• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för oss som älskar SKRÄCKFILM & RYSARE!

jwh

Omega
Clownens insatser i den nya filmen gillade jag men jag föredrar ändå originalet.
Ingen skräckis per se men Dreamcatcher sög rejält också, likaså The Stand.
The Shining, båda filmerna, sög också, inte minst 1408.
De flesta kingfilmer är tyvärr utomordentligt dåliga för jag anser att det främst är Kings "mundiarré" och utfyllnad som gör hans böcker så bra. Det går inte att få in detta i en film.
Lida /Misery är grym!
Njea, går man utanför hans vanliga skäck-genre finns ju bl.a. shawshank redemption, green mile, stand by me som gör sig riktigt bra på film
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kollade in denna ingår, i Anabelle serien! Jag är hoppade faktiskt till vid flertalet gånger, om jag är lättskrämd vet jag inte, men man satt som på nålar filmen i genom! För er som gillar splatterfilmer så är denna filmen inget för er! Ni som gillar klassisk skrämsel teknik så ska ni ge denna chansen!

När dockan Annabelle kommer tillbaka i en tredje fristående film från The Conjuring-universumet känns det som att titeln har flera betydelser. En självklar sådan är att dockan kommer hem till glasskåpet som hon lämnade i den första filmen. Det känns även som att den på något sätt kommer tillbaka till hur en klassisk skräckfilm ska vara uppbyggd, back to basics?. Skulle inte påstå att filmen tar ut svängarna, utan istället lyckas man skrämma med enkla medel som oväntade effekter och stämningsfull musik. Faktum är att det tack vare duktiga skådespelare fungerar riktigt bra och visst är det fortfarande riktigt skrämmande vilket med facit i hand faktiskt är riktigt imponerande.

annabelle-comes-home-2019-custom-dvd-cover-950x638.jpg



Annabelle COMES HOME, betyg.

Handling: 5/5 Affar
Totalbetyg: 5/5 Affar
Filmen: 5/5 Affar
Produktion: 5/5 Affar
 
Senast ändrad:

Veratio

Cartier
Kollade in denna ingår, i Anabelle serien! Jag är hoppade faktiskt till vid flertalet gånger, om jag är lättskrämd vet jag inte, men man satt som på nålar filmen i genom! För er som gillar splatterfilmer så är denna filmen inget för er! Ni som gillar klassisk skrämsel teknik så ska ni ge denna chansen!

När dockan Annabelle kommer tillbaka i en tredje fristående film från The Conjuring-universumet känns det som att titeln har flera betydelser. En självklar sådan är att dockan kommer hem till glasskåpet som hon lämnade i den första filmen. Det känns även som att den på något sätt kommer tillbaka till hur en klassisk skräckfilm ska vara uppbyggd, back to basics?. Skulle inte påstå att filmen tar ut svängarna, utan istället lyckas man skrämma med enkla medel som oväntade effekter och stämningsfull musik. Faktum är att det tack vare duktiga skådespelare fungerar riktigt bra och visst är det fortfarande riktigt skrämmande vilket med facit i hand faktiskt är riktigt imponerande.

annabelle-comes-home-2019-custom-dvd-cover-950x638.jpg



Annabelle COMES HOME, betyg.

Handling: 5/5 Affar
Totalbetyg: 5/5 Affar
Filmen: 5/5 Affar
Produktion: 5/5 Affar

Gillade den också! Håret stod på armarna mer än en gång!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kollade precis in denna, Jurtjyrkogårdn 2019, men, nej, nej, nej, stoppa pressarna! Vad har dom gjort, om man nu väljer att göra en remake av en klassiker, så måste den vara minst lika bra, eller bättre om du frågar mig! Men nya Pet Sematary har har inget av vad originalet besitter, den är bara ett långt sömnpiller och man hopps att filmen ska ta slut! Ända gången jag hoppade till var i början, när en långtradare körde förbi huset, och det berodde nog mer pga att ljudet var högt...

