Fritid? Hänga med på KS är fan en heltidssysselsättning.Rätt underhållande tråd dettaLätt avundsjuk på hur mycket fritid en del tydligen har
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fritid? Hänga med på KS är fan en heltidssysselsättning.Rätt underhållande tråd dettaLätt avundsjuk på hur mycket fritid en del tydligen har
![]()
Rätt underhållande tråd dettaLätt avundsjuk på hur mycket fritid en del tydligen har
![]()
Allt för jakten på 50 inlägg!Du har ändå tillräckligt med fritid för att låta dig underhållas här och skriva meningslösa poster![]()
Håller helt med. Oftast är det nog medvetet. Den som säljer vet att de sitter på en mindre populär storlek men hoppas på att någon ska hugga. Ett sätt att komma ifrån problemet är att nya annonser görs i formulärtyp så man är tvingad att fylla i vissa basfakta. Det skulle göra att man kan fatta beslut utan att googla och på så sätt få mer fritid.Har hängt upp mig på det här med storleken ett tag.
Missförstå mig inte nu
När jag kikar på annonser på köp och sälj, är det så många annonsörer som inte anger dimensionerna på klockan de säljer.
Jag förstår inte varför.
Det är inte självklart vilken diameter eller vilken tjocklek klockan som annonseras har.
Den som säljer är oftast insnöad på märket & modellen, och tycker det är självklart, men för den som precis upptäckt märket eller modellen är det inte det.
Modellerna skiftar ibland dimensioner när de byter ref nummer, men behåller namnet.
Igen, den som är insnöad vet, men de som bara tycker att det är en fin klocka har kanske ingen aning.
Det finns många exempel, väljer dock att inte peka åt något håll.
Jag tycker bara att det är ett bra försäljningsargument att ange dimensionerna, det kortar vägen till avslut om man säger som så.
Bara mina spontana tankar.
Där vill jag påstå nyckeln ligger. Inga problem med att en klocka har skador/spår av användning så länge jag kan se det själv redan i annonsen.så länge de finns bra bilder så man själv kan avgöra vad man tycker är acceptabelt.
Det är mest när det blir tomt säljsnack som det blir trams. När en ärlig text möter ärliga bilder räcker det gott.Där vill jag påstå nyckeln ligger. Inga problem med att en klocka har skador/spår av användning så länge jag kan se det själv redan i annonsen.
Överlag tycker jag målande beskrivningar av en klockas skick mest är trams. "Charmigt sliten", "toolwatch" och annat man läser ibland![]()
"ärligt skick"Där vill jag påstå nyckeln ligger. Inga problem med att en klocka har skador/spår av användning så länge jag kan se det själv redan i annonsen.
Överlag tycker jag målande beskrivningar av en klockas skick mest är trams. "Charmigt sliten", "toolwatch" och annat man läser ibland![]()
Den är helt obegriplig. Vad betyder det ?"ärligt skick"
Inte fulrenoverad. Tänk vintageklocka på pantbank från ursprungsägaren. Typ aldrig polerad.Den är helt obegriplig. Vad betyder det ?
Då kan man väl kanske skriva det istället?Inte fulrenoverad. Tänk vintageklocka på pantbank från ursprungsägaren. Typ aldrig polerad.
Kan man göra, eller så skippar man det då det tex inte går att garantera hur klockan levt. Tyvärr söker ju alla opolerat tex men få känner igen en opolerad klocka. Själv använder jag ärligt skick ofta när jag pratar om vintageur. Gillar begreppet då det beskriver något man inte riktigt kan ta på men känner så väl igen.Då kan man väl kanske skriva det istället?![]()
Håller helt med att ärlig eller orörd funkar på vintage när man har förtroende för säljaren. Med orörd syftar jag inte på att skicket ska va NOS utan att klockan ej förvandlats till ett fulur genom byte av icke orginaldelar, ommålning eller dålig polering av valfri klåpare.Kan man göra, eller så skippar man det då det tex inte går att garantera hur klockan levt. Tyvärr söker ju alla opolerat tex men få känner igen en opolerad klocka. Själv använder jag ärligt skick ofta när jag pratar om vintageur. Gillar begreppet då det beskriver något man inte riktigt kan ta på men känner så väl igen.
