• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Och där dog Homeland för mig. Vad ska man se nu? Gärna något som finns på Netflix. Funderar lite på Peaky Blinders, men är även sugen på att ta tag i Modern Family.
 
Och där dog Homeland för mig. Vad ska man se nu? Gärna något som finns på Netflix. Funderar lite på Peaky Blinders, men är även sugen på att ta tag i Modern Family.
Dog som i att den blev så dålig så du slutade titta eller tog avsnitten slut? Kikar på den själv och har fastnat för den.
 
Dog som i att den blev så dålig så du slutade titta eller tog avsnitten slut? Kikar på den själv och har fastnat för den.
Tycker den tappade alldeles för mycket i spänning, och känns dåligt skriven, väldigt förutsägbart. Kanske bara är jag dock, ska ge den ett par avsnitt till.
De första 3 säsongerna kan dock vara något av det bästa jag någonsin sett!
 
Och där dog Homeland för mig. Vad ska man se nu? Gärna något som finns på Netflix. Funderar lite på Peaky Blinders, men är även sugen på att ta tag i Modern Family.
Väldigt bra serier båda två! Jag hade dock börjat med PB. Ett par andra tips är Taboo eller Westworld om du inte har sett dem. :)
Edit: Oj, missade helt att det skulle vara Netflix.
 
Väldigt bra serier båda två! Jag hade dock börjat med PB. Ett par andra tips är Taboo eller Westworld om du inte har sett dem. :)
Edit: Oj, missade helt att det skulle vara Netflix.
Började med Modern Family! Kände för något lättsamt och ack så bra den är.:)
Netflix blir smidigast men kommer nog fixa ett abonnemang på HBO för att se bland annat The Wire, Westworld, Ballers och Billions!
 
Tycker den tappade alldeles för mycket i spänning, och känns dåligt skriven, väldigt förutsägbart. Kanske bara är jag dock, ska ge den ett par avsnitt till.
De första 3 säsongerna kan dock vara något av det bästa jag någonsin sett!
Jag tappade Homeland samtidigt som de flyttade till Berlin, om jag minns rätt.

Kändes konstigt.
 
Homeland i Tyskland var inte bästa säsongen, men helt ok. Sitter man och binge-tittar blir det ju också en annan upplevelse.
 
Såg att säsong 6 utav Homeland fanns på Netflix! Så himla segt att få vänta varje gång på nytt...

Tidigare säsong var ju helt klart guld, framförallt ettan och tvåan. Sedan har det bara gått ut för. Säsong fem märker man att de börjar få slut på idéer. Tvisten var ju liksom... :banghead:
 
Börjat se McMafia nu. Sett två avsnitt. Bra!

Sen slår jag ytterligare ett slag för Planet Earth II. Finns i 4k för de som har möjlighet. Även Blue Planet är bra, men inte lika spektakulär. Avsnitt ett av Planet Earth II är nog det bästa som gjorts TV-mässigt någonsin. Kristallklar bild och ljud. Amazing.
 
Gillar ni Luther så borde ni spana in "The Shadow Line". Kommer ihåg att jag såg den efter Luther, hade skön mörk känsla som liknade.

Tack för tips, det blir till att sträcktitta vid tillfälle. Såg att det bara var en säsong och sju avsnitt så det blir perfekt. Bra skådisar också.

Skärmavbild 2018-01-19 kl. 22.59.25.png
 
Designated Survivor
Kiefer Sutherland i huvudrollen, ni kanske har sett honom tidigare i tv-serien 24.
Kan inte riktigt berätta något om handlingen utan att spoila, men en riktig nagelbitare.
 
Designated Survivor
Kiefer Sutherland i huvudrollen, ni kanske har sett honom tidigare i tv-serien 24.
Kan inte riktigt berätta något om handlingen utan att spoila, men en riktig nagelbitare.
Riktigt bra! Väntar spänt på nya säsongen nu...
Var tvungen att sluta titta pga att det var kasst. Idén är bra, men faller platt jämfört med t.ex Homeland.
Kollat alla 6 säsonger av Homeland. Blev helt fast!
Det är säsong 5 det, ser jag nu när jag kollar. Ska nog ge den denna säsong (4) innan jag lägger ner den helt.
Tittade igenom s5 och s6. 5 var bra, 6 sög. :(
 
Designated Survivor, med Kiefer Sutherland tyckte jag inte var så hållbart. Man tröttnade på honom ganska snabbt, då man har plöjt igenom 24 en gång i tiden. Och andra sidan var han kanon som Jack Bauer som plågade presidenter.
 
Tillbaka
Topp