Nej! Nya Jurtjyrkogården kommer inte bli en odödlig klassiker som originalet, den kommer snarare att samla dam i bokhyllan, bland en del andra kalkonfilmer! Visst, kan kalkonfilmer funka ibland så att det blir bra, men denna var en ren plåga rakt i genom!


large_ef9a33540980d2226c028485a0ac315e-pet-poster.jpg



Jurtjyrkogården 2019, betyg.


Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar



Och nu är jag snäll skall tilläggas :D!
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Kollade precis in denna, Jurtjyrkogårdn 2019, men, nej, nej, nej, stoppa pressarna! Vad har dom gjort, om man nu väljer att göra en remake av en klassiker, så måste den vara minst lika bra, eller bättre om du frågar mig! Men nya Pet Sematary har har inget av vad originalet besitter, den är bara ett långt sömnpiller och man hopps att filmen ska ta slut! Ända gången jag hoppade till var i början, när en långtradare körde förbi huset, och det berodde nog mer pga att ljudet var högt...

Nej! Nya Jurtjyrkogården kommer inte bli en odödlig klassiker som originalet, den kommer snarare att samla dam i bokhyllan, bland en del andra kalkonfilmer! Visst, kan kalkonfilmer funka ibland så att det blir bra, men denna var en ren plåga rakt i genom!


large_ef9a33540980d2226c028485a0ac315e-pet-poster.jpg



Jurtjyrkogården 2019, betyg.


Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar


Och nu är jag snäll skall tilläggas :D!

Tusan också, jag som har den på ingående....
 

Veratio

Cartier
Kollade precis in denna, Jurtjyrkogårdn 2019, men, nej, nej, nej, stoppa pressarna! Vad har dom gjort, om man nu väljer att göra en remake av en klassiker, så måste den vara minst lika bra, eller bättre om du frågar mig! Men nya Pet Sematary har har inget av vad originalet besitter, den är bara ett långt sömnpiller och man hopps att filmen ska ta slut! Ända gången jag hoppade till var i början, när en långtradare körde förbi huset, och det berodde nog mer pga att ljudet var högt...

Nej! Nya Jurtjyrkogården kommer inte bli en odödlig klassiker som originalet, den kommer snarare att samla dam i bokhyllan, bland en del andra kalkonfilmer! Visst, kan kalkonfilmer funka ibland så att det blir bra, men denna var en ren plåga rakt i genom!


large_ef9a33540980d2226c028485a0ac315e-pet-poster.jpg



Jurtjyrkogården 2019, betyg.


Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar


Och nu är jag snäll skall tilläggas :D!

Nu var du stenhård Affe. Det var en halvdålig film, men totalsågning...
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kollade precis in denna, Jurtjyrkogårdn 2019, men, nej, nej, nej, stoppa pressarna! Vad har dom gjort, om man nu väljer att göra en remake av en klassiker, så måste den vara minst lika bra, eller bättre om du frågar mig! Men nya Pet Sematary har har inget av vad originalet besitter, den är bara ett långt sömnpiller och man hopps att filmen ska ta slut! Ända gången jag hoppade till var i början, när en långtradare körde förbi huset, och det berodde nog mer pga att ljudet var högt...

Nej! Nya Jurtjyrkogården kommer inte bli en odödlig klassiker som originalet, den kommer snarare att samla dam i bokhyllan, bland en del andra kalkonfilmer! Visst, kan kalkonfilmer funka ibland så att det blir bra, men denna var en ren plåga rakt i genom!


large_ef9a33540980d2226c028485a0ac315e-pet-poster.jpg



Jurtjyrkogården 2019, betyg.


Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar


Och nu är jag snäll skall tilläggas :D!
Jag tyckte att den var helt OK men smaken är som baken. Den senaste filmen jag såg var The Curse of La Llorona som diskuterades tidigare i tråden. Jag hade ingen aning om att den utspelades i Insidious-universumet innan jag såg den men det blev rätt tydligt och har man sett t.ex. The Nun vet man vad man har att vänta sig. Tråkigt att man är så pass grafisk istället för att låta henne vara höljd i mystik men jumpscares fanns det gott om. Man är rätt svältfödd på bra skräck och får ta det som finns men gillar man tidigare delar i serien uppskattar man förmodligen även denna.

Bra initiativ till trådstarten förresten! :)
 

jwh

Omega
Kollade precis in denna, Jurtjyrkogårdn 2019, men, nej, nej, nej, stoppa pressarna! Vad har dom gjort, om man nu väljer att göra en remake av en klassiker, så måste den vara minst lika bra, eller bättre om du frågar mig! Men nya Pet Sematary har har inget av vad originalet besitter, den är bara ett långt sömnpiller och man hopps att filmen ska ta slut! Ända gången jag hoppade till var i början, när en långtradare körde förbi huset, och det berodde nog mer pga att ljudet var högt...

Nej! Nya Jurtjyrkogården kommer inte bli en odödlig klassiker som originalet, den kommer snarare att samla dam i bokhyllan, bland en del andra kalkonfilmer! Visst, kan kalkonfilmer funka ibland så att det blir bra, men denna var en ren plåga rakt i genom!


large_ef9a33540980d2226c028485a0ac315e-pet-poster.jpg



Jurtjyrkogården 2019, betyg.


Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar


Och nu är jag snäll skall tilläggas :D!
Jag håller med dig, det enda jag uppskattade var att de hade "ändrat händelsen som sker i relation till långtradaren" från boken.
Resten var total katastrof.
edit: ett försök att inte spoila.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har vi hyvlat av denna utgåvan då! Hm...vad ska vi skriva här då så man får filmen rättvis! Att gå så långt att säga att den är sämre än vad nya remaken på Jurtjyrkogården, vore väl som att svära i kyrkan! Visst det händer saker hel tiden, men att den blir spännande kan jag väl inte säga att den blir, nä, denna filmen är alldeles för, förutsägbar så det där och bli rädd, hoppa till uteblir! Men, jag tycker ändå att man kan ta tid och kryssa av denna!

halloween_2018_blu_ray.jpg



Halloween 2018, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 2/5 Affar
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu...har det blivit några SKRÄCKISAR igen, denna gången så kollade jag på Scary Stories To Tell In The Dark, inte bland dom bästa man sett, men helt OK att slå ihjäl lite tid med! Handlingen eller rättare sagt tänket känns fräscht, så var lite kul.

scary_stories_to_tell_in_the_dark_blu_ray.jpg


Scary Stories To Tell In The Dark, betyg.

Handling: Svag 3/5 Affar
Totalbetyg: svag 3/5 Affar
Filmen: Svag 3/5 Affar
Produktion: 2/5 Affar


Och idag så kollade jag in denna idag, Curse of La Llorona, hänger samman med The Conjuring och Annabelle filmerna fattar jag det som, lite grann iaf. Tycker faktiskt den fått felaktiga betyg i vissa recensioner, jag gillade denna skarpt, kanske inte lika läbbig som den senaste Annablle, men jag hoppade till några gånger faktiskt! Hm...ska man nu hitta något fel så var det väl La Llorona i sig, ( Hen ) hade dom kunnat jobbat lite mer på kan jag tycka! Men för övrigt så kändes det som en gammal hederlig skräckrulle där man hoppar till då och då.

curse_of_la_llorona_blu_ray.jpg



The Curse Of La LLorona, betyg.

Handling: 3/5 Affar
Totalbetyg: 3/5 Affar
Filmen: 3/5 Affar
Produktion: 3/5 Affar

Här går jag in med starka 3or rakt igenom.

 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har dammat av några SKRÄCKISAR igen!

The WITCH IN THE WINDOW...är varken bu eller bä, visst jag hoppade till några gånger, men det är inte nog för att ge filmen toppbetyg!

witch_in_the_window_blu_ray.jpg



The WITCH IN THE WINDOW, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
, betyg.



