• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som haft problem med rangerns hybridband? Det är andra raka tudorbandet som krånglar (FXDn innan som fler hade problem med). Utplockad 2024 och inte överdrivet använd

Screenshot_20250608_173730_Messenger.jpg

Reklamera. Jag reklamerade mitt hybrid till ceramic och ska få ett nytt nu. Någon måtta får det ju vara närt man lagt 40k.
Bra! Hur gammal är din Ceramic? Jag gjorde ett försök att gnälla lite på kvaliten hos AD, men det gick inte för mig iallafall. De tittade i systemet och det skulle inte ens gå att köpa bara bandet, utan det var komplett med viklås. Blir ju många tusenlappar då.
Man kanske ska göra ett nytt försök. 🧐

Bra! Hur gammal är din Ceramic? Jag gjorde ett försök att gnälla lite på kvaliten hos AD, men det gick inte för mig iallafall. De tittade i systemet och det skulle inte ens gå att köpa bara bandet, utan det var komplett med viklås. Blir ju många tusenlappar då.
Man kanske ska göra ett nytt försök. 🧐
Inom två år var det, på konsumentköplagen. Jag fick samma svar från en på AD men mailade sen och en annan bad mig komma in. För mig var det bara bandet.

Inom två år var det, på konsumentköplagen. Jag fick samma svar från en på AD men mailade sen och en annan bad mig komma in. För mig var det bara bandet.
Ok!
Har du den nyare varianten med keepers i gummi eller den som jag har i konstläder med ett kryss-stygn på?
I mitt fall är bandet fräscht men keepers lite trötta.

Kul!!!!
Det är en av dem jag letat efter till min 79090 också. Jag har en 9315 men inbillar mig att det är ett rejält steg upp med 78500 alt 93150

Men då får du gärna bekräfta om du upplever det så?
Jag tycker det är skillnad mellan 9315 och 93150/78500 men upplever fortfarande denna 78500 som betydligt skramligare än den länk jag har på min GS t.ex. Främst pga låset och spännet. Sen beror det väl på vad man gillar, tycker det passar med lite skrammel på en äldre klocka.

Konstläder med krysstygn. Båda hade gått av.
Ja det är under all kritik. Jag försökte få fram lösa keepers av nya varianten så det ändå är Tudor original men det gick inte att köpa löst... Man kan ju såklart köpa en hel påse från Kina för en hundring men tycker inte det ska behövas till så dyr klocka.

Ja det är under all kritik. Jag försökte få fram lösa keepers av nya varianten så det ändå är Tudor original men det gick inte att köpa löst... Man kan ju såklart köpa en hel påse från Kina för en hundring men tycker inte det ska behövas till så dyr klocka.
Leverantörerna av märket ska ju självklart kunna få allt från Tudor så reklamationer kan lösas. De vet ju att de ska ha reservdelar i minst två år pga gällande regler.
Eller är Tudor ett pajas-företag?

Tänkte bara slänga in en fråga om någon har ett Tudor silverspänne eller möjligtvis Tudor läder armband till bb 58 925 som de vill bli av med?

Leverantörerna av märket ska ju självklart kunna få allt från Tudor så reklamationer kan lösas. De vet ju att de ska ha reservdelar i minst två år pga gällande regler.
Eller är Tudor ett pajas-företag?
Jo självklart finns det ju grejer. I mitt fall är klockan äldre än två år. De sade nåt om att läderarmband osv räknas mer som förbrukningsvara. Jag försökte ju luska lite att jag kunde "få med mig" två nya keepers iallafall eftersom de inte kunde ta hela bandet på reklamation. Lite goodwill, de kan inte kosta mer än ett par tior. Men fanns inte löst vad hon kunde se i sitt system. Bara komplett armband.

Jo självklart finns det ju grejer. I mitt fall är klockan äldre än två år. De sade nåt om att läderarmband osv räknas mer som förbrukningsvara. Jag försökte ju luska lite att jag kunde "få med mig" två nya keepers iallafall eftersom de inte kunde ta hela bandet på reklamation. Lite goodwill, de kan inte kosta mer än ett par tior. Men fanns inte löst vad hon kunde se i sitt system. Bara komplett armband.
OK, ditt fall är ju mer goodwill.

Vet inte om det är rätt forum, men är det någon som har tips på vad man kans skaffa sig en extra länkbit till min Tudor Prince date day 36mm? Står 62480 i spännet. Än bättre om någon har en länkbit de vill sälja? Tacksam för svar har letat överallt och har inte lust att köpa en länkbit från eBay för 2k :/

Bilagor

• IMG_2263.jpeg
    IMG_2263.jpeg
    363 KB · Visningar: 1
  • IMG_2264.jpeg
    IMG_2264.jpeg
    428.7 KB · Visningar: 2
FXD svart,

Någon med mindre handleder som ägt en eller i ägande?

Jag har kring 16,5cm (måste såklart prova en...) men lite tyckande och tänkande från er är uppskattat!

Är den för stor/klumpig mot handen
Hur håller sig klockan på plats på armbandet (det vill säga är de lätt att dra åt orginal bandet med kardborre och den sitter på plats?

Övriga åsikter tas gärna emot

FXD svart,

Någon med mindre handleder som ägt en eller i ägande?

Jag har kring 16,5cm (måste såklart prova en...) men lite tyckande och tänkande från er är uppskattat!

Är den för stor/klumpig mot handen
Hur håller sig klockan på plats på armbandet (det vill säga är de lätt att dra åt orginal bandet med kardborre och den sitter på plats?

Övriga åsikter tas gärna emot
Har haft en blå, 18cm här.

Den sitter komfortabelt som få, väger nästan ingenting (titan) och kardborren gör att du har oändlig microjustering :) Du lär inte bli missnöjd!

Vet inte om det är rätt forum, men är det någon som har tips på vad man kans skaffa sig en extra länkbit till min Tudor Prince date day 36mm? Står 62480 i spännet. Än bättre om någon har en länkbit de vill sälja? Tacksam för svar har letat överallt och har inte lust att köpa en länkbit från eBay för 2k :/

Ibland måste man bita i det sura äpplet 🙈😉, finns massor på nätet men det kostar som sagt, men du har en mycket fin Tudor (fin vintage historia, värd varje krona) och länk, så de här 2k för en länk bit skulle jag betala absolut för att kunna ha en komplett länk till klockan dvs om den inte passar din handled som du har den nu.

Finns fina band att köpa som inte kostar mer en 500kr om du vill bära klockan på skin, gummi, canvas, nato etc etc.

Men din klocka bör bäras på det mjuka fina SS bandet du har, så jag skulle inte tveka!!!

Tillbaka
Topp