Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu när ni ändå pratar om lumepluppen på Tudors. Är det någon som har lume i den? Min blå 58a är väldigt trött, känns billigt och slarvigt, eller så är der en vintage-flört med död lume.
Men jag är nöjd ändå.
Ev antireflexbehandling av glaset på en klocka är från fabrik. Finns väl ingen Tudor öht som har behandling av glasets utsida? Min BB GMT har det definitivt inte. Jag har känslan av att den har behandling på insidan men det saknar ju helt betydelse här. Så m a o... vill hävda att det är helt riskfritt för dig att prova polera glaset med lättare polermedel typ tandkräm eller polywatch för att utröna om det verkligen är repor i safiren eller något som kan fås bort.Ja du, inte en aning. Jag har inte behandlat den med antireflex. Köpt på bergströms tänker att de inte gör några sånna behandlingar på nya klockor?
Jag har försökt skrapa med fingret men de går inte bort. Finns de några risker med tandkräm?
Tack för ditt svar.Ev antireflexbehandling av glaset på en klocka är från fabrik. Finns väl ingen Tudor öht som har behandling av glasets utsida? Min BB GMT har det definitivt inte. Jag har känslan av att den har behandling på insidan men det saknar ju helt betydelse här. Så m a o... vill hävda att det är helt riskfritt för dig att prova polera glaset med lättare polermedel typ tandkräm eller polywatch för att utröna om det verkligen är repor i safiren eller något som kan fås bort.
Ja, typ. Skydda vridringen med tejp bara, den mår mindre bra av polering.Tack för ditt svar.
Är det bara gnugga lite tandkräm med en microfiberduk eller liknande då?
Gav de 5 minuter, så kan konstatera att det är en repor. Att polera bort en repa med tandkräm känns ganska lönlöst.Ja, typ. Skydda vridringen med tejp bara, den mår mindre bra av polering.
Jag förstår fortfarande inte hur safirglas kan repa??Gav de 5 minuter, så kan konstatera att det är en repor. Att polera bort en repa med tandkräm känns ganska lönlöst.
Premium ju. Försök sälja den för 10 gånger priset på Chrono24.Min torsdag blev mindre kul, lämnade in FXD på garantiärende då jag här om kvällen upptäckte att D i swiss made saknade lite färg. Tre månader kunde jag räkna med. Det var den sommarklockan det
Jag förstår fortfarande inte hur safirglas kan repa??
Ser , går den och känna med nageln?Inte jag heller men du kan se en repa vid 7 och en mellan 5-6.
ja man känner att de hoppar till när man drar nageln över den.Ser , går den och känna med nageln?
Skumt ändå.ja man känner att de hoppar till när man drar nageln över den.
Allt kan repas, så länge det är ett hårdare material som används. Oklart vad som är hårdast i världen dock.Jag förstår fortfarande inte hur safirglas kan repa??
Nä läste nåt för längesedan att bara diamant och rubin kunde repa safir. Kanske var en myt?!?Allt kan repas, så länge det är ett hårdare material som används. Oklart vad som är hårdast i världen dock.
Varför skulle det inte kunna repas menar du?
Definitivt en myt.Nä läste nåt för längesedan att bara diamant och rubin kunde repa safir. Kanske var en myt?!?
Trist. Å vad fasen är det med klockbranschen och väntetider egentligen? Tre månader låter ju helt absurt, tycker men läser om orimliga väntetider hos väldigt många tillverkare. Vilka andra branscher håller på så egentligen, är inte så att man lämnar in bilen för en service och får tillbaka den i september liksomMin torsdag blev mindre kul, lämnade in FXD på garantiärende då jag här om kvällen upptäckte att D i swiss made saknade lite färg. Tre månader kunde jag räkna med. Det var den sommarklockan det