Förstår vad du menar. Därför man behöver köra en annan färg. Slår nog till på en BB36 när tillfället är rätt och priset bra.Känner lite samma!
Snyggt med jubilee men trist när visarna/tavlan är i princip likadan som på bb54. Blir lite kaka på kaka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår vad du menar. Därför man behöver köra en annan färg. Slår nog till på en BB36 när tillfället är rätt och priset bra.Känner lite samma!
Snyggt med jubilee men trist när visarna/tavlan är i princip likadan som på bb54. Blir lite kaka på kaka.
Skulle säga att den mer är en mix av datejust på jubilee och en dykarklocka givet urtavlan. Upplevs betydligt dressigare än en Explorer 1.Snygg
Är detta en kopia på Rolex explorer 1 36mm?
Vad skiljer?
Osäker på det. Dykarklocka verkar sjukt obekväm.Skulle säga att den mer är en mix av datejust på jubilee och en dykarklocka givet urtavlan. Upplevs betydligt dressigare än en Explorer 1.
Fel tråd, denna hör hemma under PaneristiOsäker på det. Dykarklocka verkar sjukt obekväm.
![]()
HahahaOsäker på det. Dykarklocka verkar sjukt obekväm.
![]()
Jag lär nog prova en S&G framöver.Förstår vad du menar. Därför man behöver köra en annan färg. Slår nog till på en BB36 när tillfället är rätt och priset bra.
Sedan uppdateringen så skulle jag inte kategorisera den som field watch längreBåda är sjukt bra klockor. Men upplever att det blir konstigt när dykaren har samma storlek som filed watchen. Men kanske jag som har en förlegad syn![]()
Om Explorer fortfarande kan anses som en field watch så kan väl BB36?Sedan uppdateringen så skulle jag inte kategorisera den som field watch längre![]()
Jag lär nog prova en S&G framöver.
Nja, jubilee gör skillnaden. Iaf för migOm Explorer fortfarande kan anses som en field watch så kan väl BB36?![]()
Kan instämma med att jubilee ändrar intrycket en del.Nja, jubilee gör skillnaden. Iaf för mig![]()
Yes den![]()
Denna eller silver urtavla?
Tackar!Grattis till en fin klocka!
Jag gick i samma tankar men landade istället i ett blått nato som jag tyckte passade bra till tavlanHej alla!
Gör inträde här i Tudortråden efter att ha blivit en del av sekten i juli. Konstaterar varje dag hur sjukt nöjd med köpet av den här skönheten, det är den enda klockan jag bär från den dagen jag lämnade Krons (lite ledsen är jag att behövt sätta morfars vintage Omega-dressare på bänken på obestämd tid). Är grymt nöjd att jag "vågade" köra en 36mm.
Hur som helst! Har blivit inspirerad att införskaffa ett gummiband att ha till sommaren, har sett några riktigt fina exempel när jag sökt här på KS och i denna tråd. Folk verkar köra Vanguard, Wristbuddys mm. Jag hittar dock väldigt lite när jag googlar gummiband just till BB36 - någon som har bra tips på var jag bör söka? Bra märken? Det lutar åt ett blått band givet urtavlan men är egentligen öppen för förslag!
![]()
Sorry, men mer imponerad av tomtarna och Puff än klockan
Tackar!Grattis till en fin klocka!
Wow, riktigt fint! Kul att se samma klocka få så annorlunda uttryck. Nato-tanken har förstås också slagit och idén känns ju ännu mer intressant nu. Ska börja med gummiband så får vi se om det även blir tyg/nylon senare! (vilket ju lär hända såklart, men kul att ha nåt nytt att se fram emot...Jag gick i samma tankar men landade istället i ett blått nato som jag tyckte passade bra till tavlan