• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Funderar på att skaffa något annat band på denna , kom med förslag vet inte riktigt🤔🤔🤔 vad jag vill.
BE271D27-8F9F-443A-BC7F-C8ED045ED6C5.jpeg

Jag såg en bild på denna med att svart Vanguard/Rubber B gummi som jag tyckte var riktigt snyggt!
Annars det svarta lädret till BB41 kanske?

Är det 20mm eller 22mm till denna? Riktigt fin är den!
 

ChalleJKPG

Breitling
En otroligt fin klocka som är snygg på svart Nato. Blir som en helt annan klocka. Jag personligen passar inte med Bund men det ser snyggt ut på bild med just den modellen. Gissar att även racingläder är snyggt på den.
 
Nu har jag äntligen fått min bb58s länk kortad woho! Får lägga upp bilder snart! Men en fråga till er hur är era länkar fördelade? För mig är det 4 st klockan 6 och 6 st klockan 12. Först tänkte jag det var fel men samtidigt tycker jag claspen verkar sitta centrerad under armen (om man räknar "sköld delen" och inte hela claspen) och läste på nån rolex tråd att många haft liknande fördelning av länkarna där. Någon som har samma konfiguration på sin bb58?

Kan också tillägga jag sitter på minsta micro adjusten.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Nu har jag äntligen fått min bb58s länk kortad woho! Får lägga upp bilder snart! Men en fråga till er hur är era länkar fördelade? För mig är det 4 st klockan 6 och 6 st klockan 12. Först tänkte jag det var fel men samtidigt tycker jag claspen verkar sitta centrerad under armen (om man räknar "sköld delen" och inte hela claspen) och läste på nån rolex tråd att många haft liknande fördelning av länkarna där. Någon som har samma konfiguration på sin bb58?

Kan också tillägga jag sitter på minsta micro adjusten.
Det låter som en vettig fördelning och det brukar vara att föredra med kortare kl 6 men det där är väldigt individuellt beroende på handled och vad man har för preferens.
Men utifrån om vi pratar 10 länkbitar i det här fallet så hade ex 5 på vardera sida troligtvis inte blivit lika bra eller fördelningen 3-7. Så du är nog hemma där :)
 
Det låter som en vettig fördelning och det brukar vara att föredra med kortare kl 6 men det där är väldigt individuellt beroende på handled och vad man har för preferens.
Men utifrån om vi pratar 10 länkbitar i det här fallet så hade ex 5 på vardera sida troligtvis inte blivit lika bra eller fördelningen 3-7. Så du är nog hemma där :)
Ah smart tänkt! Låter helt klart vettigt, tack :D !
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
I väntan på att @Limeee ska flippa sin BB58 Bronze den 1 april så går jag i tankarna på kommande Tudor köp.
Jag drömde förövrigt att han flippade den skitbilligt till mig lagom innan OWGM men insåg ganska snabbt att det var en dröm och blev kallsvettig samt besviken :oops:

Jag skulle vilja se en kommande Tudor med lika tavellayout som BB58 Bronze fast i stål eller titan och gärna med tavelfärgerna svart, blå eller vit.
En dröm för mig vore en med svart tavla och röda visare.
Sen vill man ju ha det där uppdaterade låset också med easy adjustment.
Vore kul att se en mockup på en sån och man lär ju få fortsätta drömma :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
I väntan på att @Limeee ska flippa sin BB58 Bronze den 1 april så går jag i tankarna på kommande Tudor köp.
Jag drömde förövrigt att han flippade den skitbilligt till mig lagom innan OWGM men insåg ganska snabbt att det var en dröm och blev kallsvettig samt besviken :oops:

Jag skulle vilja se en med lika tavellayout som BB58 Bronze fast i stål eller titan och gärna med tavelfärgerna svart, blå eller vit.
En dröm för mig vore en med svart tavla och röda visare.
Sen vill man ju ha det där uppdaterade låset också med easy adjustment.
Vore kul att se en mockup på en sån och man lär ju få fortsätta drömma :)
Du lär säkert inte behöva vänta allt för länge på någon ny BB58 från Tudor. Easy adjustment känns givet. Hoppas bara på någon ny trevlig färg/tavla. En liten detalj som jag älskar med bronsaren är hur tavlan har olika färger, den är ljusare brun i mitten av tavlan och blir mörkare mot kanterna av tavlan. Det önskar jag på flera, då det blir mer liv i tavlan och inte lika sterilt. Tror t.ex. den blåa hade kunnat bli ännu bättre med en sådan tavla😃

