Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nytt försök att få till de smaragdgröna tavlorna
Gillar tavlan, men har svårt för svarta boetter och limiterade versioner.Senaste släppet. Givetvis limiterad...
Tavlan liknar den tidigare "Nebulosatavlan" som finns i grönt och blått, men denna gång är det med inspiration av "Yozakura", körsbärsblommors skimmer på natten
Jag gillar också vaniljglass utan tillbehör bäst.Gillar tavlan, men har svårt för svarta boetter och limiterade versioner.
Ja det här med limiterat börjar bli lite tröttsamt Min gröna är också LE, dock utan förklaring till att den ska likna en skogstjärn på våren eller liknandeGillar tavlan, men har svårt för svarta boetter och limiterade versioner.
Man undrar ju litegrann över alla uttryck som dom svänger sig med, tex "Yozakura" som ska referera till körsbärsblommors skimmer på natten. Finns det på riktigt i det japanska språket eller är det fabricerat? Vad jag vet har vi ju inte riktigt några såna motsvarigheter i svenska om tex vitsippors glöd i en solig glänta på vårens första dag eller grådassig snö under stänkskärmen på en bil i Västerås.Ja det här med limiterat börjar bli lite tröttsamt Min gröna är också LE, dock utan förklaring till att den ska likna en skogstjärn på våren eller liknande
Men det är så man säljer...
Jo det tror faktiskt jag att dom har. När frun och jag var i Tokyo 2019 förvånades vi båda över hur man bejakar den typen av romantiska bilder. Bara att man givit landslaget i rugby namnet "brave blossoms" säger väl en del.Man undrar ju litegrann över alla uttryck som dom svänger sig med, tex "Yozakura" som ska referera till körsbärsblommors skimmer på natten. Finns det på riktigt i det japanska språket eller är det fabricerat? Vad jag vet har vi ju inte riktigt några såna motsvarigheter i svenska om tex vitsippors glöd i en solig glänta på vårens första dag eller grådassig snö under stänkskärmen på en bil i Västerås.
Jag känner att jag kan för lite om Japan och japansk kultur. Men gillar det jag lärt mig i den här tråden.@Blackpercy Igår gick The Last Samurai på TV, i en scen står den främste krigaren och Samuraien, Kejsarens lärare, under ett körsbärsträd och säger något i stil med "en man kan spendera en hel livstid i sökandet på den perfekta körsbärsblomman utan att hitta den, och ändå är det inte förspilld tid". Som återkoppling till att det antagligen finns ord för romantiska beskrivningar i det Japanska språket
Det ses fram emotJag känner att jag kan för lite om Japan och japansk kultur. Men gillar det jag lärt mig i den här tråden.
På måndag blir det comeback med en klocka här också!
Kommer dock att bryta mot vad jag skrev ovan. Den kommer vara både svart och limiterad...Det ses fram emot
hur har det gått @Blackpercy ?
Nyförvärvet, en ssh023. Lättare och smidigare än jag trodde. Och svart är rätt snyggt ändå.
Ja, den syns inte i alla vinklar. Den består av 50 olika facetter (för att uppmärksamma femtioårsjubileet av den första Astron, inte alls krystat ), och de glimmar fint när man rör klockan, inte jätteuppenbart utan rätt coolt faktiskt.Grym tavla. Reliefen tycks försvinna i vissa vinklar? Coolt.
Tyvärr hamnar jag på bästa passform när låset är i yttersta läget, så jag har ingen glädje av funktionen. Om det funnits halvlänkar hade jag kunnat byta en hel mot en halv och skjuta in låset ett snäpp när armen är som smalast...Halvvägs på första dagens tjänstgöring. So far, so good.
Lättare än jag trodde, och riktigt bra i storlek. AR-behandlingen helt galen. Och svart funkar faktiskt trots att jag var misstänksam innan.
På mig sitter den som gjuten i minsta läget, sen finns det möjlighet att köra lite mer relaxed genom att förlänga. Hur bra som helst.Tyvärr hamnar jag på bästa passform när låset är i yttersta läget, så jag har ingen glädje av funktionen. Om det funnits halvlänkar hade jag kunnat byta en hel mot en halv och skjuta in låset ett snäpp när armen är som smalast...
Jag hörde Svante berätta i senaste avsnittet av Urbildningsradion att Seiko tagit fram ett extra klart safirglas på grund av att GPS drar så mycket batteri, då vill man ha så lite filter av ljuset som möjligt. Det förklarar ju att det uppfattas som så sjukt bra AR
Var inne på KM i Globen för att byta batteri på frugans Conquest. Passade på att prova en Astron i titan, den blåa modellen.
Jävlar vilken klocka! Dags att börja spara ihop till en sån, för den var helt otrolig.
Dom hade även den limiterade körsbärsfärgade inne. Riktigt fin den med, spännande färg på tavlan.
Nej, det var en ssh065.-Var det en sån du provade?
Nej, det var en ssh065.
Stulen bild.
Yes, kanonfin. Är den du postade din? Vad är det för ref?-Mycket snygg den med
Yes, kanonfin. Är den du postade din? Vad är det för ref?
Håller med. Sett några priser på dessa light-Astron?Ett antal nya Astron med RC istället för GPS släpps
SBXY 005
SBXY 017
Samtliga modeller verkar vara i titan och i 41,3mm. Personligen förknippar jag Astron med GPS så jag tycker dom borde fått ett eget modellnamn.
dom listar ca 110.000JPY så dom är helt klart överkomligaHåller med. Sett några priser på dessa light-Astron?