• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

pemlock

Panerai
2-Faktor
Så har säsong 3 av Westworld börjat... två avsnitt hittills. Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk, men den verkar rätt lovande faktiskt.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vad hände med altered carbon egentligen, säsong 2 är ju riktigt dålig jämfört mot första. Som att dom fått 1/10 av budgeten
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Förväntade mig att Tiger King mest skulle handla om lite tigrar och dess skötare på ett zoo i amerikanska södern. Men fick den sjukaste historia jag någonsin sett. Fascinerande och helt galet på samma gång.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Förväntade mig att Tiger King mest skulle handla om lite tigrar och dess skötare på ett zoo i amerikanska södern. Men fick den sjukaste historia jag någonsin sett. Fascinerande och helt galet på samma gång.
Nu har jag inte sett den själv, och jag är inte säker på att jag kommer att se de den. Jag har följt Big Cat Rescue i flera år, så jag är hyfsat väl insatt i historien med "Joe Exotic" sedan tidigare. (Så jag känner inget behov av att se den av det skälet dessutom.)

Men det är värt att veta att serien har anklagats för att vara rätt felaktig om många saker, och direkt insinuant, om inte direkt lögnaktig, på en rad punkter. Speciellt när det gäller bakgrundshistorien om Carole Baskins tidigare man. (För över 20 år sedan, så det är oklart vad det har med Joe Exotic-historien att göra öht.)

Här är Carole Baskins (rätt långa) kommentar om serien: https://bigcatrescue.org/refuting-netflix-tiger-king
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Förväntade mig att Tiger King mest skulle handla om lite tigrar och dess skötare på ett zoo i amerikanska södern. Men fick den sjukaste historia jag någonsin sett. Fascinerande och helt galet på samma gång.

Har sätt två avsnitt nu men är inte på något sätt road. Borde jag ha fastna vid detta laget eller är det möjligt att det komme längre fram?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nu har jag inte sett den själv, och jag är inte säker på att jag kommer att se de den. Jag har följt Big Cat Rescue i flera år, så jag är hyfsat väl insatt i historien med "Joe Exotic" sedan tidigare. (Så jag känner inget behov av att se den av det skälet dessutom.)

Men det är värt att veta att serien har anklagats för att vara rätt felaktig om många saker, och direkt insinuant, om inte direkt lögnaktig, på en rad punkter. Speciellt när det gäller bakgrundshistorien om Carole Baskins tidigare man. (För över 20 år sedan, så det är oklart vad det har med Joe Exotic-historien att göra öht.)

Här är Carole Baskins (rätt långa) kommentar om serien: https://bigcatrescue.org/refuting-netflix-tiger-king

Den är ju dömd att anklagas för just sånt när de två uppenbart hysteriska stolpskott är de två mest centrala figurerna också är så tydligt polariserande i samma fråga.
Det kommer ju alltid finnas ett läger som känner sig förfördelade. Oaktat historien är det ju tydligt att de båda är synnerligen uppmärksamhetstörstande även om hon tycks lida av en ”lite” mer grandios självbild.

Sedan ligger det ju sakens natur att de vill göra en historia extra snaskig och då tar skaparen sig friheter.
Making a murderer och The Staircase är ju ytterligare exempel på när filmskaparen försöker skapa lite kontrovers.

Edit: stavar som en kratta.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Den är ju dömd att anklagas för just sånt när två uppenbart hysteriska stolpskott är de två mest centrala figurerna också är så tydligt polariserande i samma fråga.
Det kommer ju alltid finnas ett läger som känner sig förfördelade.

Sedan ligger det ju sakens natur att de vill göra en historia extra snaskig och då tar skaparen sig friheter.
Making a murderer och The Staircase är ju ytterligare exempel på när filmskaparen försöker skapa lite kontrovers.
Mycket kan man säga om Carole Baskins, men något "uppenbart hysterisk stolpskott" skulle jag inte kalla henne. Hon är en tämligen skärpt affärskvinna. (Fastighetsaffärer)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Mycket kan man säga om Carole Baskins, men något "uppenbart hysterisk stolpskott" skulle jag inte kalla henne. Hon är en tämligen skärpt affärskvinna. (Fastighetsaffärer)

Som sagt - polariserande. De som dyrkar henne kommer köpa hennes historia och de som tycker Joe verkar vara en festlig prisse kommer anse att annat.
Hade det varit en dokumentär om storviltsjakt i Afrika hade du å ena sidan haft odrägliga amerikanska jägare som ansett att de bidrar till ekonomin i fattiga länder och på den andra arbetslösa minkutsläppare som utför mordbränder för att det är rättfärdigat i just deras världsbild.