Filmen INCARNATE är långt ifrån så bra som den klassiska Exorcistfilmen är, frågan är väl om man skulle rekommendera den för andra! Hm...svårt och säga, man bör nog bilda sig en egen uppfattning!


incarnate_blu_ray.jpg


INCARNATE, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 2/5 Affar
, betyg.



THE PRODIGY har sina ljusa stunder, men under stora delar av filmen är det ett långt sömnpiller.

prodigy_blu_ray.jpg



THE PRODIGY, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 2/5 Affar
, betyg.



Possession Of Hannah Grace, är inte dålig, den är snarare jätte dålig, filmen börjar bra, men sen känns handlingen mer tagen från Scary Movie filmerna, suck!

possession_of_hannah_grace_blu_ray.jpg



Possession Of Hannah Grace, betyg.

Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
, betyg.



The Dark, kan man ens kalla den för Skräckrulle?! Hm...jag är tveksam, älskar du att bli skrämd så ska du absolut inte titta på denna rulle, sminkningen känns som den är gjord av någon som provar på att göra det för första gången med smink från KICKS!

dark.jpg



THE DARK, betyg.

Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
, betyg.




 

Nudelpalm

Omega
Vafan Affe kollar du bara på dåliga skräckisar eller har du blivit kräsen på gamla dagar? Inte många höga betyg där inte :D

Har dammat av några SKRÄCKISAR igen!

The WITCH IN THE WINDOW...är varken bu eller bä, visst jag hoppade till några gånger, men det är inte nog för att ge filmen toppbetyg!

witch_in_the_window_blu_ray.jpg



The WITCH IN THE WINDOW, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
, betyg.



Filmen INCARNATE är långt ifrån så bra som den klassiska Exorcistfilmen är, frågan är väl om man skulle rekommendera den för andra! Hm...svårt och säga, man bör nog bilda sig en egen uppfattning!


incarnate_blu_ray.jpg


INCARNATE, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 2/5 Affar
, betyg.



THE PRODIGY har sina ljusa stunder, men under stora delar av filmen är det ett långt sömnpiller.

prodigy_blu_ray.jpg



THE PRODIGY, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 2/5 Affar
, betyg.


Possession Of Hannah Grace, är inte dålig, den är snarare jätte dålig, filmen börjar bra, men sen känns handlingen mer tagen från Scary Movie filmerna, suck!

possession_of_hannah_grace_blu_ray.jpg



Possession Of Hannah Grace, betyg.

Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
, betyg.


The Dark, kan man ens kalla den för Skräckrulle?! Hm...jag är tveksam, älskar du att bli skrämd så ska du absolut inte titta på denna rulle, sminkningen känns som den är gjord av någon som provar på att göra det för första gången med smink från KICKS!

dark.jpg



THE DARK, betyg.

Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
, betyg.



 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det var länge sedan jag såg bra rysare. I modern tid är det nog inte annat än Orphan, the others, The ring, The descent och Hereditary. Nu handlar det mest om jump scare och all den där suggestiva spänningen som byggs upp har gått om intet.

Vem minns inte klassiker som:
Poltergeist
Alien
The entity
The thing
The exorcist
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Var längesen jag såg den men en av de bättre skräckfilmerna jag sett är Sinister (den första).
MV5BMjI5MTg1Njg0Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwNzg2Mjc4Nw@@._V1_.jpg

Om ni inte sett den, se ingen trailer. Bara kolla filmen direkt.

