Tudortorsdag 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att den bärs större än 41Hur tycker du att Royal 41 bärs upp, känns den större eller mindre än 41? Är ute efter en Royal men har inte riktigt betsämt mig än om det blir en 41 eller 38.
Exempelvis tycker jag att BB41 känns större än 41.
Snygg klocka och grym kepsTudortorsdag
![]()
Snyggt! Ta en varm dusch och låt det torka på armen så lär det forma sig fint!Nu har paketet från US landat i brevlådan. Börjar med att testa kardborrebandetFörsta intrycket är att det är väldigt välgjort. Dock lite i tjockaste laget samt att det är lite stelt. Förhoppningsvis kommer det bli mjukare med tiden. Längdmässigt var det perfekt för mina 16,5 cm handled.
![]()
![]()
![]()
Snygg klocka och grym keps![]()
Bra idéSnyggt! Ta en varm dusch och låt det torka på armen så lär det forma sig fint!
Hur smidigt (eller osmidigt) är det att flytta låset från originallänken till jubileet?Bra idé
Nu åkte dock jubilee påBetyget är väldigt bra. Ändlänkar hade bättre toleranser än original
Har dock ett ”problem” och det är att länken går inte att minska till mindre än c.a 16cm med originalspänne så kan vara bra att veta för alla med smala handleder. Ett annat problem som detta medför är att man inte kan korta tillräckligt på kl6 sidan vilket gör att spännet hamnar lite fel (enl. min smak). Bygeln på spännet trycker ut länken i sidled vilket inte är supersnyggt.
![]()
![]()
Sorry, kom just på att vi skulle sambeställaHur smidigt (eller osmidigt) är det att flytta låset från originallänken till jubileet?
Varit sugen på en us-jubilee själv men är osäker på hur man gör![]()

Ingen fara, jag hade glömt det självSorry, kom just på att vi skulle sambeställa
Det var jättesmidigt. Måste ha ngt smalt att peta med bara. Låsbygeln sitter med ett vanligt fjädrande stift![]()
Man gör på samma sätt som när man justerar längden i låset. Dock var Bergeons ”pinne” lite för tjock. Hade annat verktyg som gjorde susen. Annars tror jag att det skulle fungera bra med ex. en synål.Ingen fara, jag hade glömt det själv
Får testa lite hemma innan jag beställer bara.
Inga AD i Stockholm som fått varken demo-ex eller första leverans ännu så vitt jag vet. Fick en gissning på 2-3 veckor för första leverans av AD igår, men det var som sagt bara en gissning. Vi lär ju märka här i tråden när någon får hands on med en! @seikodiverr har ju fått klämma på ett press-exemplar iaf.Hej,
Nån som klämt på nya pelagosen hos AD ännu? Hur sitter/känns den i förhållande till 58:an?![]()
Var på Fredmansur på Strandvägen i Stockholm. Han visste inte heller. Han hade bara 2 Tudor Black Bay 41mm i affären. Det verkar annars som att AD lider av lågkonjukturen.Inga AD i Stockholm som fått varken demo-ex eller första leverans ännu så vitt jag vet. Fick en gissning på 2-3 veckor för första leverans av AD igår, men det var som sagt bara en gissning. Vi lär ju märka här i tråden när någon får hands on med en! @seikodiverr har ju fått klämma på ett press-exemplar iaf.
Fredmans Ur är väl inte AD för Tudor…?Var på Fredmansur på Strandvägen i Stockholm. Han visste inte heller. Han hade bara 2 Tudor Black Bay 41mm i affären. Det verkar annars som att AD lider av lågkonjukturen.
Reagerade också på det, men de har begagnade ibland:Fredmans Ur är väl inte AD för Tudor…?
Alright, tack för infon! Stod säkert här i tråden men missade det. Känns som en spännande release och Tudors pjäser ser, i min erfarenhet, ännu bättre ut IRL. Hoppas man kan få kika på den framöver, men lär väl vara utsåld med lista som allt annat…Inga AD i Stockholm som fått varken demo-ex eller första leverans ännu så vitt jag vet. Fick en gissning på 2-3 veckor för första leverans av AD igår, men det var som sagt bara en gissning. Vi lär ju märka här i tråden när någon får hands on med en! @seikodiverr har ju fått klämma på ett press-exemplar iaf.
Var bara förbi, tror det är Nymans, Krons och Rob Engströms i Stockholm.Fredmans Ur är väl inte AD för Tudor…?
Gör dem icke till en ADReagerade också på det, men de har begagnade ibland:
![]()
PRE-OWNED Tudor Black Bay Black & Bracelet M79230R-0012
Buy online PRE-OWNED Tudor Black Bay Black & Bracelet M79230R-0012www.fredmansur.se
KorrektVar bara förbi, tror det är Nymans, Krons och Rob Engströms i Stockholm.
Fantastisk!Får ju ändå lägga in en Pelagos idag även om allt snack är om 39:an men denna är grym.![]()
Jädrar vad fin den är. Har ägt en men sålde och jag ångrar mig!Inleder lördagen med Tudor. Känns bra att vara tillbaka i Tudor-träsket måste jag säga! Ikväll byter jag dock till speedy inför uppskjutningen av Artemis 1Går säkert åt pipan och avbryts igen..
![]()