• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Precis den klockan gäller det.

Som ovan säger ska man få en chans att kompensera, och då om inte man får gehör få en dålig recension.
Men sen tappar GG tråden lite sitt syfte om man kan vara lite hästhandlare utan repressalier, för annonsen är heltklart vilseledande.
Kan kanske vara orutin med om hur "ärlig" en annons bör vara.
Jo, lite knepigt. Blir inte jättesugen att handla av en sån säljare även om ni enas om nåt i efterhand. Känns uppenbart att det var en vilseledande annons tycker jag med.

Edit. Kanske ska tillägga att vi inte ska ta för givet att den var vilseledande medvetet, kanske bara var en rätt dålig annons helt enkelt. Förvisso inte lysande det heller, men man ska väl vara försiktig med att hänga ut folk som lurendrejare utan att ha all information.

Senast ändrad:
Precis den klockan gäller det.

Som ovan säger ska man få en chans att kompensera, och då om inte man får gehör få en dålig recension.
Men sen tappar GG tråden lite sitt syfte om man kan vara lite hästhandlare utan repressalier, för annonsen är heltklart vilseledande.
Kan kanske vara orutin med om hur "ärlig" en annons bör vara.

Ja det låter inte så bra. Berätta gärna här i tråden sen om hur det går, vad du får för respons av säljaren.

Har du tagit upp det med säljaren?
Om säljaren inte ser några problem eller tar åt sig av kritiken så tycker jag du borde nämna det i personens tråd.

Som ovanstående, tycker det är bra att först ta upp det med säljaren och ge denne en möjlighet att rätta till det. Nu vet jag inget om det men det kan vara oerfarna som inte vet bättre och får då en välbehövlig chans att rätta till eller lära sig nåt av det, vilket väl är bra.

Du skrev att du tolkade det som nåt annat än det var. Det är bra om texten förtydligar vad bilden visar men blir förstås vilseledande att beskriva som "superfin".

Om säljaren inte tar till sig kritiken bör det nämnas I Gg-tråden tycker jag.

Är det den annonsen som även länkar till tidigare annons med en klocka som då är i jättefint skick? Tycker det är rätt shady av säljaren isåfall, och ruttet att inte skicka med pins till alla delar av länken. Men som ovanstående säger hade jag väl börjat med att ta det med säljaren i pm. Dock tappar gg-tråden lite av sin funktion även om man kommer överens i efterhand. Begriper inte säljare som inte är 100% transparenta i sina annonser.

Uppdateringen i ämnet:
Skrev ett pm till säljare som då antingen inte varit aktiv på 3 dygn eller helt enkelt Ghostar mig.
Skrev sakligt och hur jag upplevde "superfin" men att jag inte fiskade efter en retur eftersom jag gillar klockan trots sina små defekter, men tyvärr är tystnaden total :(
Får helt enkelt bli en lite mindre positiv recension i GG tråden.

Uppdateringen i ämnet:
Skrev ett pm till säljare som då antingen inte varit aktiv på 3 dygn eller helt enkelt Ghostar mig.
Skrev sakligt och hur jag upplevde "superfin" men att jag inte fiskade efter en retur eftersom jag gillar klockan trots sina små defekter, men tyvärr är tystnaden total :(
Bra agerat av dig tycker jag. När alla bilder är så mörka och suddiga blir beskrivningen automatiskt väldigt viktig. Det borde säljaren ha tänkt på. Jag har sällan sett så dassiga potatisbilder i en annons som dessa. Då håller det inte att skriva "superfin" när den i verkligheten ser ut som något en bilmekaniker haft på sig.

Uppdateringen i ämnet:
Alla är inte KS-beroende så det finns dom som inte loggar in så ofta, speciellt om man inte längre har någon aktiv annons. Skicka ett meddelande till numret du swishat om att du vill forsätta dialogen här. Får du inget svar sedan så är det ju bara att hänga ut.

Alla är inte KS-beroende så det finns dom som inte loggar in så ofta, speciellt om man inte längre har någon aktiv annons. Skicka ett meddelande till numret du swishat om att du vill forsätta dialogen här. Får du inget svar sedan så är det ju bara att hänga ut.
Smart, så långt tänkte inte jag faktiskt .
Edit: vägrar erkänna "ks-beroende" jag kan sluta när jag vill :)

Senast ändrad:

Ja, får du inget svar på det tycker jag det är god anledning att nämna vilken användare det rör sig om.

Värt att nämna (som någon redan snuddat vid) är att det är faktiskt inte en GG tråd. Det är en Good guy & bad guy tråd - då ingår även negativa upplevelser i sin recension av användaren.
Självklart ska man få chansen att göra rätt för sig, men även det borde inkluderas i inlägget i gg/bg

Senast ändrad:
Jag brukar aldrig ta på mig rollen av djävulens advokat”, men man ser ju tydligt på bilderna att det är många skav på vridringsinlägget.

