• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är helt normalt. Problemet uppstår när man ska ta in den till Sverige och behöver betala tull och moms (som turist)
Förutsätter att man lyfter momsen i UK som troligtvis är 20% och sen ska du lägga på 25% när du landar i Sverige:
43 700 kr - 20% = 34 960 kr
34 960 kr + 25% = 43 700 kr (sen ska det säkerligen vara någon härlig admin avgift också)
Det lär jag behöva när jag flyttar tillbaks igen, men den dagen den sorgen... om jag inte stannar 🤣
Varan ska vara oanvänd när den lämnar landet där varan är köpt + gissar på att du inte är skriven i Sverige
 
Förutsätter att man lyfter momsen i UK som troligtvis är 20% och sen ska du lägga på 25% när du landar i Sverige:
43 700 kr - 20% = 34 960 kr
34 960 kr + 25% = 43 700 kr (sen ska det säkerligen vara någon härlig admin avgift också)

Varan ska vara oanvänd när den lämnar landet där varan är köpt + gissar på att du inte är skriven i Sverige
Av någon anledning går det inte att lyfta momsen när man köper på plats i england. Vid online beställning går det dock.
 
Nytt in! Man kan väl aldrig ha för många Tudors? Eller vad säger du @Been ? 😉
4BED9A25-1842-4F58-ABF8-D0F8D6BBCAF5.png
 
Senast ändrad:
Min Pelagos 39 har börjat bete sig lite underligt när jag manuellt drar upp klockan från en tom power reserve (klockan har stannat).
Tidigare när jag manuellt har dragit upp den från scratch så har sekundvisaren börjat ticka efter några varvs uppdragning. Men nu när jag gör det så händer ingenting hur mycket jag än drar upp den. När jag sedan skakar till den så hoppar den igång och håller då 70h PR som specat.

Någon som har bra koll på om det är något som ens är ett problem? Och bör jag i så fall skicka in den på ett garantiärende?

Tacksam för svar.
Finns säkert de som har bättre koll än mig, men jag skulle säga att det är fullt normalt. Reflekterade inte över det på min P39, men tror den kan gjort det nu när jag tänker efter, kan oxå vara så att man skapar falskt minne.🤔
 
All tidigare snack om FXD har gjort att man blivit rejält sugen på en. Finns det någon bra inspirationssida med olika bandalternativ? Ni som har en får gärna bomba med lite bilder :)
 
Nu ska jag svära lite i kyrkan.
Jag har sålt en bb smiley nyligen och rockar nu en bb58 med Ranger-länk i stället och slås av att kvalitetskänslan inte riktigt är densamma. Vridringen känns inte lika exakt i sina lägen, länk har vassa kanter och specifikt Ranger-länken upplevs riktigt rasslig och ger nästan lite Seikovibbar.
I ärlighetens namn får jag inte riktigt till passformen eftersom T-fit är för kort och länk samt lås är så fattigt bearbetat att det skaver och är riktigt oskönt.
Smiley var en gedigen pjäs och länken var nästan i klass med Rolex. Har Tudor tappat kvalitet i uppskalningen eller är jag ensamt om den här känslan?
 
Nu ska jag svära lite i kyrkan.
Jag har sålt en bb smiley nyligen och rockar nu en bb58 med Ranger-länk i stället och slås av att kvalitetskänslan inte riktigt är densamma. Vridringen känns inte lika exakt i sina lägen, länk har vassa kanter och specifikt Ranger-länken upplevs riktigt rasslig och ger nästan lite Seikovibbar.
I ärlighetens namn får jag inte riktigt till passformen eftersom T-fit är för kort och länk samt lås är så fattigt bearbetat att det skaver och är riktigt oskönt.
Smiley var en gedigen pjäs och länken var nästan i klass med Rolex. Har Tudor tappat kvalitet i uppskalningen eller är jag ensamt om den här känslan?
Kan bara hålla med.
Jag några nyare och några från runt 2015-2018.
Dom nyare har nästa alla fått åka in på garantiärenden medan dom från 2015-2018 har en bättre kvalitet.
 
Ni som sitter på 22 mm mellan luggarna och vill ha curved-ends gummi.
Passa på, för billigare blir det inte!
IMG_7281.jpeg
 
Kan bara hålla med.
Jag några nyare och några från runt 2015-2018.
Dom nyare har nästa alla fått åka in på garantiärenden medan dom från 2015-2018 har en bättre kvalitet.
Obra, så ska det inte vara!
Jag har även reflekterat över är att den gamla boxen var väldigt gedigen medan den nya är mer simpel samt att man förr även fick med ett nato på köpet vilket nu är bortskalat trotts att priset ökat 30%. Mins jag inte helt galet hade man även en gedigen plast-tag när det begav sig, nu får man nöja sig med en papplapp. Jag är sjukt besviken, främst komforten men även presentationen och helhetsintrycket. Inga fler Tudor för mig det är ett som är säkert!

3 av 10 vridningar i betyg.
 
Senast ändrad:
Obra, så ska det inte vara!
Jag har även reflekterat över är att den gamla boxen var väldigt gedigen medan den nya är mer simpel samt att man förr även fick med ett nato på köpet vilket nu är bortskalat trotts att priset ökat 30%. Mins jag inte helt galet hade man även en gedigen plast-tag när det begav sig, nu får man nöja sig med en papplapp. Jag är sjukt besviken, främst komforten men även presentationen och helhetsintrycket. Inga fler Tudor för mig det är ett som är säkert!

3 av 10 vridningar i betyg.
Kan instämma. Men…. tror att Tudor snarare har segmenterat den i olika premium/prisklasser. Där te x P39, Pelagos OG och FXD kommer med mer accessoarer.
Min tag för både BB58 och P39 var i plast. Precis samma som jag fick med min BB36 tidigare.

Från ett producent perspektiv finns det ingen logik att inte skapa mervärde i de högre prissegmenten. Med ex extra band etc.
Sedan är ju Ranger i instegssegmentet. Samt att länken aldrig varit ämnad för någon annan modell än Rangern. För egen del så antar jag att jag haft tur, har ägt ett flertal Tudor som jag aldrig behövt skicka in på garantiärende.
 
Senast ändrad:
Nu ska jag svära lite i kyrkan.
Jag har sålt en bb smiley nyligen och rockar nu en bb58 med Ranger-länk i stället och slås av att kvalitetskänslan inte riktigt är densamma. Vridringen känns inte lika exakt i sina lägen, länk har vassa kanter och specifikt Ranger-länken upplevs riktigt rasslig och ger nästan lite Seikovibbar.
I ärlighetens namn får jag inte riktigt till passformen eftersom T-fit är för kort och länk samt lås är så fattigt bearbetat att det skaver och är riktigt oskönt.
Smiley var en gedigen pjäs och länken var nästan i klass med Rolex. Har Tudor tappat kvalitet i uppskalningen eller är jag ensamt om den här känslan?
Jag håller med om att een är vass, men inte så att det är obekvämt på handleden.
Även pelagos 39 har samma typ av vassa kanter har jag märkt.
Och ja, t-fit är sådär om man hamnar i ytterkanterna av justeringen. Behövs en halvlänk tycker jag.
Rassligheten är dock inget jag kånner igen miig i.
 
Tillbaka
Topp