• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Förmodligen de två klockor jag haft med bäst lume

954B0115-ADDF-420D-89B8-4E6BFC234EB9.jpeg

Hur tålig är Pelagos 39? Är ruskigt sugen på att slå till på en, men läst lite olika åsikter gällande hur stryktålig den är. Vad säger ni som äger en? Är den ömtåligare än tex BB58 i och med att det är titan?

Hur tålig är Pelagos 39? Är ruskigt sugen på att slå till på en, men läst lite olika åsikter gällande hur stryktålig den är. Vad säger ni som äger en? Är den ömtåligare än tex BB58 i och med att det är titan?
Jag har en till salu! Kan inte svara för hur tålig den är, men kolla lite på youtube om Pelagos 42 så får du nog lite info. Har svårt att se att den skulle vara speciellt ömtålig.

Vet inte riktigt vad du tänkt göra med den men titan är ju mer tåligt än stål. Däremot syns repor mer på titan. Men jag skulle inte vara orolig. Har ägt flera BB58 och äger en P39. Båda modeller klarar det medta imho.

Kommer inte göra något utöver det vanliga. Men vill gärna ha den i ett gott skick i många år framöver!

Jag tror att du kan vara helt lugn som tidigare medlemmar skrivit. Jag har haft en blå Pelagos 42, en fantastisk klocka på många sätt.
Jag kan inte påstå att det var en repmagnet men visst syns repor även på en klocka i titan. Klockan är ju i sig väldigt rå och den får ju bara mer karaktär om du frågar mig.

Kör säger jag.

/B

IMG_20230206_135330.jpg

Tudor måste klämma till med något extraordinärt för att övertyga mig om att detta inte är den bästa moderna Tudorn. Jag ska erkänna att jag kanske svänger om jag får testa Pelagos39 men tveksamt, denna har ju fördelen att vara grymt prisvärd utan fancy-schmancy hittepå-inKenissihouse urverk.

IMG_20230206_135330.jpg

Tudor måste klämma till med något extraordinärt för att övertyga mig om att detta inte är den bästa moderna Tudorn. Jag ska erkänna att jag kanske svänger om jag får testa Pelagos39 men tveksamt, denna har ju fördelen att vara grymt prisvärd utan fancy-schmancy hittepå-inKenissihouse urverk.
Beror nog på vad man är ute efter. Som tidigare ägare till ett par BB36 och ägare till en P39 upplever jag den senare som optimal. Med sin t-fit blir den riktigt bra. Om det kommer en blå BB36 med SG specen kan det vara intressant.
I mitt fall har jag ju Explorern som en keeper. Men rent objektivt så skulle jag nog föredra P39 över dagens BB36 (även om ’36 är en riktigt prisvärd klocka).

IMG_20230206_135330.jpg

Precis som @Deskdiversthlm säger beror det nog på vad man är ute efter. Har haft 36:an som är en kanonklocka , har ju en hel del andra Tudor också och alla är olika så att säga att 36:an är bäst kan jag inte hålla med om den är bra inget att säga om det Men måste nog hålla 39:an och Chronon plus FXD lite högre.
Men smaken är som baken, och som jag brukar säga det är ju jag som skall gilla klockorna och ingen annan.

Tillbaka
Topp