• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Ska man endast ha en så hade jag nog haft den i stål! Men jag har faktiskt alla 3 för att jag älskar modellen såpass mycket 😄 Något som är trevligt med bronsaren är ju att du får t-fit i låset också 😁
Jag har haft den blåa i stål. Köpte och sålde den för 2-3 år sedan. Köpte den främst pga all hype, mina förväntningar var skyhöga och klockan levde inte upp till förväntningarna. Men det var absolut ingen dålig klocka alls! Vilken av dom tre är favoriten då?


Inte någon konfrontatorisk fråga, enkom av nyfikenhet: varför skulle det enbart vara för mikromärken?

Om du vill ha en Black Bay 58 i brons så anser åtminstone jag att en Tudor är det bästa alternativet.
Jag vet faktiskt inte varför jag förknippar brons med mikromärken, tror det beror på att utöver Oris är andra märken väldigt snåla med bronsklockor, vilket får mig smått osäker på klockor för 20+ tkr i brons.

Nope köp silver helt överlägsen brons i mina ögon men smaken är ju olika.
In och provade det enda som hjälper 😍
Synd att bronsaren inte går att testa i Sverige. Men du som är länkkille, hur upplever du silvern utan länk?
 

Been

Patek
2-Faktor
Jag har haft den blåa i stål. Köpte och sålde den för 2-3 år sedan. Köpte den främst pga all hype, mina förväntningar var skyhöga och klockan levde inte upp till förväntningarna. Men det var absolut ingen dålig klocka alls! Vilken av dom tre är favoriten då?



Jag vet faktiskt inte varför jag förknippar brons med mikromärken, tror det beror på att utöver Oris är andra märken väldigt snåla med bronsklockor, vilket får mig smått osäker på klockor för 20+ tkr i brons.


Synd att bronsaren inte går att testa i Sverige. Men du som är länkkille, hur upplever du silvern utan länk?
Funkar faktiskt riktigt bra men då har jag förstås original tygbandet originallädret och 4 olika gummiband som jag byter med , men skulle ju var kanon om det kom en silverlänk.
 

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Jag har haft den blåa i stål. Köpte och sålde den för 2-3 år sedan. Köpte den främst pga all hype, mina förväntningar var skyhöga och klockan levde inte upp till förväntningarna. Men det var absolut ingen dålig klocka alls! Vilken av dom tre är favoriten då?
Favoriten är ändå stål med svarta tavlan får jag säga. Blå har jag haft också men när silver finns så tycker jag att den är roligare än den blå
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag har haft den blåa i stål. Köpte och sålde den för 2-3 år sedan. Köpte den främst pga all hype, mina förväntningar var skyhöga och klockan levde inte upp till förväntningarna. Men det var absolut ingen dålig klocka alls! Vilken av dom tre är favoriten då?



Jag vet faktiskt inte varför jag förknippar brons med mikromärken, tror det beror på att utöver Oris är andra märken väldigt snåla med bronsklockor, vilket får mig smått osäker på klockor för 20+ tkr i brons.


Synd att bronsaren inte går att testa i Sverige. Men du som är länkkille, hur upplever du silvern utan länk?
Testade den på Natot och länken på Tudor eventet i vintras. Måste säga att jag upplevde Natot som bättre än länken. Men självklart är det trevligt att kunna växla. 🙂
IMG_1688.jpeg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Du får skaffa dig en trio likt denna 🙂 Hittade bilderna när jag skrollade nätet. Nyansen dom fick till på FXD är verkligen kanon. Nu saknar jag min ännu mer..
Den trion vore sannerligen nåt utöver det vanliga. Den skulle nog ingen vid sina sinnes fulla bruk tacka nej till.

Hoppas att din kommer tillbaka snabbt!
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Jag vet faktiskt inte varför jag förknippar brons med mikromärken, tror det beror på att utöver Oris är andra märken väldigt snåla med bronsklockor, vilket får mig smått osäker på klockor för 20+ tkr i brons.
Panerai, IWC, Zenith, Longines, Eterna, med flera.

