• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Fadershan

Patek
Trevlig 35 mm antimagnetique
20200615_143950.jpg
20200615_144105.jpg
Mm å trevlig länk!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Impulsköpte en sån här, kan ingenting om Tissot förutom att jag redan har en monocoque Seastar sen innan som jag ärvt av min morfar. Den jag hittade nu köpte jag för att jag gillade båten på baksidan och för att jag inte hade råd med en Certina DS som jag egentligen ville ha :) Jag har aldrig sett den märkningen innan, jag har sett med en segelbåt, men ingen med en fisketrålare mot en solnedgång :D

Någon som vet något om modellen och kanske vilken kaliber som tickar i den? Jag gissar tidigt 70-tal kanske :)
357675032_6d6df8c7-914c-4810-857b-d4c9a6dc9030.jpg
357675032_85b5453c-836b-4a65-8c85-f44308bddaae.jpg
 

fc2

Rolex
IMG_3467.JPG
Blev nästan en låda...den med skarpa ögon hittar nog det svarta fåret som fick sin plats också;)
Underbar låda! Här är en du kanske känner igen, även fast mitt ex är horribelt sönderpolerat. Köpt av ren tristess, ensam på kontoret, 2 januari för många år sedan. Är det kanske den skönaste klocka att bära jag ägt, samt att den håller tiden bättre än tidigare klart dyrare ur.

20200701_164711.jpg
 

DrKlocka

Audemars
Gamla Tissot är helt klart bra fynd idag..
Många gamla urmakare ogillar Tissot 78x-verken. Betydligt klenare dimensioner än tidigare verk som kaliber 27. Brukar oftast stanna ganska tidigt och inte tugga på länge oservat som tillexempel kaliber 27 eller Omega 265. Men fördelen är att det finns gott om reservdelar och de brukar gå bra efter en service!
 
Topp