• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Fin morgon. Fick feeling för blått :tudor:
1717481431646.jpeg
Fasen vad jag har fått upp ögonen för den blå bb36 😍
Ingen som testat champagne tavlan?
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Någon i tråden som vet om dessa gummiband från Watchwear funkar på BB58:an? Jag är lite tveksam då jag liknande band hemma och har insett att själva pins-hålen (korrekt term?) sitter väldigt långt ned på luggarna, så det blir inte snyggt...? Jag vet att Wristbuddys har skräddarsydda för BB58, men är också lite snål 😅

 

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Någon i tråden som vet om dessa gummiband från Watchwear funkar på BB58:an? Jag är lite tveksam då jag liknande band hemma och har insett att själva pins-hålen (korrekt term?) sitter väldigt långt ned på luggarna, så det blir inte snyggt...? Jag vet att Wristbuddys har skräddarsydda för BB58, men är också lite snål 😅

Jag har detta band och en BB58. De funkar inte ihop tyvärr.
 

Mimo

Breitling
2-Faktor
Någon i tråden som vet om dessa gummiband från Watchwear funkar på BB58:an? Jag är lite tveksam då jag liknande band hemma och har insett att själva pins-hålen (korrekt term?) sitter väldigt långt ned på luggarna, så det blir inte snyggt...? Jag vet att Wristbuddys har skräddarsydda för BB58, men är också lite snål 😅

Jag kan bara rekommendera Vanguard, har det till flera av mina BB58 och de passar mycket bra och är mjuka och fina.
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan bara rekommendera Vanguard, har det till flera av mina BB58 och de passar mycket bra och är mjuka och fina.
Tack för tips, då var det bara det där med snålheten då. Helt rimligt också att man lägger 30k på en klocka men börjar snåla ur på ett gummiband för 1k?! :rolleyes: Jag får jobba på det!
 

Mimo

Breitling
2-Faktor
Tack för tips, då var det bara det där med snålheten då. Helt rimligt också att man lägger 30k på en klocka men börjar snåla ur på ett gummiband för 1k?! :rolleyes: Jag får jobba på det!
Man får tyvärr lite vad man betalar för, har haft många billiga gummiband till andra klockor men de är ofta ganska plastiga och stela. Lägger man några extra kronor får man oftast betydligt mjukare och trevligare band.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tack för tips, då var det bara det där med snålheten då. Helt rimligt också att man lägger 30k på en klocka men börjar snåla ur på ett gummiband för 1k?! :rolleyes: Jag får jobba på det!
@Been har köpt några riktigt schyssta gummin till sin 58:a Vill minnas att de satt extremt bra! Kommer inte ihåg vart han köpte dem men det lär han minnas och förhoppningvis svara på det här 😬
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag ser dem utan lupp. Synade bara tavlan med lupp efter bytet. Prickarna är skinande i koppar färg, gissningsvis materialet under som lyser igenom. Var samma sak med första tavlan.
Jag har inga fläckar men i vissa ljus ser det ut som att texten är i gilt. Det kan ju vara att bronsen bakom den vita texten lyser igenom. Det är riktigt snyggt tycker jag.

Är det en design och produktion för att få till snyggt åldrande tavlor, de framtida samlarobjekten med konstiga namn?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Visst hade du en blå bb39 tidigare, upplever du stor skillnad på den smalare länken på bb36?
Jo det stämmer.
Kan tycka att 39 satt som en smäck också på min 17,5 handled.
1717521203182.jpeg

Det blir en annan upplevelse med 36 och mer avsmalnande länk helt klart.
Men framförallt när boetten både är tunnare och mindre så gör det en skillnad.
36 ger en lite mer dressad känsla för mig mot vad 39 gjorde med mer wrist presence.
Men jag gillar dom båda, 36 här
1717521534252.jpeg
 

Hetta25

Breitling
Jo det stämmer.
Kan tycka att 39 satt som en smäck också på min 17,5 handled.
1717521203182.jpeg

Det blir en annan upplevelse med 36 och mer avsmalnande länk helt klart.
Men framförallt när boetten både är tunnare och mindre så gör det en skillnad.
36 ger en lite mer dressad känsla för mig mot vad 39 gjorde med mer wrist presence.
Men jag gillar dom båda, 36 här
1717521534252.jpeg
Jag är också sugen på lite downsizing från min 79220N. 36mm sitter riktigt bra ser det ut som 👍🏼🔥
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Jo det stämmer.
Kan tycka att 39 satt som en smäck också på min 17,5 handled.
1717521203182.jpeg

Det blir en annan upplevelse med 36 och mer avsmalnande länk helt klart.
Men framförallt när boetten både är tunnare och mindre så gör det en skillnad.
36 ger en lite mer dressad känsla för mig mot vad 39 gjorde med mer wrist presence.
Men jag gillar dom båda, 36 här
1717521534252.jpeg
Väcker sjukt ha-begär!
 
Topp