• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Inte lika bra som Gomorrah men den är bra. Finns bara en säsong , man lär mest känna karaktärer, finns många karaktärer och alla spelar en viktigt roll. Ge den en chans, se några avsnitt. Jag tror att andra säsongen kommer att bli riktigt bra. ;)
Gillar serier som vågar köra en lite segare start för att bygga upp karaktärerna brukar bli bra i slutändan. Får ge det en chans vid nästa serie torka :)
 
Vart lite orolig att det inte skulle komma fler säsonger efter ditt tidigare inlägg men efter lite Google sökningar så verkar det vara på gång :)
Det får vi verkligen hoppas, jag blev riktigt grinig får jag erkänna.. får se hur dom hämtar hem säsong fyra efter den avslutningen. En hel del bra klockor i serien med :pompus:
 
Det får vi verkligen hoppas, jag blev riktigt grinig får jag erkänna.. får se hur dom hämtar hem säsong fyra efter den avslutningen. En hel del bra klockor i serien med :pompus:
Serien är helt jävla awesome, hoppas dom kan hålla upp kvalitén.
Avslutningen var inte dålig tycker jag men
Så jävla tråkigt att det blev som det blev
 
Serien är helt jävla awesome, hoppas dom kan hålla upp kvalitén.
Avslutningen var inte dålig tycker jag men
Så jävla tråkigt att det blev som det blev
Verkligen

Jag tycker Ciro behövdes för att lyfta serien, en sliten underdog "l'Immortale" som överlever allt utom ett nytt gäng snorungar ungefär.. Nä det kunde dom gjort annorlunda. Får hoppas säsong fyra blir en lång hämnd från Gennaro, annars släpper jag (med tungt hjärta) den serien. Bästa på länge. Så skönt att se något utan "hollywood"- känsla, precis som de danska Pusher filmerna.
 
Senast ändrad:
Precis sett klart Van Helsing säsong 2 (Netflix). Första säsongen var helt ok, två väldigt bra och fastnade direkt. Säsong två var dock rejält mkt blodigare så inget för känsliga kanske... :woot: Rekommenderas annars om genren gillas!

Bara att vänta något år eller två på säsong 3 :bag:
 
Precis sett klart Van Helsing säsong 2 (Netflix). Första säsongen var helt ok, två väldigt bra och fastnade direkt. Säsong två var dock rejält mkt blodigare så inget för känsliga kanske... :woot: Rekommenderas annars om genren gillas!

Bara att vänta något år eller två på säsong 3 :bag:
Jag sträckkollade säsong två på ett par dagar. Helnöjd men förstår om folk tycker det är trams :D
 
Till alla som såg Rederiet när det väl en gång i tiden gick så kan jag starkt rekommendera att se om det nu! ;) Jag såg om det nyligen och det var mycket bättre än när man var "liten". Grym serie faktiskt, har allt från företagande till kärleksdrama! Haha (jag är seriös) + att serien har 314 avsnitt x 45 min, så fastnar man så har man lite att göra :cigar:
 
Med tanke på det Italienska valet, säsong 1, 1992 och säsong 2, 1993 på HBO Nordic. En av de bättre drama serierna på länge
 
Har precis sett klart de fyra första säsongerna av Strike Back. Ruskigt lättkollad (man behöver inte tänka så mycket) och obegränsat mycket action. Visst är den overklig och överdriven ibland men vilken actionserie/-film är inte det!? Serien växer i alla fall och man blir till slut riktigt fäst vid huvudrollsinnehavarna. Finns även en säsong 5 som vi ska se nu och tydligen har det nu i vinter rullats ut en säsong 6 också.

Första 5 säsongerna finns på HBO och vi får väl hoppas att även säsong 6 kommer där snart.

Återigen; en riktigt bra serie om du vill ha mycket lättkollad action!
 
Har precis sett klart de fyra första säsongerna av Strike Back. Ruskigt lättkollad (man behöver inte tänka så mycket) och obegränsat mycket action. Visst är den overklig och överdriven ibland men vilken actionserie/-film är inte det!? Serien växer i alla fall och man blir till slut riktigt fäst vid huvudrollsinnehavarna. Finns även en säsong 5 som vi ska se nu och tydligen har det nu i vinter rullats ut en säsong 6 också.

Första 5 säsongerna finns på HBO och vi får väl hoppas att även säsong 6 kommer där snart.

Återigen; en riktigt bra serie om du vill ha mycket lättkollad action!

Titta inte på säsong 6, den är bedrövlig.
 
Har precis sett klart de fyra första säsongerna av Strike Back. Ruskigt lättkollad (man behöver inte tänka så mycket) och obegränsat mycket action. Visst är den overklig och överdriven ibland men vilken actionserie/-film är inte det!? Serien växer i alla fall och man blir till slut riktigt fäst vid huvudrollsinnehavarna. Finns även en säsong 5 som vi ska se nu och tydligen har det nu i vinter rullats ut en säsong 6 också.

Första 5 säsongerna finns på HBO och vi får väl hoppas att även säsong 6 kommer där snart.

Återigen; en riktigt bra serie om du vill ha mycket lättkollad action!
Pangpang och omotiverad nakenhet, whats not to like :D
 
Ingen serie, men The Push på Netflix. En timmes dokumentär.

Fan vad intressant!

Superintressant men jag har valt att inte se den då den riktar in sig på en individ och inte som många andra experiment som är på gruppnivå. Men för de som gillar sociala/psykologiska experiment är det nog en höjdare och den har fått riktigt bra kritik :) Man får ju hoppas att killen får livslångt stöd.

 
Superintressant men jag har valt att inte se den då den riktar in sig på en individ och inte som många andra experiment som är på gruppnivå. Men för de som gillar sociala/psykologiska experiment är det nog en höjdare och den har fått riktigt bra kritik :) Man får ju hoppas att killen får livslångt stöd.


Det är faktiskt fyra personer som han gör testet på, fyra olika tillfällen. Vi får följa en av dessa, men vi får även se klipp hur de andra tre beter sig och vad de gör. Blev sugen att se den igen nu!!
 
Tillbaka
Topp