Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kan liksom inte komma ifrån mitt första intryck att denna tavlan framstår som en så platt budgetvariant av original Pelagosen. Borde kanske egentligen vänta tills jag sett den IRL dock.Sedan finns det ju folk som denna killen som förutom att han suger upp två och tror att en per år är en investering har handleder som får mina (15.5cm) att verka biffiga….
![]()
![]()
Kan förstå intrycket. Men vänta till du testar. Givetvis ska erkännas att jag gillar Pelagos tavlan.Jag kan liksom inte komma ifrån mitt första intryck att denna tavlan framstår som en så platt budgetvariant av original Pelagosen. Borde kanske egentligen vänta tills jag sett den IRL dock.
Precis som @Deskdiversthlm säger vänta tills du testat , var heller inget jättefan innan jag testat men blev omvänd när jag testade den.Jag kan liksom inte komma ifrån mitt första intryck att denna tavlan framstår som en så platt budgetvariant av original Pelagosen. Borde kanske egentligen vänta tills jag sett den IRL dock.
Aaa ok det har jag missat.Det där är ju bara promotion och de använder den för Pelagos sen ett par månader tillbaka så någon ny specifik modell verkar inte komma?
Kul att du trivs med den, Hur snabbt märker du av Patinan?Lite färska bilder på Bronsaren!
Svårt att göra den rättvisa på bild då det kupade glaset reflekterar så mycket ljus
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har inte märkt av några jättestora förändringar under den korta tiden jag använt den. Har haft den liggandes i lådan nu då jag ska köra den under hela mars, blir min OWGM-klocka.Kul att du trivs med den, Hur snabbt märker du av Patinan?
Har en som ligger och väntar hos AD sedan en tid tillbaka , men tänker att jag får plocka ut en brun klocka snarare än bronsdå jag tror patina kommer suttit tänderna i den oavsett beröring eller ej..!
Jasså?! Vad kul, grattis! Tror du kommer bli riktigt nöjd med den, och kul att det blir en till BB58 Bronsare här i tråden framöverHar en BB58 som väntar, den är betald och klar. Hade lite tur, fick vänta ca 3mån. Inte ens sambon fick hämta ut den åt mig då jag inte kunde resa pga av Covid för en tid sedan. Så dom är definitivt skarpa gällande principer. På Harrods kunde jag åtminstone hämta ut till både mig och sambon samtidigt när det begav sig.
Min bronsare låg orörd i sin låda i lite drygt 4 år innan den blev min. Antar att både personal i butik rörde klockan samt mina föräldrar. Ingen patina alls.Kul att du trivs med den, Hur snabbt märker du av Patinan?
Har en som ligger och väntar hos AD sedan en tid tillbaka , men tänker att jag får plocka ut en brun klocka snarare än bronsdå jag tror patina kommer suttit tänderna i den oavsett beröring eller ej..!
Sedan kan jag se vissa skillnader på min redan nu, ställen som berörs mycket har fått en något mörkare ton än resterande klockan. T.ex. kronan är mörkare, samt boetten på vissa ställen där jag förmodligen tagit på den som mest.
En skillnad som jag upplever mellan brons och silver versionen är att silver är inget jag skulle förvänta mig någon större patina över tid. Speciellt med tanke på hur mkt de pushade för det själva. Men med brons är man mer medveten om att den kommer att ge en patina som kommer vara unik för varje utgåva.Min bronsare låg orörd i sin låda i lite drygt 4 år innan den blev min. Antar att både personal i butik rörde klockan samt mina föräldrar. Ingen patina alls.
Har självklart tagit foton hur den såg ut när jag fick den för att kunna jämföra efter en tid
Hej! Äger en BB58 blue som jag är sugen på att hitta en snygg jubileelänk att köpa till. Hittat någon variant från Uncle Seiko men tänkte kolla om någon vet något ställe inom EU? Tack på förhand!
forstnerbands.com
Ser schysst ut.![]()
Forstner Model J for Tudor Black Bay Series
The Story We are such a fan of the Tudor Black Bay range of watches. They are well-made, have a timeless design, and offer a relative value compared to offerings from their big brother. However, we've long wanted to see additional bracelet options to pair them with -- in particular, classics...forstnerbands.com
Har en sådan på väg hem…verkar dock ha fastnat hos tullen för tillfället enligt spårningen…Ser schysst ut.
6 microjusteringar borde möjliggöra en bra passform.
Kanske är en sån där länk man ska prova framöver vid köp av 58an tredje gången gillt.
Spännande. Vore intressant med lite wristshots sen för att se hur det blev.Har en sådan på väg hem…verkar dock ha fastnat hos tullen för tillfället enligt spårningen…
Självfallet!Spännande. Vore intressant med lite wristshots sen för att se hur det blev.
fick hem min halvlänk från Uncle Seiko i veckan, den löste allt. nu är klockan fulländadSer schysst ut.
6 microjusteringar borde möjliggöra en bra passform.
Kanske är en sån där länk man ska prova framöver vid köp av 58an tredje gången gillt.
Haha, hur är detta ens fysiskt möjligt? Ser ut som ett väggur på ett lillfinger…Sedan finns det ju folk som denna killen som förutom att han suger upp två och tror att en per år är en investering har handleder som får mina (15.5cm) att verka biffiga….
![]()
![]()
Vad gäller storlek så rekommenderar jag dig att testa vanliga 41an för att bilda dig en uppfattning. Den bärs helt klart rätt stort iom den blockiga designen.Fick precis brev från Harrods att min allokerade Tudor Harrods Edition finns och väntar på mig. Nu är jag dock i valet och kvalet. Först och främst älskar jag färgen på den och gillar hela stilen med den vintage inspirade looken.
Däremot så har jag rätt smala handleder och funderar om det kommer uppfattas för chunky för mig att bära. Utöver det så måste jag resa till London nästan direkt. Bah, jag vet inte riktigt vad jag skall göra.
Helt värdelös storlek på den.Fick precis brev från Harrods att min allokerade Tudor Harrods Edition finns och väntar på mig. Nu är jag dock i valet och kvalet. Först och främst älskar jag färgen på den och gillar hela stilen med den vintage inspirade looken.
Däremot så har jag rätt smala handleder och funderar om det kommer uppfattas för chunky för mig att bära. Utöver det så måste jag resa till London nästan direkt. Bah, jag vet inte riktigt vad jag skall göra.
Spännande! Min erfarenhet är att den ser bra ut på de flesta, beror som vanligt på smaken förstås. Däremot gjorde tjockleken att den inte var så bekväm att ha på sig långa stunder, iaf med länken. Så det beror kanske hur du ska använda den osv...Fick precis brev från Harrods att min allokerade Tudor Harrods Edition finns och väntar på mig. Nu är jag dock i valet och kvalet. Först och främst älskar jag färgen på den och gillar hela stilen med den vintage inspirade looken.
Har du inte möjlighet att titta in hos AD här hemma och testa storleken, alternativt någon gråhandlare eller vänligt sinnad KS:are?Fick precis brev från Harrods att min allokerade Tudor Harrods Edition finns och väntar på mig. Nu är jag dock i valet och kvalet. Först och främst älskar jag färgen på den och gillar hela stilen med den vintage inspirade looken.