Bra begrepp men svårt i annons från säljare man inte känner/litar på.
Jag var med om samma sak nu, missades i alla hast. Hur gick du tillväga för att kunna lägga ut en annons igen. För min behörighet där är nu borttagen...Fick också hela min annons med bilder å hela köret borttaget pga att jag glömt att nämna returpolicy. Sen när jag skulle skapa ny annons så var jag spärrad från att skapa nya inlägg på sälj forumet, vet inte om det är normalt?
Man får bara skriva en/dygn. Du får vänta tills imorrn innan du kan skriva ny.Jag var med om samma sak nu, missades i alla hast. Hur gick du tillväga för att kunna lägga ut en annons igen. För min behörighet där är nu borttagen...
Tack, hände igår och såg nu precis att det faktiskt gick att lägga upp en ny. =)Man får bara skriva en/dygn. Du får vänta tills imorrn innan du kan skriva ny.
Du kanske kan köpa den själv?Kan ingen köpa Seikon med ”snoopy-tavlan” som snubben bumpat sedan januari (utan en enda?) prissänkning. Är så trött på att se den annonsen nu![]()
5300kr för en seiko5? Nej tack! Dessutom faller den mig ej i smaken.Du kanske kan köpa den själv?
Ignore-funktionen finns av en anledning.Kan ingen köpa Seikon med ”snoopy-tavlan” som snubben bumpat sedan januari (utan en enda?) prissänkning. Är så trött på att se den annonsen nu![]()
Väldigt sant! Borde nog använda mig av den i detta falletIgnore-funktionen finns av en anledning.
Du får ett nytt, uppfriskande liv med bara ett litet klick.
Jag tror du missar alt som den personen skriver, både bra och sånt man kan irritera sig på. Ignore är nog bra om allt från en person är dåligt men dåligt om inläggen är blandade. Är det inte enklare att bläddra förbi eller upptäcka andra delar av KS som du inte varit på?Väldigt sant! Borde nog använda mig av den i detta fallet![]()
Det har du rätt i. Gick in på herrens profil och han var inget vidare aktiv på annat än att bumpa sin annons så det fick bli ignore faktiskt. Skulle det komma nåt intressant eller lärorikt från profilen som jag nu missar, shame on meJag tror du missar alt som den personen skriver, både bra och sånt man kan irritera sig på. Ignore är nog bra om allt från en person är dåligt men dåligt om inläggen är blandade. Är det inte enklare att bläddra förbi eller upptäcka andra delar av KS som du inte varit på?
Ha ha, det blev säkert ett noga övervägt val, men hur ska du nu veta när han sålt?Det har du rätt i. Gick in på herrens profil och han var inget vidare aktiv på annat än att bumpa sin annons så det fick bli ignore faktiskt. Skulle det komma nåt intressant eller lärorikt från profilen som jag nu missar, shame on me![]()
Du kan väl @mig här när det skettHa ha, det blev säkert ett noga övervägt val, men hur ska du nu veta när han sålt?
Jag tar på mig det, men jag tror det tar sin tid innan jag hör av mig.Du kan väl @mig här när det skettEller om det ens sker en prisdump
![]()
Detsamma önskar jag dig. Kul att du skrev för nu fick även jag möjligheten att få se annonsen. Jag gillar snopy! Trevlig klocka ser det ut som. Är den svårsåld?
Ja den har varit svår helt klart,väldigt mkt bytssförslag men inget som fallit mig i smaken, ännu...Detsamma önskar jag dig. Kul att du skrev för nu fick även jag möjligheten att få se annonsen. Jag gillar snopy! Trevlig klocka ser det ut som. Är den svårsåld?