Tack, haft ett helvete på jobbet hela våren och kände att jag var tvungen att försöka köpa mig lite glädje. Den funkadeSka du känna dig!! Awesome![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, haft ett helvete på jobbet hela våren och kände att jag var tvungen att försöka köpa mig lite glädje. Den funkadeSka du känna dig!! Awesome![]()
Det är mycket dineros.45k. Kan inte bestämma mig om jag ska köra på en sådan eller på en 36 mm oyster perpetual.....
Jo. Men planen är att köpa en klocka och bli en OWGDet är mycket dineros.
Är det 114200 som du syftar på? Där snackar vi kontraster mellan klockorna.Jo. Men planen är att köpa en klocka och bli en OWG
Kan inte rättfärdiga att lägga 100k på en klocka, men under 50 känns "okej" för en klocka jag ska ha resten av livet.
EDIT: Kan bli en 34mm OP också.. Vi får se![]()
Japp. Jag kan inte riktigt bestämma mig om det ska bli en modell mindre eller modell större. Explorer 1 diggar jag inte, tycker inte om "mercedes hands"Är det 114200 som du syftar på? Där snackar vi kontraster mellan klockorna.
Ett mellanting av båda skulle kunna vara nya Explorer I, 214270. Prismässigt ligger den runt 50.000:-.
Grattis! Ser härlig utSå blev det Tudor till slut och jag känner mig glad
![]()
Tack, mögel är vackertGrattis! Ser härlig ut![]()
Japp, Moon Crater tavlorna är riktigt mysiga! Hoppas få äga en Ploprof med MK1-tavla nån gång, de brukar också kunna bli så.Tack, mögel är vackert![]()
Är inte de svåra att hitta, tycker många gamla Ploprof har utbytt tavla?Japp, Moon Crater tavlorna är riktigt mysiga! Hoppas få äga en Ploprof med MK1-tavla nån gång, de brukar också kunna bli så.
Jo mycket har ju bytts ut på de där under årens lopp. Folk tycker väl generellt inte om tavlor som ser ut så där. Men folk är ju generellt ganska dumma i huvudetÄr inte de svåra att hitta, tycker många gamla Ploprof har utbytt tavla?
BB 41. Jag var intresserad av 36, men den var lite liten. Denna upplevde som lite stor och jag tycker proportionerna inte stämmer.![]()
Finns den i butik nu?
Står inför valet mellan en Tudor BB Black och en Speedmaster FOIS. Vet verkligen inte vilken jag ska köpa. Ena stunden är jag säker på BB och nästa sekund är det FOIS. Det jag är lite orolig för är storleken och speciellt tjockleken på BB. Ni som äger klockan, hur upplever ni den, är den tjock och bärs stor på handleden?
Ja det är sant. Problemet är att närmaste AD är minst 10 mil bort. Är inte intresserad av ETA versionen faktiskt. Däremot vet jag inte om ett "In-house" verk är värt 2mm extra i tjocklek.Hej. Det enda är att testa. Alla har olika smak.
Jag äger inte någon av som, men är som du intresserad och har testat båda. BB är tjock, men min åsikt är att det funkar.
Är du orolig för tjockleken titta på den med ETA verket, den är lite men märkbart tunnare.
Ja det är sant. Problemet är att närmaste AD är minst 10 mil bort. Är inte intresserad av ETA versionen faktiskt. Däremot vet jag inte om ett "In-house" verk är värt 2mm extra i tjocklek.
Ja det är sant. Problemet är att närmaste AD är minst 10 mil bort. Är inte intresserad av ETA versionen faktiskt. Däremot vet jag inte om ett "In-house" verk är värt 2mm extra i tjocklek.
Inhouse har längre power reserve. Om det är värt 2mm är en smaksak. Jag tycker tavlan på inhouse versionen är lite stiligare, men det är ju också en smaksak..![]()
70h PR är väldigt trevligt. 38h för Eta är kanske i minsta laget. Håller även med om att tavlan på In house är bra mycket stiligareInhouse har längre power reserve. Om det är värt 2mm är en smaksak. Jag tycker tavlan på inhouse versionen är lite stiligare, men det är ju också en smaksak..![]()
Sant, Eta versionen är inte värst tunn den heller. Standard tjocklek på en dykare antar jag. Jag gissar att det kommer en tunnare/mindre version om ett par år. Kanske helt enkelt väntar då jag föredrar mindre klockor överlag. Fast och andra sidan kanske det aldrig kommer en mindre variant.Black Bayen (ETA) är ju rätt fläskig som den är. Så två mm tjockare gör den rejäl. Mycket finare tavlan på ETAn dock enligt mig.
Är i samma sits. 2K för ett srmband i gummi är ju inte ok. Bättre att vänta till julen. De hade någon kampanj förra julen så då kanske man kan slå till i år...Någon som har slagit till på ett Rubber B till BBn? Är riktigt sugen och tror den gjort sig riktigt bra som sommarklocka men tycker att över 2k är lite saftigt för ett gummiband
Exakt samma tankebanor här. Sjukt sugen men inte för 2'Är i samma sits. 2K för ett srmband i gummi är ju inte ok. Bättre att vänta till julen. De hade någon kampanj förra julen så då kanske man kan slå till i år...
Ja lite udda...Sen är det ju obegripligt att man måste fixa eget buckle!!!
"A buckle is not provided with this strap, however it is compatible with any standard 18mm tang buckle."