• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Men hörrni - De uppdaterar samtliga Black Bay med MT urverk och tar bort Rose loggan. Fatta Black Bay Black som släpptes sent oktober och slutar nu tillverkas...
Det kanske är den nuvarande Black Bay Black man ska ha då. Kommer bli ganska unik om några år. (även om de säkert tillverkats i många ex redan)
Oj! De har en hemsida OCKSÅ alltså? ;)

BBB kommer alltid för mig att vara blå, dock är jag väldigt sugen på den svarta. Lättare att matcha med outfit :)

Snygg med 36mm på länk.
image.png
Denna var ju riktigt kul, ett bra och lite roligare alternativ till Exp I

Ja speciellt som idioterna på Rolex förstorat EXP1an. Kronan ser dock lite muppig ut när den sticker ut...
Denna hjälpte upp Tudor på banan igen! Det här kan absolut vara ett alternativ till den "riktiga" Explorern. :)
Håller med om kronan men samtidigt så ger det lite karaktär.
På hemsidan står det att verket är: "Self-winding mechanical movement, TUDOR calibre 2824"
Om jag förstått det hela rätt så är det INTE ett inhouseverk?
Har någon hört något om pris?

36.jpg

Denna hjälpte upp Tudor på banan igen! Det här kan absolut vara ett alternativ till den "riktiga" Explorern. :)
På hemsidan står det att verket är: "Self-winding mechanical movement, TUDOR calibre 2824"

36.jpg
Kostar den under 25.000:- lägger jag nog en förhandsbokning.

36.jpg
Tajtare krona och rektangulära index hade inte varit fel. Kronan ser ut att sticka oskönt långt ut...

Tajtare krona och rektangulära index hade inte varit fel. Kronan ser ut att sticka oskönt långt ut...

Håller med där. Varför har man valt att göra en hommage till den mest udda kombinationen av tavla visare? Bättre att göra en riktig snowflake imo.

Angående att det är sköld på tavlan och ros på kronan: Tycker ni att det är irriterande för att det inte är som det varit förr? Om man är av den åsikten så finns det ju större bekymmer med dessa hommageklockor..

Tudorexperter! Är det fel att säga att Tudor är fattigmansrolexen? Vad är väsentliga skillnader generellt? Fören noob som mig är det svårt att se och veta.

Tillbaka
Topp