• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skulle säga att den mer är en mix av datejust på jubilee och en dykarklocka givet urtavlan. Upplevs betydligt dressigare än en Explorer 1.
Osäker på det. Dykarklocka verkar sjukt obekväm.😉
1732388482026.png

Hej alla!

Gör inträde här i Tudortråden efter att ha blivit en del av sekten i juli. Konstaterar varje dag hur sjukt nöjd med köpet av den här skönheten, det är den enda klockan jag bär från den dagen jag lämnade Krons (lite ledsen är jag att behövt sätta morfars vintage Omega-dressare på bänken på obestämd tid). Är grymt nöjd att jag "vågade" köra en 36mm.

Hur som helst! Har blivit inspirerad att införskaffa ett gummiband att ha till sommaren, har sett några riktigt fina exempel när jag sökt här på KS och i denna tråd. Folk verkar köra Vanguard, Wristbuddys mm. Jag hittar dock väldigt lite när jag googlar gummiband just till BB36 - någon som har bra tips på var jag bör söka? Bra märken? Det lutar åt ett blått band givet urtavlan men är egentligen öppen för förslag!
1000022265.jpg
Jag gick i samma tankar men landade istället i ett blått nato som jag tyckte passade bra till tavlan

Bilagor

• IMG_2919.jpeg
    IMG_2919.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 7
Jag gick i samma tankar men landade istället i ett blått nato som jag tyckte passade bra till tavlan
Wow, riktigt fint! Kul att se samma klocka få så annorlunda uttryck. Nato-tanken har förstås också slagit och idén känns ju ännu mer intressant nu. Ska börja med gummiband så får vi se om det även blir tyg/nylon senare! (vilket ju lär hända såklart, men kul att ha nåt nytt att se fram emot... 😊)

Är på ev på jakt efter någon av BB modellerna, men tycker de gör sig så mycket bättre på jubileelänken.
Det verkar inte vara lika vanligt med den länken, har det överhuvudtagets sålt så eller är alla jubilee eftermarknads ?

Tillbaka
Topp