• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

@agraw bilder på klockan i fråga brukar kunna snabba på processen 😉

@agraw bilder på klockan i fråga brukar kunna snabba på processen 😉
Tack! Blev något strul men fixat nu!

Är det tillåtet att redigera annonser och lägga upp nya objekt till salu? Förekommer i flera fall får jag känsla av.

Här en klocka som är uttagen i december 2022 men originalannonsen är från 2021:

Är det tillåtet att redigera annonser och lägga upp nya objekt till salu? Förekommer i flera fall får jag känsla av.

Här en klocka som är uttagen i december 2022 men originalannonsen är från 2021:

Hehe fråga @yonsson hur det går för herrn och annonserna 🤪

Som på-och-av-junkie av klockor sedan för många decennier har man sett en del konstigheter. En del saker börjar gnaga över tid.
Jag är också en hängiven fan/student av gnäll. Sedan länge har jag uppskattat den ädla formen genom att exempelvis läsa de lägre omdömena på de bäst ratade hotellen.
Det är en fröjd. Det finns ingen lägre gräns för intolerans och orimligt avvägda omdömen.
Så här är ett uppslag att hoppa över eller att fylla på. Go! Gå vidare eller... Kör! Låt the gnäll begin!

Droppen var när jag till slut fick nog av dessa jävla grytlappar som folk envisas med att hålla upp sina alldagliga klockor med i annonser.
Jag pratar om vita jävla vantarna som hör hemma på intendenter på museer och hantering av överdådiga dyrgripar. Droppen var när någon helt oförankrad individ poserar sin Dieselklocka på Tradera med svarta dito (jupp den finns kvar för facila 650 pix/ red. nu sänkt till 500).

För den där exklusiva känslan. Näh fy fan! Ha lite jävla värdighet. Hanterar du inte antikviteter. Skippa det där please. BETYG 1 av 100...

Världens dyraste Diesel.jpg
Cool klocka - vad är det för lug to lugmått på den?

Har det diskuterats redan?
Ett par gånger tror jag (kan vara så att det är i andra trådar). Annonsören raderar annonser och lägger in nya. Tror det är problem med hans konto som gör att han inte kan göra nya trådar men admin har inte fixat någon lösning på det vilket blir rätt struligt eftersom annonserna ska vara kvar enligt regelboken. @yonsson har ingen makt i detta men även han är väl medveten om problemet och kan inget göra ;)

Vet att det varit uppe förut.
Men vad är tanken med att bumpa en avslutad annons?
1. Man vill visa att man lyckades sälja….
2. Man vill inte PMa andra intressenter att man fått den såld.
3. Något jag missat?

1: ”Uttagen av en god vän”.
Klockan är alltså inte köpt av någon utan ”uttagen”. Inte av vem som helst heller, utan av ”en god vän”. Fantastiskt. Mervärde helt klart. Jag är totalt chockad! -Ingen bryr sig faktiskt.

2: Retur: Nej, är under garanti.
Jaha… Och? Du behöver inte garantera skicket på klockan för att tillverkaren har garanti?

3: PB4
Okej. Du har alltså haft för högt pris minst 3 gånger men vill fortfarande inte skriva priset i rubriken eftersom klockan fortfarande är för dyr. Förstår precis.

Betala korrekta skatter och avgifter är väl otrevligt?
Bättre köra kolsvart via de kanaler som så tillåter.
Om man står som professional dealer här avgör iofs inte vilka skatter man betalar. Är rätt säker på att det körs svart hos många av dessa också. Det är väl främst att de får betala några kronor för att annonsera som är skillnaden.

Om man står som professional dealer här avgör iofs inte vilka skatter man betalar. Är rätt säker på att det körs svart hos många av dessa också. Det är väl främst att de får betala några kronor för att annonsera som är skillnaden.
Så långt tänkte jag ju inte,utan mitt svar var ju en allmän reflektion över varför folk svartar

Absolut men om jag handlar av en företagare är det ju genast konsumentköplagen som träder i kraft med allt vad det innebär.

