Nej då, du får ingen sådan frågaMan ser den men kan inte posta i den. Precis som med en annan användares annans till exempel. Fråga mig inte hur jag vet det.![]()
men man undrar ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej då, du får ingen sådan frågaMan ser den men kan inte posta i den. Precis som med en annan användares annans till exempel. Fråga mig inte hur jag vet det.![]()
Jo, men så utstuderat tror jag verkligen inte att det är. Det är väl inte ens externa annonser i samband med våra annonser så de få extra klicken vore värda väldigt lite.Håller helt med men jag antar att antal klick och interaktioner värdesätts utifrån ett statistikperspektiv… (dvs. ”onödiga klick” från många besökare är nog bra om man äger siten)
Ja så kanske det är. Överanalyserade kanske…Jo, men så utstuderat tror jag verkligen inte att det är. Det är väl inte ens externa annonser i samband med våra annonser så de få extra klicken vore värda väldigt lite.
Putin var nog att ta i lite väl mycket. Jag brukar tänka på dig som en slags Tito. Diktator, men ändå rätt bra.Vill du att jag svarar på konversationen där du kallade mig Putin att du nu är avstängd från denna tråd? Eller räcker det med ett inlägg här?
Det är starka åsikter om moderering ibland och det är såklart OK att ha åsikter. Att gå in och aktivt sabba trådar, att kalla admin/mod för diktatorer och liknande är däremot inte OK.
Till er som har åsikter om moderering ber jag jag beakta följande: Ni ser inte det som modereras bort.
Vad gäller annonsrubriker så är det för att höja kvaliteten på annonserna över ”blocketnivå”. Det är enbart klockavdelningen där det modereras aktivt. Jämför gärna med annonserna i lifestyle. Om man upprepade gånger bryter mot samma regler så raderas annonser.
Blir man upprörd över att en annons raderas så kan man skicka ett PM. Vi hinner inte ändra alla annonser i enlighet med reglerna.
//mod
Detta är en sak jag upplever väldigt olika, flertal tillfällen jag fått mina annonser ändrade av er pga av någon regel men så ser man ändå fler andra annonser som gör likadant och dessutom bumpar om och om igen men samma sak. Sist va det väll att jag skrev ”ny pb” i min rubrik som ni tog bort.Du glömmer alla som bumpar och i samband med det ändrar rubriken. 3-4 sidor annonser/dygn är det.
Eftersom du riktat dig till mig så får jag väl svara då. Enligt sökning i arkivet:Detta är en sak jag upplever väldigt olika, flertal tillfällen jag fått mina annonser ändrade av er pga av någon regel men så ser man ändå fler andra annonser som gör likadant och dessutom bumpar om och om igen men samma sak. Sist va det väll att jag skrev ”ny pb” i min rubrik som ni tog bort.
Har även skrivit pm och ställt frågor men aldrig fått svar
Edit: skulle svarar på denna nedan
Det enklaste är nog att läsa och följa reglerna. Börjar du istället titta på hur andra gör ökar risken att du avviker från reglerna. Lite som att gå mot röd gubbe och hävda att det är tillåtet för att andra gör det.Detta är en sak jag upplever väldigt olika, flertal tillfällen jag fått mina annonser ändrade av er pga av någon regel men så ser man ändå fler andra annonser som gör likadant och dessutom bumpar om och om igen men samma sak. Sist va det väll att jag skrev ”ny pb” i min rubrik som ni tog bort.
Har även skrivit pm och ställt frågor men aldrig fått svar
Edit: skulle svarar på denna nedan
Nja inte mening att riktiga det mot dig personligen utan mer dem som ansvarar för denna biten ( kanske bara är duEftersom du riktat dig till mig så får jag väl svara då. Enligt sökning i arkivet:
Den förra annonsen du fick raderad var år 2022 och det var pga att du annonserat en klocka som inte var din (regel 11). Jag har aldrig fått PM av dig, svårt att svara då.
Känns som tråden spårat också. Tråden handlar inte om moderering.
Vad menas med ”Ingen retur, pengarna ska in i annat”? Jag har sett det i många annonser. Om man bara har de pengarna man får för klockan att röra sig med så ska man nog tänka till. Är det verkligen det som ska styra om man erbjuder retur eller inte?
Jag tror att det snarare är ett uttryck för att man inte vill hantera returer och att siktet är inställt på nästa klocka. Det man sålt vill man inte ha tillbaka.Vad menas med ”Ingen retur, pengarna ska in i annat”? Jag har sett det i många annonser. Om man bara har de pengarna man får för klockan att röra sig med så ska man nog tänka till. Är det verkligen det som ska styra om man erbjuder retur eller inte?
Nej vad jag har förstått behöver det inte motiveras enligt någon regel så då är det kanske bättre att bara skriva ”Nej”.Tycker inte att motivation till ej retur ens ska behövas.
Nej vad jag har förstått behöver det inte motiveras enligt någon regel så då är det kanske bättre att bara skriva ”Nej”.
Jo. Och att man behöver nämna att det givetvis ej sker under pågående affär. Även att förbehålla sig rätt till att välja ut köpare och sälja till den man vill.Motivera retur och förbehålla sig rätt att dra tillbaka en annons känns rätt överflödigt.
