Perlon kanske?Funderar på att skaffa något annat band på denna , kom med förslag vet inte riktigt vad jag vill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Perlon kanske?Funderar på att skaffa något annat band på denna , kom med förslag vet inte riktigt vad jag vill.
Det låter som en vettig fördelning och det brukar vara att föredra med kortare kl 6 men det där är väldigt individuellt beroende på handled och vad man har för preferens.Nu har jag äntligen fått min bb58s länk kortad woho! Får lägga upp bilder snart! Men en fråga till er hur är era länkar fördelade? För mig är det 4 st klockan 6 och 6 st klockan 12. Först tänkte jag det var fel men samtidigt tycker jag claspen verkar sitta centrerad under armen (om man räknar "sköld delen" och inte hela claspen) och läste på nån rolex tråd att många haft liknande fördelning av länkarna där. Någon som har samma konfiguration på sin bb58?
Kan också tillägga jag sitter på minsta micro adjusten.
Ah smart tänkt! Låter helt klart vettigt, tack !Det låter som en vettig fördelning och det brukar vara att föredra med kortare kl 6 men det där är väldigt individuellt beroende på handled och vad man har för preferens.
Men utifrån om vi pratar 10 länkbitar i det här fallet så hade ex 5 på vardera sida troligtvis inte blivit lika bra eller fördelningen 3-7. Så du är nog hemma där
Härligt! Grattis!Jag tänkte att jag inte kan dyka upp på Tudor GTGn utan en Tudor.. så jag slog till på denna idag
Du lär säkert inte behöva vänta allt för länge på någon ny BB58 från Tudor. Easy adjustment känns givet. Hoppas bara på någon ny trevlig färg/tavla. En liten detalj som jag älskar med bronsaren är hur tavlan har olika färger, den är ljusare brun i mitten av tavlan och blir mörkare mot kanterna av tavlan. Det önskar jag på flera, då det blir mer liv i tavlan och inte lika sterilt. Tror t.ex. den blåa hade kunnat bli ännu bättre med en sådan tavlaI väntan på att @Limeee ska flippa sin BB58 Bronze den 1 april så går jag i tankarna på kommande Tudor köp.
Jag drömde förövrigt att han flippade den skitbilligt till mig lagom innan OWGM men insåg ganska snabbt att det var en dröm och blev kallsvettig samt besviken
Jag skulle vilja se en med lika tavellayout som BB58 Bronze fast i stål eller titan och gärna med tavelfärgerna svart, blå eller vit.
En dröm för mig vore en med svart tavla och röda visare.
Sen vill man ju ha det där uppdaterade låset också med easy adjustment.
Vore kul att se en mockup på en sån och man lär ju få fortsätta drömma
Svart gummi blir nog t o m ännu bättre till vit tavla. Köpte Everest från Millenary Watches som säljer ut till lite nedsatt pris. Fin kvalitet och bra passform i luggarna på detta, långt bättre än det Crafter Blue jag testade till GMT förra året.Funderar på att skaffa något annat band på denna , kom med förslag vet inte riktigt vad jag vill.
Hoppas verkligen det kommer något med liknande mått och den layoutenDu lär säkert inte behöva vänta allt för länge på någon ny BB58 från Tudor. Easy adjustment känns givet. Hoppas bara på någon ny trevlig färg/tavla. En liten detalj som jag älskar med bronsaren är hur tavlan har olika färger, den är ljusare brun i mitten av tavlan och blir mörkare mot kanterna av tavlan. Det önskar jag på flera, då det blir mer liv i tavlan och inte lika sterilt. Tror t.ex. den blåa hade kunnat bli ännu bättre med en sådan tavla
Och BTW, när fan ska det bli mars?! Vill ju börja bära den nu!!!
Lugn nu! Jag och @Been har delad vårdnad på den efter MarsI väntan på att @Limeee ska flippa sin BB58 Bronze den 1 april så går jag i tankarna på kommande Tudor köp.
Jag drömde förövrigt att han flippade den skitbilligt till mig lagom innan OWGM men insåg ganska snabbt att det var en dröm och blev kallsvettig samt besviken
Tycker att Tudor brukar vara ganska pricksäkra med tavlorna. Både den svarta och den blå har också ganska bra nyanser i tavlan (speciellt den blå).Kul detalj med de olika nyanserna i tavlan.
Ha ha förstod att jag var sen på bollen därLugn nu! Jag och @Been har delad vårdnad på den efter Mars
Tycker att Tudor brukar vara ganska pricksäkra med tavlorna. Både den svarta och den blå har också ganska bra nyanser i tavlan (speciellt den blå).
Personligen hoppas jag att man kommer med något som inte är dykrelaterat. En ny Ranger med easy adjustment hade ju varit riktigt trevligt. Eller något som är mer Explorer II inspirerat med GMT tavla!
Aa självdisciplin var det ja… Har väl gått sådär, använt den lite nu och då ändå, men 2-3 dagar de senaste 2 veckorna tycker jag ändå är godkäntHoppas verkligen det kommer något med liknande mått och den layouten
Kul detalj med de olika nyanserna i tavlan.
Skulle aldrig palla att vänta till mars med att använda den
Det kräver sin disciplin.
Ja ja kommer det inget lovande Tudor släpp inom kort så är det ju inte alltför långt till april
En 3,6,9 tavla skulle helt klart sitta fint.Ha ha förstod att jag var sen på bollen där
Ja easy adjustment och länk tack vilket släpp det nu än blir.
Inga hjärnsläpp bara med något på läder
En BB GMT i smidigare skepnad vore nice.
Men mest hoppas jag på en Tudor med innehållande 3,6,9 format.
Nja det där var verkligen ingen höjdare…Vad tycker ni,nja säger jag blir nog länk igen.
Nope, den där hudglipan mellan stift och klocka känns svår att leva medVad tycker ni,nja säger jag blir nog länk igen.
Ja länk åkte på fortare än kvickt men man måste ju prova.Nope, den där hudglipan mellan stift och klocka känns svår att leva med
Näpp skitfultNja det där var verkligen ingen höjdare…
Ännu sämre än på min Big Block. Där är det bara GameofThrones-höga väggen upp till glasringen, här får man glipa dessutom.Vad tycker ni,nja säger jag blir nog länk igen.
Ja luftigt och fint.Får beställa ett svart gummi det kan funka , någon som har ett Vanguard eller liknande i 22 mm till salu.Ännu sämre än på min Big Block. Där är det bara GameofThrones-höga väggen upp till glasringen, här får man glipa dessutom.
Tänker att ett brunt Tudor-läder hade passat perfa till min bronsare för lite variation under OWGM. Ingen här i tråden som har ett till salu??
Behövs kraftigare band men den stora glipan har ändå alltid stört mig, curved end (gummi) eller genomgående (Nato/MN-strap) är det som liksom gäller.Vad tycker ni,nja säger jag blir nog länk igen.