• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glad TT
IMG_3298.jpeg
 
Ja du, inte en aning. Jag har inte behandlat den med antireflex. Köpt på bergströms tänker att de inte gör några sånna behandlingar på nya klockor?

Jag har försökt skrapa med fingret men de går inte bort. Finns de några risker med tandkräm?
Ev antireflexbehandling av glaset på en klocka är från fabrik. Finns väl ingen Tudor öht som har behandling av glasets utsida? Min BB GMT har det definitivt inte. Jag har känslan av att den har behandling på insidan men det saknar ju helt betydelse här. Så m a o... vill hävda att det är helt riskfritt för dig att prova polera glaset med lättare polermedel typ tandkräm eller polywatch för att utröna om det verkligen är repor i safiren eller något som kan fås bort.
 
Ev antireflexbehandling av glaset på en klocka är från fabrik. Finns väl ingen Tudor öht som har behandling av glasets utsida? Min BB GMT har det definitivt inte. Jag har känslan av att den har behandling på insidan men det saknar ju helt betydelse här. Så m a o... vill hävda att det är helt riskfritt för dig att prova polera glaset med lättare polermedel typ tandkräm eller polywatch för att utröna om det verkligen är repor i safiren eller något som kan fås bort.
Tack för ditt svar.

Är det bara gnugga lite tandkräm med en microfiberduk eller liknande då?
 
Min torsdag blev mindre kul, lämnade in FXD på garantiärende då jag här om kvällen upptäckte att D i swiss made saknade lite färg. Tre månader kunde jag räkna med. Det var den sommarklockan det 🌞⚓
1000028676.jpg
Trist. Å vad fasen är det med klockbranschen och väntetider egentligen? Tre månader låter ju helt absurt, tycker men läser om orimliga väntetider hos väldigt många tillverkare. Vilka andra branscher håller på så egentligen, är inte så att man lämnar in bilen för en service och får tillbaka den i september liksom 🤷‍♂️
 
Tillbaka
Topp