• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nu har jag inte sett nya Daredevil, men är The Punisher's story omgjord såsom i den nya serien där också? The Defenders kan man hoppa över helt tyvärr...den höll inte måttet. Framförallt riktigt dåligt castad.

Ja precis :)


THE defenders var rätt B. Men värt att se, gillar när dem binder ihop. Även om det var relativt dåligt utfört.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja precis :)


THE defenders var rätt B. Men värt att se, gillar när dem binder ihop. Även om det var relativt dåligt utfört.

Så klart att du har en poäng i det :) Men iom att originalstoryn ändå är ändrad så tycker jag att man kan se The Punisher med behållning utan att titta på något annan innan.

Edit: Om jag säger så här, man kommer aldrig under The Punisher sitta som ett frågetecken och inte få ihop storyn på grund av något som hänt i en annan serie.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Så klart att du har en poäng i det :) Men iom att originalstoryn ändå är ändrad så tycker jag att man kan se The Punisher med behållning utan att titta på något annan innan.

Edit: Om jag säger så här, man kommer aldrig under The Punisher sitta som ett frågetecken och inte få ihop storyn på grund av något som hänt i en annan serie.

Där har du helt rätt :)
Men kul att kunna förstå vad Karen och Frank har gemensamt sedan tidigare. Exempelvis :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Där har du helt rätt :)
Men kul att kunna förstå vad Karen och Frank har gemensamt sedan tidigare. Exempelvis :)

Daredevil var en av de stora favoriterna i serietidningsform men stendog tyvärr iom Ben Affleck så jag har inte ens reflekterat över att se serien, men kommer göra det nu på din inrådan. Men vägrar fortfarande tvinga mig igenom The Defenders :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Sugen på Afrika.

Vill se dokumentärer eller liknande, men känns som man redan sett alla professionella grejer som Africa etc.

Gärna nåt som är mer med människor och kamerateam till fots, tänk typ Bear Grylls (men det har jag ju också redan sett).
Har för mig att det gått program om jakt och liknande, och sånt hade ju varit svinbra.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor

Veratio

Cartier
Sugen på Afrika.

Vill se dokumentärer eller liknande, men känns som man redan sett alla professionella grejer som Africa etc.

Gärna nåt som är mer med människor och kamerateam till fots, tänk typ Bear Grylls (men det har jag ju också redan sett).
Har för mig att det gått program om jakt och liknande, och sånt hade ju varit svinbra.

Long way down är ju kul att se, om du inte har sett den! Eller, även om du har, så kan du se om den. Worth it. ;)
 

Josef B

Bestraffaren
Senare tid har det blivit:

Narcos
Making a murdurer
House of cards
Star Trek Discovery
Stranger things

Stranger things är mycket bra! Rekommenderas starkt!
Ska bli intressant med Marvels The Punisher :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Edit:
Punisher, menar jag såklart.
Gillade Punisher, en av mina favoritkaraktärer.
Jag och frun har snöat in hårt på Broadchurch. Jag avskyr deckarserier, men den här var grymt bra, långsamt tempo, fantastiska landskapsfilmningar och bra skådespelare.
Inget för den som inte gillar "relationsdrama".
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gillade Pusher, en av mina favoritkaraktärer.
Jag och frun har snöat in hårt på Broadchurch. Jag avskyr deckarserier, men den här var grymt bra, långsamt tempo, fantastiska landskapsfilmningar och bra skådespelare.
Inget för den som inte gillar "relationsdrama".

Jag gillar David Tennant och även långsamma deckare, men har inte kommit mig för att se den än. Har läst många som säger att det räcker med säsong 1, och att det dippar en del efter det. Något du håller med om?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag gillar David Tennant och även långsamma deckare, men har inte kommit mig för att se den än. Har läst många som säger att det räcker med säsong 1, och att det dippar en del efter det. Något du håller med om?
Mnja, det beror väl lite på. En del av elementen från s1 försvinner till s2, men å andra sidan blir parallellhandlingen/arna intressantare.
S3 var bra, fast inte lika bra. Lite snabbt avslutat.
På temat finns ju också "Hinterland". Lite liknande, fast rörigare och mer traditionell deckare.
 

lofgreno

Audemars
Jag tycker att det adderar till handlingen. Det skulle bli rätt tradigt om det bara var ultravåld hela tiden. Sen så är det ju inte precis relationsdrama i nivå med "Scener ur ett äktenskap" ;)
Haha, det är sant. Tror jag blev lite påverkad av en polare som total trashade den. :)
Dock så såg jag precis episod 11 och nu börjar det ju faktiskt hända grejer!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Sen, för mig som gillar lättsmält "västerländsk" anime så kommer något som heter "Fate/Apocrypha" på lördag, ska bli kul att se var det är!
Gillade Castlevania mycket, och Seven Deadly Sins är det bästa jag sett på netflix.
Vad är det jag gillar med sådan här barn-TV, då? Karaktärsbuten handling. Det är det bästa, det är därför jag också gillar superhjältefilmer.
 
Topp