Att se trailers till skräckisar är ju bland de sämsta man kan göra öht. Pajar en eventuellt bra film.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kollade på Norsk SKRÄCKIS idag, brukar vara helt OK tycker jag, man har ju dukat av både 1: an & 2: an av Död Snö, samt Trolljegeren! Men denna var långt ifrån lika bra som dom andra tre. En seriemördare som heter Nisse härjade i Norge varje julafton i 13 år innan han fängslades. Efter att han spenderat dom senaste sex åren i en isoleringscell, så lyckas han rymma, och siktar in sig på en grupp intet ont anande julfirare. Hm...har dom förökt att göra en splatterrulle så har dom misslyckats i mina ögon. Nja...jag skulle till och med gå så långt och säga, att Julstrul med Staffan och Bengt, för er som kommer ihåg den julkalendern, är faktiskt mer sevärd en denna kalkonrulle.

midvinterblod_blu_ray.jpg



Midvinterblod, betyg.

Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
, betyg.
 

HSK

Patek
2-Faktor
the_autopsy_of_jane_doe.jpg


Senaste filmen jag såg var The Autopsy of Jane Doe eftersom jag hade det på min att-se-lista och hade hört bra saker om den. Jag vet inte riktigt om den var så bra som den utmålades som men visst var den spännande och innehöll ett par jump scares även om den var väldigt förutsägbar. Kanske inget för känsliga men jag tyckte att det var ganska intressant att man får lite av en inblick i hur en obduktion går till även om det givetvis är den sminkade filmvarianten man får se men det var tråkigt att man valde den enkla utvägen för filmen hade verkligen potential att kunna bli något unikt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag började titta på As Above So Below och kände ganska omgående att det inte var min typ av film men ville ändå ge den en chans så jag fortsatte att titta men gav upp efter runt 20 minuter då det kändes som en riktig kalkonrulle som bara var slöseri med tid och då kommer det ändå från en person som nästan alltid plågar sig igenom dåliga filmer bara för att. Min recension i ett ord: undvik!

81 XDeRq6HL._AC_SL1500_.jpg


Istället för att ödsla tid på att se klart den där skitfilmen bläddrade jag vidare i arkivet och landade i The Hole in the Ground, en irländsk film som handlar om en mor som ser sin son förvandlas och börjar misstänka att det är något som inte står rätt till. Inte mycket till skräckis, snarare en psykologisk skräckis i så fall, och har man sett andra filmer på temat känner man nog igen sig. Lite väl överdriven och övernaturlig för min smak men de ska ändå ha cred för att de vågar gå lite utanför ramarna. Inte jättebra men inte urusel heller, förmodligen ingenting jag skulle rekommendera i en topplista men helt OK underhållning om man inte har något annat att se.

20200222_235703.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag såg också Midsommar ganska nyligen som är regisserad av Ari Aster (Hereditary). Jag såg Hereditary i blindo när den kom på bio och hade absolut ingen aning vad den handlade om men minns att det var en riktig what the fuck-upplevelse och att jag ändå gillade den. Blev sugen på att se om den när jag nyligen såg Midsommar så jag kanske återkommer med ett omdöme. Det är inte heller någon direkt skräckis men den är otroligt vacker (lustigt nog är den främst inspelad i något östeuropeiskt land om jag minns rätt) och ett intressant grepp på hur gamla traditioner upplevs idag och det blir kanske än mer intressant om man är svensk. En väldigt annorlunda film som jag kan tänka mig är en riktig vattendelare (kikar man på IMDB-betygen är fördelningen antingen ett eller tio utan något mellanting :D) men jag tyckte åtminstone att den var sevärd trots att speltiden gärna hade kunnat kapas med någon halvtimme eller så.

20200223_002714.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu jävlar är det dags att gräva upp det här gamla liket till tråd igen! :D Jag har plöjt igenom ett par filmer den senaste veckan varav de flesta kassa men det får man tyvärr räkna med för att hitta guldkornen.

