• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudorexperter! Är det fel att säga att Tudor är fattigmansrolexen? Vad är väsentliga skillnader generellt? Fören noob som mig är det svårt att se och veta.
Tudor är ägt av rolex och boetterna produceras av Rolex. Det är andra urverk och på senare tid har Tudor tagit mer distans från Rolex och blivit ett eget märke.
Skulle själv inte kalla det fattigmansrolex eftersom jag gillar vad Tudor är i sig själv.

Tudorexperter! Är det fel att säga att Tudor är fattigmansrolexen? Vad är väsentliga skillnader generellt? Fören noob som mig är det svårt att se och veta.
Beror ju lite på vad man avser också, vintage eller nya. Vad gäller vintage är ju det mesta likt då man delade delar förutom främst urverk dom skiljde dem emellan och sedan vattentätheten som på Tudorsub är 200m och Rolex 300m.

Vad gäller moderna klockor så anser jag inte att de har något speciellt med varandra att göra och således klumpar jag inte ihop det och anser det vara en budgetrolex.

Någon som uppmärksammat denna? Lilla black bay 36mm. Ser riktigt trevlig ut men kanske dom hade kunnat "stretcha" den till 38mm.

Screenshot_20160316-130647.png

Det verkar som Black Bay 36mm fortfarande kör ETA verk? Står specad som TUDOR calibre 2824

Senast ändrad:
Denna hjälpte upp Tudor på banan igen! Det här kan absolut vara ett alternativ till den "riktiga" Explorern. :)
Håller med om kronan men samtidigt så ger det lite karaktär.
På hemsidan står det att verket är: "Self-winding mechanical movement, TUDOR calibre 2824"
Om jag förstått det hela rätt så är det INTE ett inhouseverk?
Har någon hört något om pris?

36.jpg
2824 är ett ETA-verk, dock säkert finisherat av Tudor.

Tudor är kul & det är många entusiaster enade om. Personer som däremot ska försöka flasha deg hatar överlag Tudor (min uppfattning) & det är någonting som gör att jag gillar Tudor ännu mer.

Sista orden. Tudor gör bra klockor.

02-slideshow-03.jpg

"The steel bracelet has been reworked taking inspiration from the brand’s riveted bracelets from the 50s and 60s"

Edit: Står dessutom "rivited", alltså med citationstecken, på hemsidan.

Fy för den länken! Ser ut som larvfötter på en raggarbil. Ett rätt och sen finn fem fel på nya bbb. Går mao bort trots inhouse. Kan man byta verk när man servar sin bbb ver 1 om några år? :D

02-slideshow-03.jpg

"The steel bracelet has been reworked taking inspiration from the brand’s riveted bracelets from the 50s and 60s"

Edit: Står dessutom "rivited", alltså med citationstecken, på hemsidan.
Vill se mer live bilder på länken innan jag dissar. Men jag har nog aldrig varit så nöjd med min BBBlack 1st gen som nu!

Tillbaka
Topp