• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Av alla teasers de senste åren kan detta nog vara den jag har mest förväntingar på.
Härligt att se något annat än dykare.
114C2127-754F-4E1C-9696-60995AADC432.jpeg
 
Jag ringde Bergströms i GBG idag och frågade hur det går med Pelagos FXD som jag skrev upp mig på i december. De sa att de hade fått in EN (display-ex) och att de inte visste när de skulle få fler.

Det är ju helt sjukt! Vad sysslar Tudor med? De kommer ju hinna släppa en med svart tavla innan jag får tag på en.
 
Jag ringde Bergströms i GBG idag och frågade hur det går med Pelagos FXD som jag skrev upp mig på i december. De sa att de hade fått in EN (display-ex) och att de inte visste när de skulle få fler.

Det är ju helt sjukt! Vad sysslar Tudor med? De kommer ju hinna släppa en med svart tavla innan jag får tag på en.
Hehe, instämmer. Min enda tröst är att ingen verkar få ut den just nu. De enda jag vet har sålt är Krons ett ex och Nymans ett ex (i Sverige) möjligt det är fler.
Just detta är väl smolket i bägaren inför W&W nästa vecka. Att oavsett vad de släpper så kommer det med sannolikhet inte finnas något tillgänligt.
 
Hehe, instämmer. Min enda tröst är att ingen verkar få ut den just nu. De enda jag vet har sålt är Krons ett ex och Nymans ett ex (i Sverige) möjligt det är fler.
Just detta är väl smolket i bägaren inför W&W nästa vecka. Att oavsett vad de släpper så kommer det med sannolikhet inte finnas något tillgänligt.
Finns nog några fler, tyckte jag såg nån tidigare t tråden som handlat en i Jönköping tex.
Men det brukar väl vara så vid Tudors lanseringar? Släpps några få ex i samband med lanseringen för att fylla insta och skapa hajp. Under tiden producerar Tudor klockor för fullt och lägger på lager, sex månader senare finns dom helt plötsligt överallt. 😂
 
Senast ändrad:
Hej på er!

Hur bör man tänka med tidshållningen på en BB58 inköpt 2020? Vad är rimligt att förvänta sig? Gjorde nyss en mätning på min vilket resulterade i -2.9 spd. Har läst om flertalet BB-ägare som ligger typ 0.5-1. Hur ser det ut för er?
 
Hej på er!

Hur bör man tänka med tidshållningen på en BB58 inköpt 2020? Vad är rimligt att förvänta sig? Gjorde nyss en mätning på min vilket resulterade i -2.9 spd. Har läst om flertalet BB-ägare som ligger typ 0.5-1. Hur ser det ut för er?
-2, +4 spd är väl det som sägs?! Men som du säger verkar de flesta gå bättre än så. Min brukar snitta +0,7spd
 
Sjukt nöjd med denna, använts rejält sen december. Taggad inför nästa veckas release minst sagt, vore så kul med något helt nytt utanför Black Bay serien!


17F2C1CA-8B01-43A9-AAC2-C571F30D37BC.jpeg
Ja vi får väl se vad som dyker upp , kan ju hända att det blir något som gör att jag kliver av från FXD spåret, men vi får se😍
 
Galet dålig matchning men det hade varit grymt med en länk i silver😍
Någon som vet om det finns länkar i silver till klockor? Typ mesh eller liknande? Google was not my friend..

20220327_123915.jpg
 
Det är riktigt bra, klockan var väldigt guldfärgad ny men den får en riktigt snygg mörkare och jämn färg ganska fort. Snygg tavla med 3,6,9 och ett av marknadens bästa spänne på en klocka i mitt tycke 😃
Den mörknar fort alltså?
surfat runt lite och frågan är ju hur fort det går, eller om det kan undvikas?
har ingen erfarenhet av brons.
klockar är superläcker.

bild from the internet
70299CDE-2DA0-47EE-AD26-F03D9766C3B6.jpeg
 
Tillbaka
Topp