Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror helt på vad man vill ha, men Tissot, Movado, Ebel och Eterna var väldigt fina tom 60-talet iaf.Hej på er!
Vad har ni för tips på vintage ur upp till 2000kr? Vilka varumärken borde man kolla på? Något märke man bör akta sig för?
Uddavintage i stål går ofta att hitta under 2000 med lite tur! Spendera lite tid på tradera eller ebay så hittar du snart nåt roligt.Hej på er!
Vad har ni för tips på vintage ur upp till 2000kr? Vilka varumärken borde man kolla på? Något märke man bör akta sig för?
Problemet där är ju att det är lite svårt att identifiera kvalitet innan man fått sitt skarpa kritiska öga. Keystone känns som ett riktigt fynd för de pengarna!Uddavintage i stål går ofta att hitta under 2000 med lite tur! Spendera lite tid på tradera eller ebay så hittar du snart nåt roligt.
Har köpt/sålt samtliga dessa runt och under 2000-strecket, en fortsatt till salu för den slanten.
Och det är därför denna tråden finns, för att få hjälp att hitta kvalitet.Problemet där är ju att det är lite svårt att identifiera kvalitet innan man fått sitt skarpa kritiska öga. Keystone känns som ett riktigt fynd för de pengarna!
Uddavintage i stål går ofta att hitta under 2000 med lite tur! Spendera lite tid på tradera eller ebay så hittar du snart nåt roligt.
Har köpt/sålt samtliga dessa runt och under 2000-strecket, en fortsatt till salu för den slanten.
Har bytt till mig fin Seiko 7548-7000 -81 som jag överväger att sälja/byta men skulle vilja försäkra mig om att den ser ”legit” ut och inte har några uppenbara AM-delar innan den åker ut på K&S. Finns det någon bättre tråd än denna för ett sådant inlägg?
@ANALOGUE har/har haft en utan ”T swiss made T”?Hej alla vintagekunniga! Borde det inte stå "T Swiss made T" i botten på tavlan på dessa? (ommålad?)
Där har vi den! Har för mig att jag sett fler utan T-märkning.Stämmer!
Tror absolut den var reko.
Sidospår, men minns du vad du hade för band på bilden?Stämmer!
Tror absolut den var reko.
Vet ej om du fått svar, men det här är inte en Tudor Jumbo. Den ör större än 36 mm men inte ngn de modeller som kallas jumbo. Den här har integrerad länk. Länken bör Vara den som är korrekt för modellen. Har en liknade själv.Klappkassa bilder, har försökt zooma lite för att se bättre.
Ser denna legit ut? Enligt säljaren en ”jumbo” 38mm.
Jag reflekterar över länken som inte känns original, alla bilder jag hittar på Prince oyster i guld/guld har ”jubilee” med Good/steel.
de jag hittar med den länken är blå/lila.
De flesta jag hittar är Rotor self winding, hittar några Prince Quartz men inte med denna bezel. Svårt att se indexen också.
Någon Tudor vintage expert i tråden??
Bulans & sons har en som är väldigt lik, men inte samma.Sidospår, men minns du vad du hade för band på bilden?
CorfamSidospår, men minns du vad du hade för band på bilden?
Fan, svårt och/eller dyrt att hitta Men hade suttit som en smäck på min Kelek. Tack
Ja tyvärrFan, svårt och/eller dyrt att hitta Men hade suttit som en smäck på min Kelek. Tack
Är väl dem modellen som Omega körde som originalband.Fan, svårt och/eller dyrt att hitta Men hade suttit som en smäck på min Kelek. Tack
Tänk på att de där skickas från USA så du får addera tull/moms till priset. Om jag var du hade jag letat något inom Europa istället på Chrono24 eller Tradera.Vad sägs om någon av dessa som en första vintage Rolex? Har väldigt svårt att välja vilken jag gillar bäst.
1972 Rolex Datejust 'Non-lume' Ref. 1601
Why This Watch Matters The Rolex Datejust is a classic for a reason. And this example, with its silver dial and Jubilee bracelet, serves as a reminder of that very fact. The Full Story The Rolex Datejust has remained in a class of its own since it was introduced in 1945. While many vintage Rolex...shop.hodinkee.com
1974 Rolex Datejust Ref. 1603 With 'Sigma' Black Dial
Why This Watch Matters A vintage Datejust on a Jubilee bracelet with a black dial, one of our favorites. This 1603 has great lume patina as well. The Full Story The Datejust has remained Rolex’s mainstay model since the brand introduced it in 1945. When it comes to popularity, the steel Oyster...shop.hodinkee.com
Vad sägs om någon av dessa som en första vintage Rolex? Har väldigt svårt att välja vilken jag gillar bäst.
1972 Rolex Datejust 'Non-lume' Ref. 1601
Why This Watch Matters The Rolex Datejust is a classic for a reason. And this example, with its silver dial and Jubilee bracelet, serves as a reminder of that very fact. The Full Story The Rolex Datejust has remained in a class of its own since it was introduced in 1945. While many vintage Rolex...shop.hodinkee.com
1974 Rolex Datejust Ref. 1603 With 'Sigma' Black Dial
Why This Watch Matters A vintage Datejust on a Jubilee bracelet with a black dial, one of our favorites. This 1603 has great lume patina as well. The Full Story The Datejust has remained Rolex’s mainstay model since the brand introduced it in 1945. When it comes to popularity, the steel Oyster...shop.hodinkee.com
Tack! Insåg det också, och hittade b.la. nedan på Tradera, som ju ser seriös ut? Dålig koll dock på vad man ska hålla utkik efter och vad som är ett rimligt pris?Tänker att det finns bättre ställen att köpa dem på, och som tidigare noterat slippa tulla osv… känns som att de i Sverige dyker upp relativt ofta..
… har du överhuvudtaget kollat köp och sälj på forumet?Tack! Insåg det också, och hittade b.la. nedan på Tradera, som ju ser seriös ut? Dålig koll dock på vad man ska hålla utkik efter och vad som är ett rimligt pris?
Rolex klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Rolex klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
… har du överhuvudtaget kollat köp och sälj på forumet?
Blocket är väl ett av de sämre tipsen, känns som det är mycket skit som går runt där, inget omdömessystem osv osv.
Hittade bara en tillbakadragen på forumet. Men säljaren på blocket verkar seriös, och har gjort några affärer här på KS också. Vad tycker du om exemplaret och priset? Sen är bara frågan om jag hellre vill ha svart urtavla, eller om man ska satsa på silver...Blocket är väl ett av de sämre tipsen, känns som det är mycket skit som går runt där, inget omdömessystem osv osv.