Nej, jag fetade det du valde att ignorera för att kunna knåpa ihop din nidbild av vad jag skrivit. Hoppas och tror att du inte är så dum att du verkligen inte förstår det.Du ignorerar alltså första ordet i det du citerar från din egen post?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, jag fetade det du valde att ignorera för att kunna knåpa ihop din nidbild av vad jag skrivit. Hoppas och tror att du inte är så dum att du verkligen inte förstår det.Du ignorerar alltså första ordet i det du citerar från din egen post?
Nej, jag fetade det du valde att ignorera för att kunna knåpa ihop din nidbild av vad jag skrivit. Hoppas och tror att du inte är så dum att du verkligen inte förstår det.![]()
Regel 16 är redan aslång. Det går inte skriva alla undantag.Vilka är undantagen då? Det sker ju ibland. Skulle man kunna komplettera reglerna med en lista på de nyanser som är förbjudna i rubriker?
Raderas såklart."Seiko original aftermarket" lät ju konstigt.
Seikodykaren har varken originalinlägg eller originaltavla elller visare.
Signerad icke-originaltavla är med andra ord förfalskning.
Det är sådant som kan stå i annonsen, inte i rubriken. Stor skillnad mot att skriva ”SM 300 svart”.Nu är ju tex "spider webb" inget hittepå oavsett din personliga åsikt så om "olive och grape dial"funkar så borde ju stick dial oxå funka men det kanske oxå är hittepå![]()
Ja men exemplet med Tissotrubriken är inget jag hittat på utan något som faktiskt hänt. Men om vi lämnar ditt halmgubbande kring vad du menar att jag ska ha skrivit därhän så framstår det ju som att du trots allt kan ha någon slags poäng här. Om rubrikerna du tar upp som exempel förblir orörda verkar det väl som att modereringen redan blivit lite mer konsekvent. En positiv utveckling i så fall tycker jag.Haha okej. Du skrev "När någon säljer t ex en Tissot så ryker till och med tillverkarens eget namn på färgen" och om det handlar om töntiga smeknamn snarare än färg så vet jag inte om du läste ditt eget meddelande innan du postade.![]()
Ja men exemplet med Tissotrubriken är inget jag hittat på utan något som faktiskt hänt. Men om vi lämnar ditt halmgubbande kring vad du menar att jag ska ha skrivit därhän så framstår det ju som att du trots allt kan ha någon slags poäng här. Om rubrikerna du tar upp som exempel förblir orörda verkar det väl som att modereringen redan blivit lite mer konsekvent. En positiv utveckling i så fall tycker jag.![]()
Lägg ner nu. Det roar inte mig och jag tvivlar på att det roar någon annan. Alla kan läsa vad jag faktiskt skrivit och jämföra med dina taffliga fultolkningar.Tänk vad härligt att du läste det jag faktiskt skrev och kom fram till att det stod nåt annat än du först tyckte att det gjorde. Tänk om fler personer gjorde så![]()
Många Grand Seiko ute till försäljning just nu. Är det någon särskild anledning eller bara en tillfällighet?
Jag menade inte regel 16 generellt utan syftade på undantag från att det är okej att skriva ut färg i rubriken. Men angående regel 16 så är det nog ofta så att om en regel behöver så många undantag att det blir för jobbigt att skriva ut alla så är det nog regeln i sig som behöver ses över. Jag föreställer mig att det skulle minska arbetsbördan för moderatorerna om det fanns regler som var så enkla att det vore praktiskt genomförbart att publicera dem.Regel 16 är redan aslång. Det går inte skriva alla undantag.
De flesta verkar förstå regeln.Jag menade inte regel 16 generellt utan syftade på undantag från att det är okej att skriva ut färg i rubriken. Men angående regel 16 så är det nog ofta så att om en regel behöver så många undantag att det blir för jobbigt att skriva ut alla så är det nog regeln i sig som behöver ses över. Jag föreställer mig att det skulle minska arbetsbördan för moderatorerna om det fanns regler som var så enkla att det vore praktiskt genomförbart att publicera dem.
Visst. Jag kanske diskuterar frågan med fel person. Gillar man att redigera rubriker är det väl en fördel om reglerna är diffusa och delvis opublicerade.De flesta verkar förstå regeln.
Jag tycker du har en rätt tråkig inställning faktiskt. Regeln är inte diffus.Visst. Jag kanske diskuterar frågan med fel person. Gillar man att redigera rubriker är det väl en fördel om reglerna är diffusa och delvis opublicerade.
Det är ju det som är grejen. Jag har inte "tolkat" något som du skrivit. Jag har bara kontrasterat några av dina påstenden med exempel från verkligheten.Lägg ner nu. Det roar inte mig och jag tvivlar på att det roar någon annan. Alla kan läsa vad jag faktiskt skrivit och jämföra med dina taffliga fultolkningar.
Mja, tråkig och tråkig... Skrapar du på ytan så finner du nog en del konstruktivitet under min gnälliga ton. Jag tycker reglerna i stort sett är utmärkt bra. Men de brister i förutsägbarhet. Jag tror som sagt att det blir mindre jobb och bättre stämning på forumet om man utformar en regler som gör att det går att förutsäga om en rubrik resulterar i att annonsen redigeras eller raderas. Att du avfärdar förslaget och låtsas som att det är några få som inte klarar av att tolka en glasklar regel gör ju inte att de som bryter mot den blir färre...Jag tycker du har en rätt tråkig inställning faktiskt. Regeln är inte diffus.
