Likt @Been nämner kan ju en via forumet vara ett alternativ i väntan på….. att det dessutom skulle komma en uppdaterad är ju en killgissning så risken är ju antingen att:Tjenare töser och pågar,
Idag har jag tagit första steget mot att bli en Tudor ägare. Jag har nämligen varit inne på Bergströms i Malmö och lagt en beställning på en BB36, svart tavla och länk. Dessvärre är det ju självklart lite leveranstid på denna...
Säljaren nämnde då att en eventuell uppdatering av modellen kan göras innan det att jag hinner få klockan, likt den som är gjord på BB S&G modellerna. Bland annat nytt urverk Manufacture Calibre MT5400 och uppdaterat clasp.
Är detta något ni känner till? och isåfall när kan detta komma på tal? Säljaren visste inget med säkerhet utan detta var rena spekulationer.
Rent spontant kanske man borde vänta?
1. Den aldrig kommer
2. Du köper din för att den inte uppdateras under WaW men att de smyglanserar en uppdatering i augusti
Gällande kö-bildningen så är så är det ju svårt med Tudor/Rolex. BB36 fanns det nog av de gånger jag köpt mina och nu är det väntetid, Chrono omöjligt pga Breitling har problem med komponenter….
BB58 svart och blå verkar gå i vågor. Har som mest fått vänta fyra månader på min andra OG under pandemin. Den blå var nog tre månader……. OK nu ljuger jag mest har jag fått vänta på en FXD över 12mån som aldrig kommer
(jag är inte bitter…..).Hörde att P39 har lång kö men många verkar tacka nej då de inte gillar titan.
Sedan kör ju Tudor allt från samma fabrik (vettefasiken när den nya fabriken verkligen kommer att öppna) vilket gör att de kör en modell åt gången.