Där är vi olika - jag tycker det är självklart att sälja till den som först hör av sig, givet att det inte är en strulputte så klart. Lite så jag själv skulle vilja bli behandlad.Jo. Och att man behöver nämna att det givetvis ej sker under pågående affär. Även att förbehålla sig rätt till att välja ut köpare och sälja till den man vill.
Om en noll-postare hör av sig om en klocka jag saluför, samt en forumräv med gedigen GG-tråd är tvåa på pucken, vem säljer jag klockan till? En stenhård först till kvarn-approach känns föga sannolik i det här fallet.
Det där med returer är ett område som förbryllar mig lite på k&s - och då främst när det är lite vanskligt att avgöra om en säljare tolkar ”retur” som ångerrätt eller reklamation. Att vara tydlig med att man inte är beredd att erbjuda öppet köp är ju inga konstigheter, men när det som i ditt exempel lite för tankarna till att säljaren på förhand flaggar för att pengarna man betalar är borta i intet och omöjligt kan återföras även om köparen reklamerar p g a något som rent faktiskt är fel, då får jag rätt trista vibbar.Vad menas med ”Ingen retur, pengarna ska in i annat”? Jag har sett det i många annonser. Om man bara har de pengarna man får för klockan att röra sig med så ska man nog tänka till. Är det verkligen det som ska styra om man erbjuder retur eller inte?
För min del handlar det om, givet den information som jag har vid tillfället, vem det är mest sannolikt att jag får en smidig och framförallt trygg affär med. En helt ny medlem eller individ jag kanske tidigare gjort affär med. Trygghet är högre prio för mig än att behandla alla lika med millimeterrättvisa då det finns en hel del risker.Där är vi olika - jag tycker det är självklart att sälja till den som först hör av sig, givet att det inte är en strulputte så klart. Lite så jag själv skulle vilja bli behandlad.
Retur är för mig ångerrätt. Har man sålt en fulklocka får man f-n ta sitt ansvar oavsett hur många timmar som passerat.Det där med returer är ett område som förbryllar mig lite på k&s - och då främst när det är lite vanskligt att avgöra om en säljare tolkar ”retur” som ångerrätt eller reklamation. Att vara tydlig med att man inte är beredd att erbjuda öppet köp är ju inga konstigheter, men när det som i ditt exempel lite för tankarna till att säljaren på förhand flaggar för att pengarna man betalar är borta i intet och omöjligt kan återföras även om köparen reklamerar p g a något som rent faktiskt är fel, då får jag rätt trista vibbar.
Edit. Ja i praktiken är det givetvis skitsamma VILKA pengar som skickas fram och tillbaka i det här röda/vita-rosenspelet vi håller på med, det är mest otrygghetssignalen det sänder att formulera sig på det viset jag brukar studsa på - en säljare som signalerar att den omedelbart efter mottagen betalning avser göra sig mer eller mindre insolvent känns lite vanskligt att göra affärer med i den händelse att något skulle behöva regleras i efterhand.
..det är säkert bara jag som funderar för mycket - det brukar vara så.
Jo jag har svårt att se att det rimligen ska avse något annat jag heller, men en del annonser man läser ger intryck av att säljaren ser lite annorlunda på det. Men det kan som sagt vara jag som övertolkar saker också.Retur är för mig ångerrätt. Har man sålt en fulklocka får man f-n ta sitt ansvar oavsett hur många timmar som passerat.
Håller med.Retur är för mig ångerrätt. Har man sålt en fulklocka får man f-n ta sitt ansvar oavsett hur många timmar som passerat.
”…bandsallad”Ja pris i rubriken får man ha igen. Angående årtal så är det nog den märkligaste regeln. Fick man inkludera det skulle det ju bespara läsaren onödiga klick. Det vill säga raka motsatsen till "click bait" så som det används utanför KS regelverk. Jag föreställer mig att det finns många som till exempel vore intresserade av att köpa en Breitling Premier från 1946, men inte en från 2023, och tvärtom.
Regeln om tillbehör i rubriken däremot har jag mer förståelse för. Även om "full set" förmodligen inte stör så många gissar jag att det skulle spåra ur med rubriker i stil med "Citizen Promaster Aqualand JP2007-17W med dykartub, originalband, och bandsallad från Cheapest Nato Straps, Royal Straps och Watchwear" om regeln inte fanns.
Vad är en "Fulklocka"?Retur är för mig ångerrätt. Har man sålt en fulklocka får man f-n ta sitt ansvar oavsett hur många timmar som passerat.
Retur är för mig ångerrätt. Har man sålt en fulklocka får man f-n ta sitt ansvar oavsett hur många timmar som passerat.
Alltså behövs det inte om man inte säljer fulklockor.Retur är för mig ångerrätt. Har man sålt en fulklocka får man f-n ta sitt ansvar oavsett hur många timmar som passerat.
Jo, det är lite det som är min poängAlltså behövs det inte om man inte säljer fulklockor.
Blir ju liksom ingen skillnad om någon sätter ”ingen retur” men säljer en fulklocka.
Blir inte köplagen mer intressant än ett fritextformulär?
Och hur får du en privatperson ( som inte vill) följa köplagen?Alltså behövs det inte om man inte säljer fulklockor.
Blir ju liksom ingen skillnad om någon sätter ”ingen retur” men säljer en fulklocka.
Blir inte köplagen mer intressant än ett fritextformulär?