Att hänvisa till en avbön hon själv skrivit faller lika platt för mig som om jag hade varit källkritisk till ett inlägg han författat.
Att denna typ av filmatisering kommer kryddas för att göras mer aptitlig förstår väl alla eftersom dokumentärers historier filtreras genomskaparens egna ögon.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har sätt två avsnitt nu men är inte på något sätt road. Borde jag ha fastna vid detta laget eller är det möjligt att det komme längre fram?
Det händer massvis med grejer efter avsnitt 2. Men jag fastnade direkt och har man inte gjort det då tror jag inte det är något för dig.

Mycket kan man säga om Carole Baskins, men något "uppenbart hysterisk stolpskott" skulle jag inte kalla henne. Hon är en tämligen skärpt affärskvinna. (Fastighetsaffärer)
Hon framstår som en psykopat. Och då menar jag inte bara i serien. Sättet hon bortförklarar saker, hennes blick, hur hon pratar, har sin stora "sekt" på sociala medier och med de anställda som jobbar som volontärer och massa annat. Får klara Hillary Clinton vibbar. Jag brukar kunna se igenom folk som har något att dölja.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det händer massvis med grejer efter avsnitt 2. Men jag fastnade direkt och har man inte gjort det då tror jag inte det är något för dig.


Hon framstår som en psykopat. Och då menar jag inte bara i serien. Sättet hon bortförklarar saker, hennes blick, hur hon pratar, har sin stora "sekt" på sociala medier och med de anställda som jobbar som volontärer och massa annat. Får klara Hillary Clinton vibbar. Jag brukar kunna se igenom folk som har något att dölja.

Du hade rätt. Tog mig igen fyra avsnitt innan jag gav upp. Blev nya säsongen av Ozark istället.
 
Har just sett klart en riktigt tung och välgjord dokumentär i åtta delar om fallet Madeleine McCann, -den brittiska lilla flickan som kidnappades i Portugal 2007.

Finns på Netflix, -se den!
Förbered dig på mycket känslor, -särskilt om du har barn själv..
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nu har säkert Bosch tipsats om tidigare, senaste säsongen uppe på HBO nu. Det är en riktig liten "klockserie". Bosch sportar Sub, dottern Cartier, högsta hönset en Tag Heuer Link och den närmsta kollegan byter klocka efter klädsel. Någon i produktionen gillar uppenbart klockor :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Avslutade precis s2 av Suburra. Jag började på avs1 s1 när den kom, men då var Gomorra färskt i minnet så den kändes som en kopia... Nu när jag sett den kan jag inte vänta på att s3 ska släppas :)

Den är helt ok, till och med bra.
Men Gomorrah är ett mästerverk. Detsamma gäller zerozerozero - bra men inget mästerverk.

IMO såklart.



Oväntat bra serie: Luther med Idris Elba. Kriminalserie men inte som alla andra!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den är helt ok, till och med bra.
Men Gomorrah är ett mästerverk. Detsamma gäller zerozerozero - bra men inget mästerverk.

IMO såklart.



Oväntat bra serie: Luther med Idris Elba. Kriminalserie men inte som alla andra!
Precis, Gomorra är en nivå upp (eller två), det var mer att jag blev positivt överraskad efter att först ha ratat den helt ;)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Den är helt ok, till och med bra.
Men Gomorrah är ett mästerverk. Detsamma gäller zerozerozero - bra men inget mästerverk.

IMO såklart.



Oväntat bra serie: Luther med Idris Elba. Kriminalserie men inte som alla andra!
Gomorrah är super. Såg om första 3 säsongerna nyligen, hade glömt hur bra den var och kul att se karaktärerna innan dom växt in i sina roller.

Luther har nog många missat, den är grym!
 
Topp