Menar du såhär
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ju också haft och har ett gäng Tudor och aldrig haft några problem med någon av dom .Kan instämma. Men…. tror att Tudor snarare har segmenterat den i olika premium/prisklasser. Där te x P39, Pelagos OG och FXD kommer med mer accessoarer.
Min tag för både BB58 och P39 var i plast. Precis samma som jag fick med min BB36 tidigare.
Från ett producent perspektiv finns det ingen logik att inte skapa mervärde i de högre prissegmenten. Med ex extra band etc.
Sedan är ju Ranger i instegssegmentet. Samt att länken aldrig varit ämnad för någon annan modell än Rangern. För egen del så antar jag att jag haft tur, har ägt ett flertal Tudor som jag aldrig behövt skicka in på garantiärende.
Ranger länken jag har är långt ifrån vad du beskriver - Skulle snarare säga att det är en av de bättre länkarna de har gjort. Noll rasslig. Då har jag ganska brett med referenser att jämföra med från Tudor från 2012 till idag.Nu ska jag svära lite i kyrkan.
Jag har sålt en bb smiley nyligen och rockar nu en bb58 med Ranger-länk i stället och slås av att kvalitetskänslan inte riktigt är densamma. Vridringen känns inte lika exakt i sina lägen, länk har vassa kanter och specifikt Ranger-länken upplevs riktigt rasslig och ger nästan lite Seikovibbar.
I ärlighetens namn får jag inte riktigt till passformen eftersom T-fit är för kort och länk samt lås är så fattigt bearbetat att det skaver och är riktigt oskönt.
Smiley var en gedigen pjäs och länken var nästan i klass med Rolex. Har Tudor tappat kvalitet i uppskalningen eller är jag ensamt om den här känslan?
Själv har jag haft fyra Tudor och har en idag, har inte behövt skicka någon på service. Tycker det sitter riktigt bra och har gedigen kvalité, i mitt tycke är de det bästa alternativen i den prisklass de ligger i. Vill man ha premium får man betala premiumpriser.Obra, så ska det inte vara!
Jag har även reflekterat över är att den gamla boxen var väldigt gedigen medan den nya är mer simpel samt att man förr även fick med ett nato på köpet vilket nu är bortskalat trotts att priset ökat 30%. Mins jag inte helt galet hade man även en gedigen plast-tag när det begav sig, nu får man nöja sig med en papplapp. Jag är sjukt besviken, främst komforten men även presentationen och helhetsintrycket. Inga fler Tudor för mig det är ett som är säkert!
3 av 10 vridningar i betyg.
Grattis, sitter som en smäckDet hände en sak…
Tack Verkligen, det är som om bandet var sytt efter min handled.Grattis, sitter som en smäck
Grattis vännen , ny eller begagnad?Det hände en sak…
Såg nu att den var ny.Grattis vännen , ny eller begagnad?
Ett riktigt stort grattis vännenDet hände en sak…
Grymt fina färger vilka fotonNoen bilder fra i ettermiddag. Fabelaktig sommerklokke som lyser opp også når det er regn.
Kanske något barnbarnen får uppleva……med lite tur…..När indexen gulnar kommer denna aldrig lämna handleden!
Skumt, min länk kanske är ett måndags-ex då. Låset tightar inte och både claspen och fallbygeln ligger och skramlar samt att länken är väldigt rörlig ”flex” vilket också orsakar skrammel. Vet inte om du haft någon av de gamla oysterlänkarna från smiley men i mitt tycke är det helt annan nivå. Vad som är prisvärt är ju subjektivt men rent kvalitetsmässigt tycker iaf jag att den har försämrats. En länk som är oskön och skramlig kan aldrig var bättre än motsvarande som är skön och inte skramlig, om man inte gillar ”junk” då förstås..Själv har jag haft fyra Tudor och har en idag, har inte behövt skicka någon på service. Tycker det sitter riktigt bra och har gedigen kvalité, i mitt tycke är de det bästa alternativen i den prisklass de ligger i. Vill man ha premium får man betala premiumpriser.
Att man får en papplapp istället för en plast-tag kunde jag inte bry mig mindre om. Men kanske har med miljöaspekt att göra att plasten är borta???
För att citera Zlatan "10 av 10"
Är det inte den nya keramiska lysmassan på den där och är det så att den gulnar på samma sätt som ”vanlig” lysmassa?När indexen gulnar kommer denna aldrig lämna handleden!
Inga moderna lysmassor ska väl gulna om det blir som tillverkarna utlovar?Är det inte den nya keramiska lysmassan på den där och är det så att den gulnar på samma sätt som ”vanlig” lysmassa?
Inget jag ens funderat på innan
Grattis!!Det hände en sak…
Fantastiskt fina bilder!Noen bilder fra i ettermiddag. Fabelaktig sommerklokke som lyser opp også når det er regn.
Ingen aning. Jag hoppas att den gulnar över tid för den skulle bli sååååå snyggÄr det inte den nya keramiska lysmassan på den där och är det så att den gulnar på samma sätt som ”vanlig” lysmassa?
Inget jag ens funderat på innan
Snyggt!Det hände en sak…