Det har ju hänt några ggrHur många gånger har man inte tänkt att man ska köpa sig en GADA-klocka och sedan minska samlingen. Likt förbannat så ökar och ökar samlingen hela tiden![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har ju hänt några ggrHur många gånger har man inte tänkt att man ska köpa sig en GADA-klocka och sedan minska samlingen. Likt förbannat så ökar och ökar samlingen hela tiden![]()
Ursäkta novis man
Men vad betyder GADA![]()
Dykaren eller klassiska BB41? Skulle rekommendera dig att kontakta @Nymans Ur 1851 Västerås De bör förhoppnigsvis kunna hjälpa dig.Hej!
Jag försöker desperat att få fatt i en Black bay 41 mm svart på länk. Svaret från AD är samma överallt, minst 6-12 mån väntetid. Är detta samma löjliga spel som Rolex håller på med eller har Tudor bara svårt att leverera klockor? Är det likadant utrikes? Någon som vet, hade varit uppskattat![]()
Hej!Dykaren eller klassiska BB41? Skulle rekommendera dig att kontakta @Nymans Ur 1851 Västerås De bör förhoppnigsvis kunna hjälpa dig.
Tack för detGo anywhere do anything.
Tack för detBehöver kanske ett lexikon på förkortningar
![]()
Nix. Jag tycker du ska testa och sen kan jag ta över länken när du tröttnatNågon som testat US eller Forstner på GMTn (eller 41mm)? Undrar om den möjligtvis bärs bättre på Jubilee jmf med orginallänken.
![]()
Haha, innebär dock att jag måste köpa en GMT också. Tar du över även denna?Nix. Jag tycker du ska testa och sen kan jag ta över länken när du tröttnat![]()
Ah. Tänkte att det var BB58…Haha, innebär dock att jag måste köpa en GMT också. Tar du över även denna?![]()
![]()
Toppen , tackHär har du
Förkortningar, fraser och deras (riktiga) betydelse. V2
Här kommer en uppdaterad version. Den gamla tråden hittar du här. Fyll gärna på i tråden så gör jag en ny version om något år eller två. AD - Auktoriserad Dilare av klockor, jfr gråhandlare. Badguy – Köp inte en klocka av denna person. Bagagerem – Klockarmband av tyg, se NATO. BB - Bubble...klocksnack.se
Dock saknas GADA![]()
Problemet är ju att de inte vet i förväg när de får in dem. Det kan går mycket fortare eller ta längre tid.Tudor Black Bay Chrono - Vit
Krons Stockholm - 12 mån
Nymans Stockholm - 12 - 24 månader
Nymans Västerås- 12 månader
Bergströms Uppsala - Ingen ETA
Populär modell![]()
Det enda som funkar är att köpa något jävligt dyrt, som när jag köpte BP MilSpec. Problemet är att man ganska snabbt tycker klockan är löjligt dyr och därför säljer den.Hur många gånger har man inte tänkt att man ska köpa sig en GADA-klocka och sedan minska samlingen. Likt förbannat så ökar och ökar samlingen hela tiden![]()
Ja men exakt! Med dyra klockor blir det ännu värre, för då säljs de snabbt då man inser hur mycket pengar det är och hur mycket man kan få för de pengarnaDet enda som funkar är att köpa något jävligt dyrt, som när jag köpte BP MilSpec. Problemet är att man ganska snabbt tycker klockan är löjligt dyr och därför säljer den.
Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
Den info jag fick från Bergströms Ur Göteborg när de trodde jag ville ställa mig i kö för BB Pro istället för BB Chrono som jag verkligen är ute efter var att de hade stängt kön p.ga högt intresse.Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
Har beställt men finns ingen prognos på när de börjar levereras .Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
Jag skulle ha frågat idag men glömde det. Dock frågade jag om bristen på BB Chrono, fick svaret att det är pga att Breitling inte leverar urverk till Tudor.Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
Sitter och funderar på om jag ska orka byta klocka efter en dryg vecka. Nah.
Jag har märkt att är när klockintresset går från att man byter klocka flera gånger om dagen till att man nöjer sig med en i veckor som de verkliga favoriterna kommer fram!
![]()
Du kan nog ana svaret - Högt intresse, kommer med största sannolikhet vara väldigt svår att få tag på initialt.Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
Om det där serveras varje onsdag så är jag villig att byta jobbOnsdagar är fikadag på jobbet. Det gäller väl överallt va?
![]()