Min upplevelse är att bronsklockor har varit oerhört populära under en lång tid i närtid, varför även mikromärken i stor utsträckning har satsat på det.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft den blåa i stål. Köpte och sålde den för 2-3 år sedan. Köpte den främst pga all hype, mina förväntningar var skyhöga och klockan levde inte upp till förväntningarna. Men det var absolut ingen dålig klocka alls! Vilken av dom tre är favoriten då?
Det var 3 år och 1 månad sen 😉

Allt där man har skyhöga förväntningar kommer aldrig leva upp till just det: skyhöga förväntningar
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Viktig poeng fra @Back. Det er to tilnærminger:
  • Overestimate, and underdeliver
  • Underestimate, and overdeliver
Selv kjøpte jeg den blå BB58 etter mange år, og den leverer over forventningene synes jeg. Nå er jeg veldig glad i klokker med blå urskive, så det kan jo ha noe med saken å gjøre.
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Är det fler än jag som har uppmärksammat prickar på tavlan på blå BB 58? Jag hade fler prickar på orginaltavlan, fick denna utbytt på garanti. Inspekterade nya tavlan med lup och den var helt fri från prickar. Nu har även denna fått prickar. Blir så trött.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Är det fler än jag som har uppmärksammat prickar på tavlan på blå BB 58? Jag hade fler prickar på orginaltavlan, fick denna utbytt på garanti. Inspekterade nya tavlan med lup och den var helt fri från prickar. Nu har även denna fått prickar. Blir så trött.
Klart att avvikelser kan frustrera. Men om det enda sättet du kan se dem är med lupp skulle jag nog antingen leva med det eller sälja den. Låter kanske trist men en massproducerad klocka är just massproducerad med allt det innebär på samma sätt som en helt producerad för hand kommer att komma med vissa avvikelser. 🤷🏻‍♂️
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Klart att avvikelser kan frustrera. Men om det enda sättet du kan se dem är med lupp skulle jag nog antingen leva med det eller sälja den. Låter kanske trist men en massproducerad klocka är just massproducerad med allt det innebär på samma sätt som en helt producerad för hand kommer att komma med vissa avvikelser. 🤷🏻‍♂️
Jag ser dem utan lupp. Synade bara tavlan med lupp efter bytet. Prickarna är skinande i koppar färg, gissningsvis materialet under som lyser igenom. Var samma sak med första tavlan.
 

The_riddler

Omega
2-Faktor
Funderar på att inhandla original gummiband till Tudor Ranger, är det någon som har en sådan på klockan och kan berätta lite för och nackdelar med det bandet?
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Funderar på att inhandla original gummiband till Tudor Ranger, är det någon som har en sådan på klockan och kan berätta lite för och nackdelar med det bandet?
Jag har ett sånt till min PRO.
Att tänka på är att flärpen är inått,
Jag stör mig inte på det längre men var lite jobbigt i början. Annars är det grymt
Rätt dyrt i inköp bara…
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Testade den på Natot och länken på Tudor eventet i vintras. Måste säga att jag upplevde Natot som bättre än länken. Men självklart är det trevligt att kunna växla. 🙂
IMG_1688.jpeg
Hur skulle du säga den står mot stålvarianten?

Panerai, IWC, Zenith, Longines, Eterna, med flera.

Min upplevelse är att bronsklockor har varit oerhört populära under en lång tid i närtid, varför även mikromärken i stor utsträckning har satsat på det.
Min uppfattning är tvärtom faktiskt. Att få vill betala femsiffrigt för en bronsare, därför är det mer populärt hos mikromärken.

Det var 3 år och 1 månad sen 😉

Allt där man har skyhöga förväntningar kommer aldrig leva upp till just det: skyhöga förväntningar
Jäklar va tiden går snabbt!

Jag håller med, tänkte ge BB58 en chans nu när jag inte har höga förväntningar. Så funderar därför på bronsaren.
 

The_riddler

Omega
2-Faktor
Jag har ett sånt till min PRO.
Att tänka på är att flärpen är inått,
Jag stör mig inte på det längre men var lite jobbigt i början. Annars är det grymt
Rätt dyrt i inköp bara…
Nymans hade 4 veckors leveranstid på bandet, tror jag får pallra mig till dem under sommaren för att testa först hur den känns. Flärpen kanske man lär sig leva med:)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hur skulle du säga den står mot stålvarianten?


Min uppfattning är tvärtom faktiskt. Att få vill betala femsiffrigt för en bronsare, därför är det mer populärt hos mikromärken.


Jäklar va tiden går snabbt!

Jag håller med, tänkte ge BB58 en chans nu när jag inte har höga förväntningar. Så funderar därför på bronsaren.
Upplever Tudor's egna band som en egen klass för sig, sedan är det en smakfråga. Fördelen med bronslänken är ju att den har t-fit vilket den vanliga blå inte har.
 
Topp