Och BTW, när fan ska det bli mars?! Vill ju börja bära den nu!!!
2083E434-5A42-4DAF-B459-1786D84529F5.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Funderar på att skaffa något annat band på denna , kom med förslag vet inte riktigt🤔🤔🤔 vad jag vill.
Svart gummi blir nog t o m ännu bättre till vit tavla. Köpte Everest från Millenary Watches som säljer ut till lite nedsatt pris. Fin kvalitet och bra passform i luggarna på detta, långt bättre än det Crafter Blue jag testade till GMT förra året.
1645197476516.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Du lär säkert inte behöva vänta allt för länge på någon ny BB58 från Tudor. Easy adjustment känns givet. Hoppas bara på någon ny trevlig färg/tavla. En liten detalj som jag älskar med bronsaren är hur tavlan har olika färger, den är ljusare brun i mitten av tavlan och blir mörkare mot kanterna av tavlan. Det önskar jag på flera, då det blir mer liv i tavlan och inte lika sterilt. Tror t.ex. den blåa hade kunnat bli ännu bättre med en sådan tavla😃

Och BTW, när fan ska det bli mars?! Vill ju börja bära den nu!!!
2083E434-5A42-4DAF-B459-1786D84529F5.jpeg
Hoppas verkligen det kommer något med liknande mått och den layouten 👌
Kul detalj med de olika nyanserna i tavlan.
Skulle aldrig palla att vänta till mars med att använda den :nailbiting:
Det kräver sin disciplin.

Ja ja kommer det inget lovande Tudor släpp inom kort så är det ju inte alltför långt till april ;)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
I väntan på att @Limeee ska flippa sin BB58 Bronze den 1 april så går jag i tankarna på kommande Tudor köp.
Jag drömde förövrigt att han flippade den skitbilligt till mig lagom innan OWGM men insåg ganska snabbt att det var en dröm och blev kallsvettig samt besviken
Lugn nu! Jag och @Been har delad vårdnad på den efter Mars 😂
Kul detalj med de olika nyanserna i tavlan.
Tycker att Tudor brukar vara ganska pricksäkra med tavlorna. Både den svarta och den blå har också ganska bra nyanser i tavlan (speciellt den blå).
Personligen hoppas jag att man kommer med något som inte är dykrelaterat. En ny Ranger med easy adjustment hade ju varit riktigt trevligt. Eller något som är mer Explorer II inspirerat med GMT tavla! :D
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Lugn nu! Jag och @Been har delad vårdnad på den efter Mars 😂

Tycker att Tudor brukar vara ganska pricksäkra med tavlorna. Både den svarta och den blå har också ganska bra nyanser i tavlan (speciellt den blå).
Personligen hoppas jag att man kommer med något som inte är dykrelaterat. En ny Ranger med easy adjustment hade ju varit riktigt trevligt. Eller något som är mer Explorer II inspirerat med GMT tavla! :D
Ha ha förstod att jag var sen på bollen där 😄

Ja easy adjustment och länk tack vilket släpp det nu än blir.
Inga hjärnsläpp bara med något på läder ;)
En BB GMT i smidigare skepnad vore nice.
Men mest hoppas jag på en Tudor med innehållande 3,6,9 format.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas jag får se någon Hydronaut på Tudor GTG, är riktigt sugen på en sådan! Tycker länken ser riktigt trevlig😍
Hoppas verkligen det kommer något med liknande mått och den layouten 👌
Kul detalj med de olika nyanserna i tavlan.
Skulle aldrig palla att vänta till mars med att använda den :nailbiting:
Det kräver sin disciplin.

Ja ja kommer det inget lovande Tudor släpp inom kort så är det ju inte alltför långt till april ;)
Aa självdisciplin var det ja… Har väl gått sådär, använt den lite nu och då ändå, men 2-3 dagar de senaste 2 veckorna tycker jag ändå är godkänt😁
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ha ha förstod att jag var sen på bollen där 😄

Ja easy adjustment och länk tack vilket släpp det nu än blir.
Inga hjärnsläpp bara med något på läder ;)
En BB GMT i smidigare skepnad vore nice.
Men mest hoppas jag på en Tudor med innehållande 3,6,9 format.
En 3,6,9 tavla skulle helt klart sitta fint.
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt hur sugen jag är på en tull dykare nu. Känns som att kvoten är full (famous last words...... :cool: ).
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tänker att ett brunt Tudor-läder hade passat perfa till min bronsare för lite variation under OWGM. Ingen här i tråden som har ett till salu??🤨
 
Topp