Cyo_o6-WIAAb9GU.jpg

Jag började veckan med Don't Breathe som jag har hört mycket gott om men som jag inte har tagit mig tid att se förrän nu. Något utdragen kanske och spårar en del mot slutet men i övrigt spännande och sevärd.

the-grudge-wallpaper.jpeg

Efter det var det dags för den senaste versionen av The Grudge och jag kan inte direkt påstå att jag hade några jättehöga förhoppningar med tanke på betygen som snittar runt 2/10. Filmen förlitar sig liksom majoriteten av dagens skräckisar på billiga jumpscares och det mesta med filmen var uselt och jag skulle nog avråda från att se den men i brist på annat så...Jag har sett både det japanska originalet från 2002 och den amerikanska remaken från 2004 (för övrigt regisserade av samma person) men jag har jättesvårt för asiatisk film överlag och gillade den inte alls men minns att jag tyckte att remaken med Sarah Michelle Gellar var underhållande.

MV5BMTkxODAyODMwNV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzk5Nzk2MQ@@._V1_.jpg


Efter det betade jag av en home invasion-rulle som har legat i min backlog i flera år, nämligen The Strangers från 2008. Maken till kass film får man leta efter trots att den verkar ha fått skapliga recensioner på nätet. Jag minns att jag såg den amerikanska remaken av Funny Games någon gång när den kom ut (2007) och gillade den och efter att ha sett den här blev jag sugen på att se Michael Hanekes original från 1997 som jag också har haft i backlogen i evigheter.

follows.jpg


Kvällens tema var återigen min enorma backlog men till skillnad från ovanstående filmer hade jag rätt höga förväntningar på It Follows då den har lyfts fram som en av de bästa skräckfilmerna från 10-talet och den levererade verkligen! En riktigt bra film med härlig design som flörtar med 80-talets rysare, ett fantastiskt soundtrack osv. och som både bygger upp en obehaglig stämning och har ett djupare tema. Filmen har ett genomgående ljudspår som används gång på gång och det påminner till stor del om den klassiska slingan i Halloween från 1978 som jag än idag minns som en riktigt otäck film trots att den egentligen är relativt tam men spänningen blir så mycket mer påtaglig när man använder sig av den typen av effekter för att bygga upp förväntningar och oro. Det här är en film som jag helhjärtat kan rekommendera till alla egentligen, till och med personer som vanligtvis inte är särskilt förtjusta i skräck. Den bär vissa likheter med Hereditary och jag kan inte undgå att tänka på att Ari Aster troligtvis till viss del har använt denna film som inspiration (men så klart även mycket annat såsom hela genren den flörtar med).

Jag hoppas verkligen inte att jag hittar tillbaka till tråden om ett par månader och ser att det fortfarande är jag som har skrivit det senaste inlägget... :p
 

HSK

Patek
2-Faktor
Igår kväll brände jag av den tyska filmen Ich seh Ich seh (eller Goodnight Mommy som den heter på engelska). Den handlar om ett par tvillingpojkar vars mor kommer hem från ett sjukhusbesök med omfattande kirurgi och de börjar misstänka att hon inte är den hon utger sig för att vara. Det är väldigt svårt att säga mer eller jämföra den med liknande filmer utan att spoila handlingen men jag kan säga att det inte är för den som vill ha fart och fläkt. I stort sett hela filmen utspelar sig i huset med dessa tre karaktärer men trots att den kändes aningen långdragen är den väldigt fint filmad och plockar upp tempot mot slutet.

poster.jpg
 

jwh

Omega
Igår kväll brände jag av den tyska filmen Ich seh Ich seh (eller Goodnight Mommy som den heter på engelska). Den handlar om ett par tvillingpojkar vars mor kommer hem från ett sjukhusbesök med omfattande kirurgi och de börjar misstänka att hon inte är den hon utger sig för att vara. Det är väldigt svårt att säga mer eller jämföra den med liknande filmer utan att spoila handlingen men jag kan säga att det inte är för den som vill ha fart och fläkt. I stort sett hela filmen utspelar sig i huset med dessa tre karaktärer men trots att den kändes aningen långdragen är den väldigt fint filmad och plockar upp tempot mot slutet.

poster.jpg
Kul med lite europeisk film. Glömmer ofta denna utmärkta tråd, tack för tipset! Skall bli bättre på att lämna recensioner och tips
 
Topp