Bästa moderna Tudorn med den kombon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bästa moderna Tudorn med den kombon?
Den är snygg. Nästan perfekt, men jag saknar de polerade sidorna så de matchar boetten.
+1 på denTjockleken. Söndertjatat ämne men jag tycker inte tjockleken är ett problem alls!
Känns som den eviga diskussionen.För er som fortfarande funderar över tjockleken på BB Pro. Här jämfört med en BB58. Jag själv verkar vara rätt ensam i tråden om att tycka att den faktiskt är för tjock och topptung.
Jag är av helt annan uppfattning upplevde den nämligen som väldigt obalanserad då den är så topptung med en länk som inte kompenserar det.Känns som den eviga diskussionen.
På bild så upplever jag den som tjock men det stör inte när den väl är på handleden.
Tycker snarare att den känns välbalanserad och sitter bekvämt.
Men kan rekommendera alla som funderar kring det att prova den först irl och sen fälla avgörandet om den är för tjock eller ej.
Ja uppenbarligen har vi olika uppfattningJag är av helt annan uppfattning upplevde den nämligen som väldigt obalanserad då den är så topptung med en länk som inte kompenserar det.
Men ja, självklart bör den först ses irl och provas så man kan bilda sig en egen uppfattning..
Svarar utan att veta tvärsäkert mest för att få igång diskussionen. Min uppfattning är att kopior på Tudor inte är särskilt vanligt, men det finns säkert. Dock inte i samma utsträckning som säg Tag Heuer eller annat vilket det finns lite trådar om: Fake Tag-trådJag måste fråga igen då jag skrev på en Torsdag och dagen efter eventet, så frågan försvann bort i vimlet
Hur vanligt är det med fake Tudors på marknaden idag? Tänkte om man köper på andrahandsmarknaden. Vad finns det för sign and tells på fakeklockorna för att inte stå där med skägget i brevlådan för en som inte har stenkoll och nyligen fått upp intresset för klockor.
Man är ju livrädd att köpa beg när man har så dålig koll, men det känns ju lite bättre i plånkan.
Då tänkte jag mer om man handlar tex på Blocket osv. Här känns det som det inte finns mycket sådant vad jag förstått då de flesta har stenkoll.
Håller med förgående skribent; det finns garanterat kopior på Tudor på marknaden, men definitivt inte i samma volym som de mest eftertraktade modellerna från exempelvis Rolex, AP, Omega, Cartier, Breitling etc.Jag måste fråga igen då jag skrev på en Torsdag och dagen efter eventet, så frågan försvann bort i vimlet
Hur vanligt är det med fake Tudors på marknaden idag? Tänkte om man köper på andrahandsmarknaden. Vad finns det för sign and tells på fakeklockorna för att inte stå där med skägget i brevlådan för en som inte har stenkoll och nyligen fått upp intresset för klockor.
Man är ju livrädd att köpa beg när man har så dålig koll, men det känns ju lite bättre i plånkan.
Då tänkte jag mer om man handlar tex på Blocket osv. Här känns det som det inte finns mycket sådant vad jag förstått då de flesta har stenkoll.
Stämmer in med föregående.Håller med förgående skribent; det finns garanterat kopior på Tudor på marknaden, men definitivt inte i samma volym som de mest eftertraktade modellerna från exempelvis Rolex, AP, Omega, Cartier, Breitling etc.
Även samma svar här; mycket handlar om att köpa säljaren och om klockans historik är i sin ordning. Ett annat tips är att försöka få klämma på en specifik klocka/modell så mycket som möjligt (bland vänner, bekanta, exhibition only-klockor) för att försöka bilda sig en uppfattning om hur det känns att hålla i en nästa gång du testar en inför ett skarpt köpläge. Annars får man helt enkelt göra sin teoretiska läxa, det vill säga; google sig fram om detta. Finns en uppsjö av videos och artiklar om det, hittade till exempel denna djupgående artikel efter en snabb googling:
Official Guide: How To Spot Fake TUDOR Watches (2025) - Legit Check
You can identify a fake Tudor watch by checking the dial's inscriptions. Fake watches always have thicker, misplaced prints.legitcheck.app
Lycka till!
Glömde även nämna; denna guide här på KS är otroligt bra inför ditt första klockköp. Har nog hjälpt en och annan medlem här på forumet!Jag måste fråga igen då jag skrev på en Torsdag och dagen efter eventet, så frågan försvann bort i vimlet
Är en svart BB58 som jag är sugen på!Stämmer in med föregående.
@Tibbling Om det är vintage du jagar finns det en del fake att akta sig för. DM:a mig isf så hjälper jag gärna till
Men köp det här på k&s då så bör du vara safe. Råder ju knappast brist på de hellerÄr en svart BB58 som jag är sugen på!
Tänkte att den artikeln kunde vara lärorik men det vetti sjutton med tanke på värdelösa bilder.Håller med förgående skribent; det finns garanterat kopior på Tudor på marknaden, men definitivt inte i samma volym som de mest eftertraktade modellerna från exempelvis Rolex, AP, Omega, Cartier, Breitling etc.
Även samma svar här; mycket handlar om att köpa säljaren och om klockans historik är i sin ordning. Ett annat tips är att försöka få klämma på en specifik klocka/modell så mycket som möjligt (bland vänner, bekanta, exhibition only-klockor) för att försöka bilda sig en uppfattning om hur det känns att hålla i en nästa gång du testar en inför ett skarpt köpläge. Annars får man helt enkelt göra sin teoretiska läxa, det vill säga; google sig fram om detta. Finns en uppsjö av videos och artiklar om det, hittade till exempel denna djupgående artikel efter en snabb googling:
Official Guide: How To Spot Fake TUDOR Watches (2025) - Legit Check
You can identify a fake Tudor watch by checking the dial's inscriptions. Fake watches always have thicker, misplaced prints.legitcheck.app
Lycka till!
Testade en BB Pro idag hos Nymans, störde mig faktiskt inte alls på tjockleken. Däremot har jag en GMT idag så är väl "van".För er som fortfarande funderar över tjockleken på BB Pro. Här jämfört med en BB58. Jag själv verkar vara rätt ensam i tråden om att tycka att den faktiskt är för tjock och topptung.
Jag har även en Explorer 2, så det blir väl min närmsta jämförelse. Förstår inte riktigt hur de inte fick till en tunnare slutprodukt, när en Explorer 2 endast mäter 0,3mm mer än en BB58.Testade en BB Pro idag hos Nymans, störde mig faktiskt inte alls på tjockleken. Däremot har jag en GMT idag så är väl "van".
Jag har även en Explorer 2, så det blir väl min närmsta jämförelse. Förstår inte riktigt hur de inte fick till en tunnare slutprodukt, när en Explorer 2 endast mäter 0,3mm mer än en BB58.