• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

de gustibus non est disputandum! Eller det ör nog mest en fråga om smak? Jag personligen har svårt för för tunna bandhorn då jag tkr det blir för dressat t.ex.
Ja, raka jämntunna kan jag hålla med om, kan bli väldigt dressat, men självklart även beroende på resten av klockans utseende. Men pratar vi Jubileum-modellen, så är de ju inte direkt tunna, även om de avsmalnar mot slutet.

Ja, raka jämntunna kan jag hålla med om, kan bli väldigt dressat, men självklart även beroende på resten av klockans utseende. Men pratar vi Jubileum-modellen, så är de ju inte direkt tunna, även om de avsmalnar mot slutet.
Nä precis. Därför det är svårt att diskutera smak! :) Men oxå roligt iom att vi har så många modeller som är vattendelare. För vissa e de supercoola å för andra kan de aldrig sitta på handleden.

Mitt största problem med jubileum är att den lite ser ut som en hårt polerad beefy. Men som sagt. Jag gillar dem. Bara synd att dem hade kunnat (i mitt tycke) kunnat vara så mkt snyggare. Dock gör bandhornen att den när rislänk bättre än beefy i mitt tycke.
IMG_20190102_103806_051.jpg

Gammal bild.

Har även svårt för andra boetter med runda bandhorn av samma anledning.

Edit. Verkar dock finnas olika boetter. Tycker någon som @Diverdover har ser ut att inte smalna av så mkt?

Senast ändrad:
Vad får man betala för en Tissot world timer i stål idag, ref 4002 eller finns det andra referenser?
tissot-navigator-vintage-world-time-watch.jpg
Oj kan inte referenser... Originalet från 50talet?
Jag betalde 25, blev väl typ bjuden 30 av Justin Wrankas (IGkändis) för länge sedan. Kommer aldrig sälja min så lite svårt med värdering.

Som vanligt beror priset mkt på skick och proviniens etc, men de kan nog gä rätt billigt (20+) om man har tur på liten auktion?
IMG_20190105_091649_748.jpg

Man ska hitta en först ;) Har intw sett några siffror men lär kosta huggorm!

Oj kan inte referenser... Originalet från 50talet?
Jag betalde 25, blev väl typ bjuden 30 av Justin Wrankas (IGkändis) för länge sedan. Kommer aldrig sälja min så lite svårt med värdering.

Som vanligt beror priset mkt på skick och proviniens etc, men de kan nog gä rätt billigt (20+) om man har tur på liten auktion?
IMG_20190105_091649_748.jpg
Ja precis är originalet jag tänker på, de är så pass dyra alltså. Hur upplever du din? Hittar inte så mycket info om dessa på nätet, men tycker det är stört coola. Är de bumperverk i dem? :)

15k + avgifter, dock ser den ut att ha böjt bandhorn? Samt guld på stål eller guldpläterad? Tänker att stål kostar mer!

Såg bandhornet nu och det är nog som du säger om stål vs guld. Kom bara ihåg att jag såg den och slängde in den i diskussionen då man inte ser dem alltför ofta. Har som sagt noll koll på modellen.

15k + avgifter, dock ser den ut att ha böjt bandhorn? Samt guld på stål eller guldpläterad? Tänker att stål kostar mer!
Helt förstörd boett. Kolla bamdhornen som är helt genomslitna. Om den kostar 20 bör en bra stål kosta betydligt mer?

Jag älskar min och överväger ej sälj. Min magkänsla är 50k men den kan vara helt fel... Men som sagt har en dealer bjudit typ 30 och det för rätt länge sedan, så under 30 är nog bra om skicket är bra. Bumper yes. 36mm ex krona, så typ en jumbo bumper omega med world timer. Kom innan Rolex GMT när de slogs om att vara först med en klocka som visade tiden i fler tidszoner än en. I min värld är 30 riktigt prisvärt för denna men sedan är jag lite speciell när det kommer till Tissot också...

Tillbaka
Topp