Du kommer aldrig att kunna ta fram ett regelverk som alla begriper. Tro mig, jag har varit chef över 250 personer och det går inte att skapa system som alla förstår och rättar sig efter. Det man rekommenderas göra enligt en universitetsutbildning jag gick i ledarskap är att inse att 5% aldrig kommer att komma med på båten. 5% kommer alltid att älska allt man gör. De däremellan ska man jobba med för de kan få med de som som bara är lite emot att bli neutrala eller för, men de som är helt emot behöver man krasst göra sig av med.Mja, tråkig och tråkig... Skrapar du på ytan så finner du nog en del konstruktivitet under min gnälliga ton. Jag tycker reglerna i stort sett är utmärkt bra. Men de brister i förutsägbarhet. Jag tror som sagt att det blir mindre jobb och bättre stämning på forumet om man utformar en regler som gör att det går att förutsäga om en rubrik resulterar i att annonsen redigeras eller raderas. Att du avfärdar förslaget och låtsas som att det är några få som inte klarar av att tolka en glasklar regel gör ju inte att de som bryter mot den blir färre...
Vad sägs om @Denke s musikalitet ist?Nej, jag fetade det du valde att ignorera för att kunna knåpa ihop din nidbild av vad jag skrivit. Hoppas och tror att du inte är så dum att du verkligen inte förstår det.![]()
Vettefasiken vad som är värst. Priset eller att man låtit den ligga plastad i garderoben i tre årNi som uppenbart har koll på priser - betalar folk på allvar 365 papp för en 116500?
Avslutad - Rolex Daytona 116500LN (vit)
Önskar byta mot 16520. Ska helst vara R,L,E,X eller N serie. Nu är det dags att sälja min klocka. Klockan är helt ny med stickers. Märke: Rolex Modell: Daytona kallas även ”Panda” Årsmodell: 2020 Fullset: Ja Intressanta byten: Nej Betalning: Swish eller banköverföring Klockan och jag...klocksnack.se
Nej kommer inte att händaNi som uppenbart har koll på priser - betalar folk på allvar 365 papp för en 116500?
Avslutad - Rolex Daytona 116500LN (vit)
Önskar byta mot 16520. Ska helst vara R,L,E,X eller N serie. Nu är det dags att sälja min klocka. Klockan är helt ny med stickers. Märke: Rolex Modell: Daytona kallas även ”Panda” Årsmodell: 2020 Fullset: Ja Intressanta byten: Nej Betalning: Swish eller banköverföring Klockan och jag...klocksnack.se
- Ja, eftersom säljaren trodde att den behövde servas, men köparen visste att man oftast kan justera tidsavvikelsen med kronan. Kunskap är värdefullt IblandHur man tjänar 3k på några dagar:
Avslutad - Grand Seiko SBGA029
Grand Seiko Spring Drive SBGA029. Fullset från 2017. Bra helhetsintryck. Hairlines på boett och länk, en ding på nedre vänser bandhorn och mindre märken på länken och låset är det jag kan se. Perfekt glas och fin bezel med en tunn repa vid 55-markeringen. På några av bilderna syns fingeravtryck...klocksnack.se
Ursprungsannons:
Säljer en stycke Grand Seiko SBGA029 Spring drive också benämnd airdiver. Modellen med SEIKO på tavlan. Originallänk med justerbart lås. Använd så en del harlines på länken och repor på vridningen. Fullset, uttagen 21 sept 2017. Avviker i tid ca -5 sek/dag. Köparen betalar frakten. Jag kan...klocksnack.se
- Ja, eftersom säljare trodde att den behövde servas, men köparen visste att man oftast kan justera tidsavvikelsen med kronan. Kunskap är värdefullt Ibland![]()
Ja han och han blev så glad över att slippa serva så han bestämde sig genast för att sälja denHur man tjänar 3k på några dagar:
Grand Seiko Spring Drive SBGA029. Fullset från 2017. Bra helhetsintryck. Hairlines på boett och länk, en ding på nedre vänser bandhorn och mindre märken på länken och låset är det jag kan se. Perfekt glas och fin bezel med en tunn repa vid 55-markeringen. På några av bilderna syns fingeravtryck...klocksnack.se
Ursprungsannons:
Säljer en stycke Grand Seiko SBGA029 Spring drive också benämnd airdiver. Modellen med SEIKO på tavlan. Originallänk med justerbart lås. Använd så en del harlines på länken och repor på vridningen. Fullset, uttagen 21 sept 2017. Avviker i tid ca -5 sek/dag. Köparen betalar frakten. Jag kan...klocksnack.se
5 min googling och läsning = 3k. Borde byta jobb till klock-konsult. :-D
Nu förenklas det ordentligt tycker jag.
Det tar betydligt mer tid än 5 min. att köpa och sen sälja en klocka och få in pengarna.
Hade han dessutom haft otur kunde klockan behövt en riktig service och han hade inte tjänat något.