• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Va på nymams nyss.. väntetid!! Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Kommer man när det är ett stort
Då finns det inte ett ex att klämma på ens misstänker jag? Jag som tänkte planera in ett besök inom närmsta veckorna :(

Kan inte sluta tänka på den här klockan och då har jag endast sett bilder. Måste testa den!
När jag var på jakt för ett par månader sedan var det även kölista på Krons. Köpte min på Rob men fick vänta ca en månad på länken.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
När jag var på jakt för ett par månader sedan var det även kölista på Krons. Köpte min på Rob men fick vänta ca en månad på länken
Alright. Misstänker att någon form av prutmån är helt körd då iom att det är kö. Kanske får kika runt efter en beggad då sen bara hoppas den sitter bra sen. Går ju alltid att kränga vidare annars.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
IMG_1731.JPG
 

jelle

Omega
Alright. Misstänker att någon form av prutmån är helt körd då iom att det är kö. Kanske får kika runt efter en beggad då sen bara hoppas den sitter bra sen. Går ju alltid att kränga vidare annars.
Var in på krons o där var det kölista så gick till rob och lyckades knipa sista exet på länk! Fick lite bättre pris ändå så är riktigt nöjd.
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Tycker tyvärr att något inte är perfekt med den, den utstickande kronan kanske eller att den kändes mycket mindre än en DJ.

20171101_123950.jpg
 

Såkkett

Omega
Vet inte om någon tagit upp det men jag anser att spännet på länken har ett extremt irriterande konstruktionsfel vilket är en nagel i ögat för mig som annars gillar min skarpt.
Första länken på spännet på klockan6sidan kan inte vikas mycket alls då det tar i spännet och således måste spännet placeras såpass långt ifrån klockan 6 så att andra länken sett från spännet viker runt handleden, detta gör att spännet sticker ut på klockan 12 sidan.
Har man smala handleder så har man dessutom ganska liten justermån för vart spännet kan hamna för att klockan skall sitta perfekt, detta gör att jag får välja mellan.
1. Ha en borttagningsbar länk på klockan 6 sidan och då hamnar klockan alltid mot klockan12sidan för att spännet stoppar på andra sidan.
2. Ingen länk på klockan 6 sidan och då blir det en konstig loop för armbandet kan inte följa handleden eftersom länken inte kan vikas i första leden.

På storebror Rolex oyster går det utmärkt att vika första länken 90 grader samt det finns halvlänkar, samma gäller även min North Flag.

IMG_0746.jpg
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vet inte om någon tagit upp det men jag anser att spännet på länken har ett extremt irriterande konstruktionsfel vilket är en nagel i ögat för mig som annars gillar min skarpt.
Första länken på spännet på klockan6sidan kan inte vikas mycket alls då det tar i spännet och således måste spännet placeras såpass långt ifrån klockan 6 så att andra länken sett från spännet viker runt handleden, detta gör att spännet sticker ut på klockan 12 sidan.
Har man smala handleder så har man dessutom ganska liten justermån för vart spännet kan hamna för att klockan skall sitta perfekt, detta gör att jag får välja mellan.
1. Ha en borttagningsbar länk på klockan 6 sidan och då hamnar klockan alltid mot klockan12sidan för att spännet stoppar på andra sidan.
2. Ingen länk på klockan 6 sidan och då blir det en konstig loop för armbandet kan inte följa handleden eftersom länken inte kan vikas i första leden.

På storebror Rolex oyster går det utmärkt att vika första länken 90 grader samt det finns halvlänkar, samma gäller även min North Flag.

IMG_0746.jpg
Ser att du kör exakt samma setup på länkar som jag gjorde på min. Men den satt precis lite för tajt ibland. Nu provar jag att klämma dit en extra länkbit på 12sidan och köra mikrojusteringen längst in.

Den sitter lite väl sladdrigt nu istället så en fundering jag har är att låta borra ett extra mikrojusteringshål.

Vilken urmakare som helst bör väl kunna borra 2 snygga hål i ett spänne?
 

Såkkett

Omega
Ser att du kör exakt samma setup på länkar som jag gjorde på min. Men den satt precis lite för tajt ibland. Nu provar jag att klämma dit en extra länkbit på 12sidan och köra mikrojusteringen längst in.

Den sitter lite väl sladdrigt nu istället så en fundering jag har är att låta borra ett extra mikrojusteringshål.

Vilken urmakare som helst bör väl kunna borra 2 snygga hål i ett spänne?
Om man kollar på spännet borde det få plats med en microjustering till så det borde vara görbart, dock hjälper inte det mig då längden är ok men klockan 6 sidan är för lång, flyttar jag sista biten till klockan 12 sidan så kommer spännet helt ok men pga av att länken närmast spännet inte kan vinklas mer än på min bild så blir det helt skevt
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är väldigt sugen på att köpa en BB 36 till frugan när hon fyller 40 nästa år. Hon (och jag också för den delen) provade den när vi var i Singapore nyss. Hon tyckte den var fin, och den passar bra så den ligger bra till just nu.
Problemet är ju bara ett, men ett stort jävla problem är det tyvärr: Jag vill ju ha en själv också. Den är ju helt magisk! Tavlan med de tjocka runda indexen tillsammans med de feta visarna (snowflake timvisaren är så jäääävla cool på denna!) är otroligt cool!
Vad ska jag göra? Stackars mig.
 
Topp