• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Ariste

Audemars
2-Faktor
C4682C39-43CC-4F81-B83D-4CD7916360C8.png

E371104C-193C-4D23-81C1-39A43BDD21F5.png
Jäkla trist, patinering är ok men det där ser bara tråkigt ut tyvärr. Lider med dig och hoppas ni kan lösa det.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jäkla trist, patinering är ok men det där ser bara tråkigt ut tyvärr. Lider med dig och hoppas ni kan lösa det.
Tycker faktiskt inte det gör något även om det är sjukt tråkigt att färgen försvann. Inget som går att återställa. Uris är en här på forumet som är väl införstådd med vintage, vidare har jag använt honom i flera år och litar på honom :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tycker faktiskt inte det gör något även om det är sjukt tråkigt att färgen försvann. Inget som går att återställa. Uris är en här på forumet som är väl införstådd med vintage, vidare har jag använt honom i flera år och litar på honom :)
Tråkigt, men det är alltid en risk med service på vintageklockor (speciellt tavlan), vad tror urisen har hänt? Kan det vara för hård hantering av tavlan med fingertutor (eftersom skadan sitter i kanten) och att den svarta färgen var känsligare än den röda? Uppstod några problem under servicen?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Tråkigt, men det är alltid en risk med service på vintageklockor (speciellt tavlan), vad tror urisen har hänt? Kan det vara för hård hantering av tavlan med fingertutor (eftersom skadan sitter i kanten) och att den svarta färgen var känsligare än den röda? Uppstod några problem under servicen?

Inte fått någon förklaring, han hade inte märkt det förens jag påtalade och skickade före-bild. Har inte rört tavlan enligt egen utsago i alla fall.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Inte fått någon förklaring, han hade inte märkt det förens jag påtalade och skickade före-bild. Har inte rört tavlan enligt egen utsago i alla fall.
Är inte ute efter att blamea, mer nyfiken. Alla servicear är inte lika enkla, ibland är det något som kärvar eller inte passar som det ska, vilket gör att t.ex. tavlan berörs mer än önskat. Tänkte att urisen kanske inte upptäckt skadorna men att denna iaf kommer ihåg om något var trixigt med servicen.

T.ex. som att tavlan fick monteras och avmonteras ett flertal gånger pga problem med uppdraget.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Är inte ute efter att blamea, mer nyfiken. Alla servicear är inte lika enkla, ibland är det något som kärvar eller inte passar som det ska, vilket gör att t.ex. tavlan berörs mer än önskat. Tänkte att urisen kanske inte upptäckt skadorna men att denna iaf kommer ihåg om något var trixigt med servicen.

T.ex. som att tavlan fick monteras och avmonteras ett flertal gånger pga problem med uppdraget.

Ah då är jag med! Inget han nämnt, jag sk fråga om han vill figurera i tråden och svara för sig själv :) men rodico känns väl inte helt orimligt, knasigt dock att bada den svarta texten fått stryk. Olika typer av tryckfärg/bläck kanske...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ah då är jag med! Inget han nämnt, jag sk fråga om han vill figurera i tråden och svara för sig själv :) men rodico känns väl inte helt orimligt, knasigt dock att bada den svarta texten fått stryk. Olika typer av tryckfärg/bläck kanske...
Jag hoppas ingen på forumet har intresse av att skuldbelägga en viss individ, shit happens trots kunskap och försiktighet - det är något jag kalkylerar med oavsett vem som ska handha en klocka. Det jag tycker är intressant är att vi kanske kan lära oss något av detta, förstå orsaker och konkretisera det till tips som vi kan dela och dra nytta av.
 

Dondon

Cartier
Chansade på denna supertrötta Jubileum på tratten. Efter lite kärlek så är den vaken igen. Skall fixa ny glasring bara. Kronan är så jädra skönt sliten, den här klockan har haft en hel del armtid.
Trattenbilden.
20190801_192907.jpg
Dagsläget.
20190801_192747.jpg
20190801_192328.jpg

Är det den vanliga Jubileums-boetten eller finns det flera? Aldrig slagit mig hur feta luggar det var på dem i sådant fall. Var ju skitsnygg!
 
Topp