Det var väl självaste fan att det alltid är jag som ska behöva fiska upp det här gamla liket...
Det har varit lite dåligt med filmtittande på sistone men jag kan uppdatera med ett par titlar i alla fall:
Brahms: The Boy 2
Uppföljaren till The Boy från 2016 som jag minns som rätt hygglig. Den handlade om en familj som anlitar en nanny för att ta hand om deras "son" som i själva verket är en docka och en massa tokigheter äger rum. Twisten på slutet var rätt imponerande men i uppföljaren bygger man vidare alldeles för mycket på det övernaturliga och det blir bara tramsigt. Det var ett tag sen jag såg den så jag har den inte helt färskt i minnet men kanske 4/10 i betyg?
The Lodge
En film som jag inte visste så mycket om på förhand men som jag såg fram emot efter att ha sett en väldigt missvisande trailer. Lånar friskt från ett gäng olika filmer, främst Hereditary, på så många plan att det är pinsamt. Ett riktigt sömnpiller som jag nästan ångrar att jag spenderade tid på. 4/10 även här.
I See You
Jag skulle säga att det är mer av en thriller som handlar om en seriemördare som ger sig på unga pojkar men som innehåller ett par twistar som gör att den spretar både hit och dit och det blir lite rörigt. Innehåller någon/några överraskningsmoment även om den stora plot twisten på slutet är ganska uppenbar en bit in i filmen. Jag är en sucker för thrillers och den började riktigt, riktigt starkt och hade potential som jag upplever att man fumlade bort längs vägen. Dock mer sevärd än de två filmerna ovan. 6/10 kanske?