• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-RI-

Patek
2-Faktor
Trist. Å vad fasen är det med klockbranschen och väntetider egentligen? Tre månader låter ju helt absurt, tycker men läser om orimliga väntetider hos väldigt många tillverkare. Vilka andra branscher håller på så egentligen, är inte så att man lämnar in bilen för en service och får tillbaka den i september liksom 🤷‍♂️
Tre månader känns småsegt, håller tummarna för att det går snabbare än så. Det är lite vad det är, om inte annat en bra anledning att köpa fler klockor 😄
 

Sano93

Breitling
TT med Rangern 🍺
1000030740.jpg
 

The_riddler

Omega
2-Faktor

Bilagor

  • IMG_1373.jpeg
    IMG_1373.jpeg
    270.7 KB · Visningar: 4

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Är sugen på en brons BB58, men just materialet brons känns mer som det är för mikromärken och klockor under 5-7000 kronor. Vad anser ni andra? Är bronsaren att föredra framför stål och silvervarianten?
 

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Är sugen på en brons BB58, men just materialet brons känns mer som det är för mikromärken och klockor under 5-7000 kronor. Vad anser ni andra? Är bronsaren att föredra framför stål och silvervarianten?
Ska man endast ha en så hade jag nog haft den i stål! Men jag har faktiskt alla 3 för att jag älskar modellen såpass mycket 😄 Något som är trevligt med bronsaren är ju att du får t-fit i låset också 😁
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Är sugen på en brons BB58, men just materialet brons känns mer som det är för mikromärken och klockor under 5-7000 kronor. Vad anser ni andra? Är bronsaren att föredra framför stål och silvervarianten?
Inte någon konfrontatorisk fråga, enkom av nyfikenhet: varför skulle det enbart vara för mikromärken?

Om du vill ha en Black Bay 58 i brons så anser åtminstone jag att en Tudor är det bästa alternativet.
 

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Inte någon konfrontatorisk fråga, enkom av nyfikenhet: varför skulle det enbart vara för mikromärken?

Om du vill ha en Black Bay 58 i brons så anser åtminstone jag att en Tudor är det bästa alternativet.
Vill man ha en bb58 i brons så har man väl inte så mycket till val ;)

Är väl endast Tudor och Oris som erbjuder även länk i brons mig veterligen.
Haft orisen också och den är ju cool den med men där är ju också en annan aspekt med de färgglada tavlorna så Bb58 känns mer ”seriös” om ni förstår vad jag menar.
Helt olika nyans av brons på dom också för övrigt 😁 IMG_3952.jpeg
 
Topp