Hur tänker ni om GG tråden?
Köpte precis en klocka i gruppen, tog 3.5dygn efter betalning innan den blev postad.
Inte hela världen även om jag tycker att man ska ha låda och allt klart när man postar annonsen, så köparen får sitt trackid.

Sen i annonsen står det "Säljer en superfin" med mörka bilder i annonsen.
I verkligheten har bezelen många dings vilket jag då uppfattade som speglingar eller skuggor på bilderna men var färgsläpp och dings, det saknas även pinns för att kunna sätta ihopp länken.

Skriver man ett pm till säljer eller gör man en lite sämre recension i GG tråden och ett pm?

Kommer hur eller hur behålla klockan, då det inte rör sig om någon större summa.

Köpte precis en klocka i gruppen, tog 3.5dygn efter betalning innan den blev postad.
Inte hela världen även om jag tycker att man ska ha låda och allt klart när man postar annonsen, så köparen får sitt trackid.

I verkligheten har bezelen många dings vilket jag då uppfattade som speglingar eller skuggor på bilderna men var färgsläpp och dings, det saknas även pinns för att kunna sätta ihopp länken.

Skriver man ett pm till säljer eller gör man en lite sämre recension i GG tråden och ett pm?

Kommer hur eller hur behålla klockan, då det inte rör sig om någon större summa.
Har du tagit upp det med säljaren?
Om säljaren inte ser några problem eller tar åt sig av kritiken så tycker jag du borde nämna det i personens tråd.

Som ovanstående, tycker det är bra att först ta upp det med säljaren och ge denne en möjlighet att rätta till det. Nu vet jag inget om det men det kan vara oerfarna som inte vet bättre och får då en välbehövlig chans att rätta till eller lära sig nåt av det, vilket väl är bra.

Du skrev att du tolkade det som nåt annat än det var. Det är bra om texten förtydligar vad bilden visar men blir förstås vilseledande att beskriva som "superfin".

Om säljaren inte tar till sig kritiken bör det nämnas I Gg-tråden tycker jag.

Är det den annonsen som även länkar till tidigare annons med en klocka som då är i jättefint skick? Tycker det är rätt shady av säljaren isåfall, och ruttet att inte skicka med pins till alla delar av länken. Men som ovanstående säger hade jag väl börjat med att ta det med säljaren i pm. Dock tappar gg-tråden lite av sin funktion även om man kommer överens i efterhand. Begriper inte säljare som inte är 100% transparenta i sina annonser.

Har du tagit upp det med säljaren?
Om säljaren inte ser några problem eller tar åt sig av kritiken så tycker jag du borde nämna det i personens tråd.

Som ovanstående, tycker det är bra att först ta upp det med säljaren och ge denne en möjlighet att rätta till det. Nu vet jag inget om det men det kan vara oerfarna som inte vet bättre och får då en välbehövlig chans att rätta till eller lära sig nåt av det, vilket väl är bra.

Du skrev att du tolkade det som nåt annat än det var. Det är bra om texten förtydligar vad bilden visar men blir förstås vilseledande att beskriva som "superfin".

Om säljaren inte tar till sig kritiken bör det nämnas I Gg-tråden tycker jag.

Är det den annonsen som även länkar till tidigare annons med en klocka som då är i jättefint skick? Tycker det är rätt shady av säljaren isåfall, och ruttet att inte skicka med pins till alla delar av länken. Men som ovanstående säger hade jag väl börjat med att ta det med säljaren i pm. Dock tappar gg-tråden lite av sin funktion även om man kommer överens i efterhand. Begriper inte säljare som inte är 100% transparenta i sina annonser.
Precis den klockan gäller det.

Som ovan säger ska man få en chans att kompensera, och då om inte man får gehör få en dålig recension.
Men sen tappar GG tråden lite sitt syfte om man kan vara lite hästhandlare utan repressalier, för annonsen är heltklart vilseledande.
Kan kanske vara orutin med om hur "ärlig" en annons bör vara.

Tillbaka
Topp