• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hydronaut idag
4A618ADC-8B93-4310-9E89-A9FC6378BB42.jpeg

Sedan finns det ju folk som denna killen som förutom att han suger upp två och tror att en per år är en investering har handleder som får mina (15.5cm) att verka biffiga…. 🤦🏻:bored:

53C1C027-A57F-41C9-8393-33946D16962C.jpeg

C475D6A2-D4AC-40EC-B482-07F430F6287B.jpeg
Jag kan liksom inte komma ifrån mitt första intryck att denna tavlan framstår som en så platt budgetvariant av original Pelagosen. Borde kanske egentligen vänta tills jag sett den IRL dock.

Jag kan liksom inte komma ifrån mitt första intryck att denna tavlan framstår som en så platt budgetvariant av original Pelagosen. Borde kanske egentligen vänta tills jag sett den IRL dock.
Precis som @Deskdiversthlm säger vänta tills du testat , var heller inget jättefan innan jag testat men blev omvänd när jag testade den.
Men så är det med många klockor , även åt andra hållet när man blir besviken då man testar på riktigt och inte bara kollar på bilder eller andra som har klockan.

Lite färska bilder på Bronsaren!
Svårt att göra den rättvisa på bild då det kupade glaset reflekterar så mycket ljus😁
D67BDAF0-1128-4AC9-91EA-665C995DE5AC.jpeg
B8845729-3350-49F6-BFAD-8C956CA2BC7D.jpeg
5A8861DE-6022-42F6-BFA5-08050DA31A16.jpeg
4BF4592F-E0BE-4D5C-B9D7-46CCB8EA5E53.jpeg
609F37A0-16DF-4E16-892C-36183EA5BDD3.jpeg
Kul att du trivs med den, Hur snabbt märker du av Patinan?
Har en som ligger och väntar hos AD sedan en tid tillbaka , men tänker att jag får plocka ut en brun klocka snarare än brons :D då jag tror patina kommer suttit tänderna i den oavsett beröring eller ej..!

Har en som ligger och väntar hos AD sedan en tid tillbaka , men tänker att jag får plocka ut en brun klocka snarare än brons :D då jag tror patina kommer suttit tänderna i den oavsett beröring eller ej..!
Har inte märkt av några jättestora förändringar under den korta tiden jag använt den. Har haft den liggandes i lådan nu då jag ska köra den under hela mars, blir min OWGM-klocka.

Kan väl säga så här, det märks att Tudor har behandlat bronset, verkar inte patineras allt för snabbt, jämfört med t.ex. Oris bronsklockor som patineras väldigt mycket efter bara en veckas användning.

Sedan kan jag se vissa skillnader på min redan nu, ställen som berörs mycket har fått en något mörkare ton än resterande klockan. T.ex. kronan är mörkare, samt boetten på vissa ställen där jag förmodligen tagit på den som mest.

Har du BB58 Bronze liggandes och väntar på dig eller är det en Black Bay Bronze i 43mm? För som jag förstår det måste man väl hämta ut BB58 Bronze inom ett fåtal dagar från att man får samtalet från Tudor Boutiqen. Men jag kanske har missuppfatat det? Oavsett så är Tudors bronsklockor riktigt fräna och jag tycker bara de blir snyggare när de patineras och får en lite mattare finish🙂

Har en BB58 som väntar, den är betald och klar. Hade lite tur, fick vänta ca 3mån. Inte ens sambon fick hämta ut den åt mig då jag inte kunde resa pga av Covid för en tid sedan. Så dom är definitivt skarpa gällande principer. På Harrods kunde jag åtminstone hämta ut till både mig och sambon samtidigt när det begav sig.
Jasså?! Vad kul, grattis! Tror du kommer bli riktigt nöjd med den, och kul att det blir en till BB58 Bronsare här i tråden framöver🙏
Men hur klarar du av att vänta, jag hade åkt dit så fort jag bara kunnat om jag fått ett sådant samtal😁
I jakten på denna ringde jag själv runt till de europeiska boutiqes men gav upp då de påstod att det var 4-5 års väntetid😱 Så då lessnade jag och köpte på C24 (dock över list då såklart…).

Min bronsare låg orörd i sin låda i lite drygt 4 år innan den blev min. Antar att både personal i butik rörde klockan samt mina föräldrar. Ingen patina alls.
Har självklart tagit foton hur den såg ut när jag fick den för att kunna jämföra efter en tid

Sedan kan jag se vissa skillnader på min redan nu, ställen som berörs mycket har fått en något mörkare ton än resterande klockan. T.ex. kronan är mörkare, samt boetten på vissa ställen där jag förmodligen tagit på den som mest.
Min bronsare låg orörd i sin låda i lite drygt 4 år innan den blev min. Antar att både personal i butik rörde klockan samt mina föräldrar. Ingen patina alls.
Har självklart tagit foton hur den såg ut när jag fick den för att kunna jämföra efter en tid
En skillnad som jag upplever mellan brons och silver versionen är att silver är inget jag skulle förvänta mig någon större patina över tid. Speciellt med tanke på hur mkt de pushade för det själva. Men med brons är man mer medveten om att den kommer att ge en patina som kommer vara unik för varje utgåva.

Hej! Äger en BB58 blue som jag är sugen på att hitta en snygg jubileelänk att köpa till. Hittat någon variant från Uncle Seiko men tänkte kolla om någon vet något ställe inom EU? Tack på förhand!

Hej! Äger en BB58 blue som jag är sugen på att hitta en snygg jubileelänk att köpa till. Hittat någon variant från Uncle Seiko men tänkte kolla om någon vet något ställe inom EU? Tack på förhand!

Ser schysst ut.
6 microjusteringar borde möjliggöra en bra passform.
Kanske är en sån där länk man ska prova framöver vid köp av 58an tredje gången gillt.

Fick precis brev från Harrods att min allokerade Tudor Harrods Edition finns och väntar på mig. Nu är jag dock i valet och kvalet. Först och främst älskar jag färgen på den och gillar hela stilen med den vintage inspirade looken.

Däremot så har jag rätt smala handleder och funderar om det kommer uppfattas för chunky för mig att bära. Utöver det så måste jag resa till London nästan direkt. Bah, jag vet inte riktigt vad jag skall göra.

Fick precis brev från Harrods att min allokerade Tudor Harrods Edition finns och väntar på mig. Nu är jag dock i valet och kvalet. Först och främst älskar jag färgen på den och gillar hela stilen med den vintage inspirade looken.

Däremot så har jag rätt smala handleder och funderar om det kommer uppfattas för chunky för mig att bära. Utöver det så måste jag resa till London nästan direkt. Bah, jag vet inte riktigt vad jag skall göra.
Vad gäller storlek så rekommenderar jag dig att testa vanliga 41an för att bilda dig en uppfattning. Den bärs helt klart rätt stort iom den blockiga designen.

Helt värdelös storlek på den.

Spännande! Min erfarenhet är att den ser bra ut på de flesta, beror som vanligt på smaken förstås. Däremot gjorde tjockleken att den inte var så bekväm att ha på sig långa stunder, iaf med länken. Så det beror kanske hur du ska använda den osv...

Har du inte möjlighet att titta in hos AD här hemma och testa storleken, alternativt någon gråhandlare eller vänligt sinnad KS:are?

Vissa är väldigt emot denna storlek och andra positiva, så du bli nog inte klokare på svaren här 🙂

Jag själv hade GMT i många år och var nöjd, samtidigt som jag gärna sett att den var lägre byggd, då det gjort den mycket bättre...

Tillbaka
Topp