datumet genom att trycka in kronan måste man verkligen inte göra fel. Visarna är det stora problemet men har en uppsättning, de sitter dock på en skrotklocka jag inte får upp, hur mycket superlimmande jag försökt men skall inte ge mig.
De som designade PR 516 GL klockorna för Tissot måste ha haft mycket skoj när de beslöt att använd kortare visare än på de vanliga mindre PR 516...
Snyggare med ringen där! Här är min GLSitter i sommarmörkret (svårt att ta bra bilder) och har jobbat lite på GL projekt.
Bommen måste kapas till rätt längd men då dessa har snabbväxling för datumet genom att trycka in kronan måste man verkligen inte göra fel. Visarna är det stora problemet men har en uppsättning, de sitter dock på en skrotklocka jag inte får upp, hur mycket superlimmande jag försökt men skall inte ge mig.
De som designade PR 516 GL klockorna för Tissot måste ha haft mycket skoj när de beslöt att använd kortare visare än på de vanliga mindre PR 516...
Otroligt läckra! Så herrn har gått och blivit Tissot-samlare! Inte bra för oss övriga!
Svårt att låta bli när de är så fina i den här boetten och 35mm men har lovat @ANALOGUE att släppa lite nu, ska försöka njuta av de jag har istället...Otroligt läckra! Så herrn har gått och blivit Tissot-samlare! Inte bra för oss övriga!
Ser onekligen ut som en med den lilla "pilen/triangeln" på boettlocket.Någon som vet om detta är en Super compressor?
https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-är-rimligt-pris-för-vintageklockan-tråden.24218/page-118#post-2887352
Jag har alltid kalla fötter så jag lekte med idén att att gömma den men så dök GL nummer 3 upp!!!Den silvriga blev ju riktigt bra. Du har inte fått kalla fötter och vill behålla den nu då?
Den ser lite bekant ut... Årtal?Bumpar denna högklassiga tråd med just en bumper som landade idag!
Bkant ut som i att du kan ha ägt eller bekant som i att den liknar en Omega fat lug?Den ser lite bekant ut... Årtal?
Oj Vilken pjäs det där är!Bumpar denna högklassiga tråd med just en bumper som landade idag!
Som i Omegan, vet du ålder?Bkant ut som i att du kan ha ägt eller bekant som i att den liknar en Omega fat lug?
Wow, är det en Tissot märkt fatlugs Seamaster eller tvärtomBumpar denna högklassiga tråd med just en bumper som landade idag!
Det ska vara -52Som i Omegan, vet du ålder?
Det är en trippelsignerad Tissot bumper som ja påminner rejält om en sm. Krona, verk och baklock signerat förutom tavlan dåWow, är det en Tissot märkt fatlugs Seamaster eller tvärtom
Cool hursom, antar dessa mer sällsyntare än Omegorna?
Ser ut att dela både verk och krona med Seamaster fast med egna märkningar?Det är en trippelsignerad Tissot bumper som ja påminner rejält om en sm. Krona, verk och baklock signerat förutom tavlan då
De var grannar vid den här tiden och delade en hel del.Ser ut att dela både verk och krona med Seamaster fast med egna märkningar?
Kanske till och med boett och visare?
En sådan du är ute efter, fast som Omega?Alla teknikaliteter flyger över huvudet på mig, vad jag kan säga är att den var riktigt jävla fin!