Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
36k nice?Att inte folk nappat pÄ detta förvÄnar mig. BÀsta kombon.
Avslutad - Rolex Explorer 114270 & Tudor BB58
SÀljer hÀrmed en mycket fin och vÀlbevarad Rolex Explorer 114270 D serie med box, cert och certhÄllare. Boetten Àr vÀldigt skarp, jÀmn och fin. Det finns lite hairlines pÄ lÀnken och de polerade delarna, men absolut inget djupt och man fÄr anstÀnga sig bra för att se det. Fler bilder finns frÄn...klocksnack.se
Den kommer iof med Ranger lÀnk.36k nice?
Med RangerlÀnken Àr det schysst i och med att den tyvÀrr Àr ohyggligt dyr att köpa separat36k nice?
IngÄr bÄda lÀnkarna?Med RangerlÀnken Àr det schysst i och med att den tyvÀrr Àr ohyggligt dyr att köpa separat
Aj, bra frÄga! Utgick frÄn det men framgÄr ju inte, helt klart.IngÄr bÄda lÀnkarna?
SÀljaren skriver fullset men man vill inte bara anta.Aj, bra frÄga! Utgick frÄn det men framgÄr ju inte, helt klart.
Jag gissar pÄ nejAj, bra frÄga! Utgick frÄn det men framgÄr ju inte, helt klart.
En kvalificerad gissning dessutom.Jag gissar pÄ nej
Avslutad - PB! Tudor Black Bay 58 originallÀnk
SÀljer en originallÀnk till Tudor BB58. Den Àr anvÀnd och bÀr spÄr dÀrefter med mest ytliga repor. Dock inga djupa repor eller hack. Nypris Àr enligt uppgift 11 150kr. Jag begÀr 3500 kr OBRO inkl. frakt.klocksnack.se
Kan tycka att det kÀnns lite ledsamt om det skulle vara sÄ.Vaknade upp med en mild förkylning idag. RÀknar med att vara pÄ benen inom vÀldigt kort men frÄn morgonen har det enbart varit rast-vila! Blir en del funderande nÀr man enbart befunnit sig i horisontallÀge denna dag och dÄ började jag fundera pÄ det hÀr med service av min 58:a.
Ăr det bekrĂ€ftat eller ett rykte att Tudor byter hela urverket vid service? Om det nu stĂ€mmer att urverket byts i sin helhet ser jag ingen fördel öht att serva klockan innan den ârasarâ alt gĂ„r som en pĂ„se skit! Trycktest inför badsĂ€song Ă€r en sak. Men att serva pĂ„ t.ex 5-Ă„rs basis för att underhĂ„lla klockan Ă€r ju dĂ„ som att kasta pengar i sjön?!
TÀnker jag galet hÀr i min feberfrossa eller har jag en poÀng?![]()
Helt rÀtt tÀnkt om de nu byter urverket annars inte men det Àr vÀl 10 Är nu eller har jag tÀnkt fel.Vaknade upp med en mild förkylning idag. RÀknar med att vara pÄ benen inom vÀldigt kort men frÄn morgonen har det enbart varit rast-vila! Blir en del funderande nÀr man enbart befunnit sig i horisontallÀge denna dag och dÄ började jag fundera pÄ det hÀr med service av min 58:a.
Ăr det bekrĂ€ftat eller ett rykte att Tudor byter hela urverket vid service? Om det nu stĂ€mmer att urverket byts i sin helhet ser jag ingen fördel öht att serva klockan innan den ârasarâ alt gĂ„r som en pĂ„se skit! Trycktest inför badsĂ€song Ă€r en sak. Men att serva pĂ„ t.ex 5-Ă„rs basis för att underhĂ„lla klockan Ă€r ju dĂ„ som att kasta pengar i sjön?!
TÀnker jag galet hÀr i min feberfrossa eller har jag en poÀng?![]()
Jag sĂ€ger inte emot. Men vad vi tycker Ă€r helt irrelevant till frĂ„gestĂ€llningen. Klart det hade varit âkulâ med att urverket lever vidare under hela vĂ„r livstid men det verkar ju inte som att Tudor kör pĂ„ det spĂ„ret?? Eller, Ă€r det bekrĂ€ftat att urverket byts i sin helhet eller Ă€r det ett obekrĂ€ftat rykte?Kan tycka att det kĂ€nns lite ledsamt om det skulle vara sĂ„.
Jag gillar tanken pÄ att ha en klocka som man servar och underhÄller utan att byta ut hela hjÀrtat.
![]()
Var har du lĂ€st detta?Jag sĂ€ger inte emot. Men vad vi tycker Ă€r helt irrelevant till frĂ„gestĂ€llningen. Klart det hade varit âkulâ med att urverket lever vidare under hela vĂ„r livstid men det verkar ju inte som att Tudor kör pĂ„ det spĂ„ret?? Eller, Ă€r det bekrĂ€ftat att urverket byts i sin helhet eller Ă€r det ett obekrĂ€ftat rykte?
Men byts det dÄ? Jag Àr inte 100% pÄ att det bekrÀftats eller Àr ett rykte. Vet heller inte om det rek. serviceintervallet Àr 10 Är pÄ Tudor eller enbart rolex?Helt rÀtt tÀnkt om de nu byter urverket annars inte men det Àr vÀl 10 Är nu eller har jag tÀnkt fel.
Lite överallt. Bl.a. i den hÀr trÄden ett antal ggr tror jag?!Var har du lÀst detta?
Rekommenderad serviceintervall bÄde pÄ Tudor och Rolex Àr numera 10 Är.Men byts det dÄ? Jag Àr inte 100% pÄ att det bekrÀftats eller Àr ett rykte. Vet heller inte om det rek. serviceintervallet Àr 10 Är pÄ Tudor eller enbart rolex?
Vad Àr det för lÀnk?OWG-livet leker!![]()
Hört samma sak gÀllande service intervall bÄde frÄn AD och pÄ olika klockforum.Rekommenderad serviceintervall bÄde pÄ Tudor och Rolex Àr numera 10 Är.
Fick det bekrÀftat av Nymans i VÀsterÄs.
Jag fick tidigare bekrĂ€ftat frĂ„n serviceverkstaden att âin-houseâ Tudor ingĂ„r i ett âverkbytarprogramâ.Hört samma sak gĂ€llande service intervall bĂ„de frĂ„n AD och pĂ„ olika klockforum.
GÀllande utbyte pÄ deras verk vid service har jag för mig att det gÀllde de tidiga BB58 och BB36. FrÄgade runt hÀr och WuS. Men mycket handlade ju om killgissningar![]()
Bonklip som följer med till Sericas 4512, adderade till vintagekÀnslan.Vad Àr det för lÀnk?
Og fra urmaker pĂ„ TRF..."Technically, yes the movements are being serviced. But you're getting a refurbished one, RSC's simply swap the movements out and they're on exchange with Geneva, where the movements get serviced"Jag fick tidigare bekrĂ€ftat frĂ„n serviceverkstaden att âin-houseâ Tudor ingĂ„r i ett âverkbytarprogramâ.
Citat frÄn augusti -22.
âVerkutbytessystemet gĂ€ller bara de nyare tudorklockorna med inhouse verk.
Vi byter inte ut ett vĂ€l fungerande ETA.â