Han skriver också att ”klockan är superfin”, inte att skicket är superfint. Han skriver att ”skicket är bra” vilket såklart är subjektivt (och fel att skriva enligt mig). Bilderna visar dock tydligt att den är sliten, tycker jag. -Att stift fattas är såklart inte OK.

Uppdateringen i ämnet:
Bara faktumet att säljaren är så seg på att svara på PM är enskilt värt att skriva i en GG-tråd egentligen

Håller med. Man får ju ändå notis via e-post när någon skickar pm. En vild gissning är att säljaren inte tog lika lång tid på sig att svara när pengarna skulle in på kontot.
Jag har epost vid pm urbockat men helt rätt, det kan man bocka i. Vet inte vad som är default men som seriös säljare följer man upp när man har skickat och sällanbesökare som annonserar ser ju givetvis till att detta är ibockat. Äh, bara att skriva sitt omdöme då.

Usla bilder men jag tycker ändå att det är ganska lätt att se ett bristande skick.

Sedan skönmålar alternativ duckar texten på ett mindre smickrande sätt.
Håller med. Bilderna är inte superbra men det är mycket lätt att se mängder av skönhetsfel på tex vridringen.

Skönmålande text är en sak men bilderna känns inte vilseledande såvitt jag kan se. Och en bild säger mer än 1000 ord som bekant.

Ja, det syns tämligen tydligt på bilderna "slitaget" måste jag säga. Texten är dock som sagt rätt knepigt upplagd och förstår inte syftet med att länka till en annan annons på samma klocka där skicket är ett annat, för över två år sen om jag inte såg fel. Stort frågetecken för det.

Men bilderna är läsbara, det är svårt att komma förbi.
----

Har själv en klocka apropå ingenting, en vintage, som jag tänkte sätta ut men supersvår att visa hur den ser ut i alla ljus. När imperfektionerna syns i verkligheten så blir tavlan utbländad och oläsbar på bild. Vet inte hur jag ska göra med det. Jag har stor vana vid vintage men den här verkar vara omöjlig att visa på ett bra sätt. Men texten blir är ju lättare. Därför är det extra onödigt att slarva med den skriftliga beskrivningen, som i fallet ovan.

Ja, det syns tämligen tydligt på bilderna "slitaget" måste jag säga. Texten är dock som sagt rätt knepigt upplagd och förstår inte syftet med att länka till en annan annons på samma klocka där skicket är ett annat, för över två år sen om jag inte såg fel. Stort frågetecken för det.

Men bilderna är läsbara, det är svårt att komma förbi.
----

Har själv en klocka apropå ingenting, en vintage, som jag tänkte sätta ut men supersvår att visa hur den ser ut i alla ljus. När imperfektionerna syns i verkligheten så blir tavlan utbländad och oläsbar på bild. Vet inte hur jag ska göra med det. Jag har stor vana vid vintage men den här verkar vara omöjlig att visa på ett bra sätt. Men texten blir är ju lättare. Därför är det extra onödigt att slarva med den skriftliga beskrivningen, som i fallet ovan.
I sådana fall är det bäst att filma och länka till filmklippet i annonsen. Om man har förutsättningar för att göra det. Vissa objekt är ju sjukt svårfotade.

Absolut, jag säger inte emot. Men det är ju inte automatiskt samma sak som att man blivit vilseledd/lurad. Bilderna är ändå hyfsat ärliga tycker jag.
Inte de vassaste bilderna i världshistorien, men visst framgår skav och slitage. Vilket i kombination med priset i jämförelse med tidigare annons ger en fingervisning om att skicket väsentligt har påverkats. Och som tidigare påpekats syftar inte ordvalet ”superfin” på skicket. Även om det är olyckligt formulerat.

Jag håller fast vid att det är en jäkligt dålig annons hur som, och tycker både texten och länken till tidigare annons är missvisande. Sen om det är medvetet eller ej låter jag vara osagt. Uppenbarligen verkar säljaren inte heller vara sugen på att kommunicera, så inget vidare GG i min bok.

Jag håller fast vid att det är en jäkligt dålig annons hur som, och tycker både texten och länken till tidigare annons är missvisande. Sen om det är medvetet eller ej låter jag vara osagt. Uppenbarligen verkar säljaren inte heller vara sugen på att kommunicera, så inget vidare GG i min bok.
Håller med dig!

Speciellt dåligt tycker jag att det är att vederbörande inte svarar dig.

Vadå såldes under en kort period? Tröttsamt med sådant bs.
Finns på hemsidan 2k till för en helt ny. @andheg

Vadå såldes under en kort period? Tröttsamt med sådant bs.
Finns på hemsidan 2k till för en helt ny. @andheg

För en röd färgad?

Tillbaka
Topp